נפרטיטי בת־קול רוסטוביץ. "יש השקה מעניינת בין שני השמות שלי"

קוראים לי נפרטיטי: "שואלים אם אני אחותו של פרעה"

היא כבר רגילה ששואלים אותה אם היא אחות של פרעה, אבל גאה להיקרא על שם המלכה המצרית שנודעה ביופייה

פורסם:
נפרטיטי בת־קול רוסטוביץ' (33) מרחובות, צורפת ובעלת מותג התכשיטים נפרטיטי בת קול, בזוגיות
למה קראו לך נפרטיטי?
"לפני שנולדתי, אמא שלי לקחה קורס בנושא דתות באוניברסיטה ולמדה על נפרטיטי, שהייתה מלכה פרעונית במצרים העתיקה ואשתו של פרעה אחנתון. יחד הם הובילו את מצרים לאמונה באל אחד, ומכאן חשיבותה ההיסטורית. כשהייתי בבטן, אמא שלי החליטה לקרוא לי נפרטיטי, ושם שני - בת־קול, שפירושו ביהדות קולו של אלוהים. אחרי שנולדתי, היא ניגשה למשרד הפנים, שם הפחידו אותה ששם פרטי לא יהודי יעשה לי רע, אז היא קראה לי בת־קול נפרטיטי, אבל קוראים לי נפרטיטי. תמיד הייתי גאה מאוד להיקרא על שם מלכה כל כך עוצמתית, יפה וחכמה, ויש השקה מעניינת בין שני השמות שלי. גידלו אותי בתחושה שקיבלתי שם יפהפה, שהוא כמו ברכה".
ואנשים באמת קוראים לך נפרטיטי?
"כשהייתי בגן אמרתי שקוראים לי נֶפֶר וככה כולם קראו לי. ילדים פשוט מקבלים את מה שאת אומרת להם. החבר הראשון שלי, בגיל 16, קרא לי נף. בצבא קראו לי בת־קול, כי זה היה השם בכל המסמכים, אבל מגיל 20 ואילך אמרתי שקוראים לי נפרטיטי. יש כאלה שלא מצליחים לקלוט או לזכור את השם ושואלים אם יש לי כינוי או קיצור. מובן שיש גם שיבושים הזויים כמו אפר, נבל, נפל, נבר, כל דבר שאת יכולה לחשוב עליו. פעם קיבלתי מכתב עם השם משי, כי זה מה ששמעו בטלפון. הטעויות הפריעו לי רק לדקה או שתיים, לא מעבר לזה. יש גם כאלה שמתלוצצים וקוראים לי קליאופטרה או שואלים אם אני אחותו של פרעה".
אילו תגובות את מקבלת על השם שלך?
"אנשים שומעים את השם שלי וחייבים לדעת מיד מה הסיבה שקראו לי ככה. הם לא מצליחים להבין מה בשושלת המשפחתית שלי הוביל לזה. 'את ממוצא מצרי? אבא שלך ממצרים? אמא שלך ממצרים?'. זה לא יושב להם טוב. אחרים שואלים אם אמא שלי למדה ארכיאולוגיה או אם ההורים שלי סטלנים... התגובה ההזויה ביותר הייתה ממישהו ששמע שאני קרויה על שם מלכה פרעונית ושאל: 'את מפֶּרוּ?'. מרוב שאנשים שואלים שאלות על השם שלי, אני לא מצליחה לזכור מה השם של האדם מולי".
2 צפייה בגלריה
פסל נפרטיטי המפורסם במוזיאון המצרי בברלין
פסל נפרטיטי המפורסם במוזיאון המצרי בברלין
פסל נפרטיטי המפורסם במוזיאון המצרי בברלין
(צילום: ויקיפדיה, Philip Pikart)

ולמרות כל התגובות האלה את אוהבת את השם שלך.
"מאוד, תמיד אהבתי ומעולם לא חשבתי להחליף אותו. אני רק רוצה לתקן בתעודת הזהות כך שנפרטיטי יהיה השם הראשון. למותג התכשיטים שלי השם עוזר מאוד, כי קל לזכור ולמצוא אותו. מה שכן, מפריע לי שאנשים שלא מכירים אותי מרכלים עליי. אני כל הזמן שומעת: 'אהה, את נפרטיטי, שמעתי עלייך דרך זה וזה'. אנחנו נפגשים בפעם הראשונה והם כבר יודעים עליי דברים. זה קריפי".
אם יהיו לך ילדים, תיתני להם שמות מיוחדים?
"לכל ילד אתן שני שמות: אחד מיוחד והשני רגיל, כך שאם הם יצטרכו לומר את השם שלהם בבית קפה, למשל, הם יוכלו לשלוף את השם הרגיל. אני נאלצת לומר נופר במצבים כאלה, כי זה הכי קרוב. אני חושבת שאין שום דבר רע בשם מיוחד, אבל חשוב שזה יהיה שם עם משמעות חיובית מעצימה, שהילד יתגאה בו, ולא משהו שעלול להתפרש בצורה שלילית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button