עידן אלתרמן וצמרת פירסט. "אני מתת האל שלו והוא מתת האל שלי"

עידן אלתרמן וצמרת פירסט מגלים את הסוד לאהבה בפרק ב'

כשהם נפגשו, הוא לא היה מעוניין בזוגיות והיא בכלל העדיפה גברים גבוהים. היום השחקן והקומיקאי  והיזמית והמרצה  הם זוג מאוהב. עכשיו הם מספרים על הפעילות המשותפת מאז המלחמה, כולל הופעות בפני מפונים וסרטונים שכבשו את הרשת, ומסבירים למה לגור ביחד זה לא חובה, אבל להחליף כל פעם צדדים במיטה - לגמרי כן

פורסם:
לפני חצי שנה חגג השחקן עידן אלתרמן באינסטגרם את יום הולדתה ה־53 של בת זוגו, צמרת פירסט, ותרם את תרומתו למפעלות האנטי־אייג'ינג: "איך נראים ככה בגיל 53?", כתב. "צריך בשביל זה נפש נדירה, שובבית, אצילית, שילוב של לב מתפקע מאהבה ומוח מבריק וגדוש סקרנות ילדית. יהיו כאלו שיגידו שזו גם גנטיקה, אבל עזבו אתכם ממדע. אני פה לדבר על העל־טבעי, כי אין עוד קסם כזה בעולם. לפעמים כשהיא ממש מדהימה אותי אני אומר לה את המנטרה הקבועה: 'אני מעביר את עצמי למצב סגידה'. מה שאומר שרוב היום אני במצב הזה".
בדיוק השבוע חוגגים בני הזוג שלוש שנות זוגיות מאושרת, ואלתרמן (52) עדיין מתפעל מאיך שזוגתו נראית, למרות שגם אותו אפשר להגדיר כילד הנצחי של הבידור הישראלי. "הייתי בהלם כשהיא אמרה לי בת כמה היא, בדייט הראשון ביקשתי ממנה שתראה לי תעודת זהות", הוא צוחק. "היית מאמינה שהיא יותר מבוגרת ממני בשנה כמעט? אני יודע שהרבה גברים בגילי מחפשים מישהי צעירה, אבל כיף לי לצאת עם מישהי בגילי, זה יותר מעניין".
מה הסיכוי לעבור למצב תמידי של סגידה בפרק ב', אחרי גיל 50?
עידן: "יש משהו יותר אמיתי וטהור בהתאהבות של שני אנשים שלא נמצאים במרוץ החיים, שיכולים להתמקד רק באהבה עצמה".
צמרת: "בהתאהבות אחרי גיל 50 ההבדל הוא בעומק של הקשר. עידן יודע מהרגע הראשון שיש רק דבר אחד שחשוב לי בזוגיות הזאת. מה זה, עידן?"
עידן: "האו איי מייק יו פיל. היא אומרת את זה באנגלית".
צמרת: "אני לא צריכה מעידן שום דבר חוץ מלהרגיש שאני מתת האל שלו והוא מתת האל שלי".
עידן וצמרת עונים על שאלון זוגיות

איך הכרתם?
"הייתי במופע מחווה שלו לדיוויד בואי ואמרתי, 'וואו, מי זה?'. כשאני עוברת חוויה תרבותית ברמה כזאת, אני חייבת להתפרץ לאחורי הקלעים ולהגיד תודה לאמן".
עידן: "פתאום היא נכנסה, והיא בכלל לא ידעה מי אני, היא חיה בארצות־הברית רוב חייה ולא הייתה מחוברת. שאלתי אותה: 'מי את?'. קשקשנו קצת והזמנתי אותה לסטנד־אפ שלי. היא סקרנה אותי ומגנטה אותי אליה".
רק שנתיים קודם למפגש הזה, אלתרמן בכלל לא היה בכיוון של זוגיות. הוא היה אז רגע אחרי הגירושים. בריאיון שהעניק אז ל"לאשה", כשנשאל על זוגיות חדשה, ענה בנחרצות: "זה לא על הפרק בכלל. אני זאב בודד, אין לי בעיה לחיות לבד".
בשנתיים שאחרי הגירושים אלתרמן דווקא כן יצא עם נשים, שאת חלקן הכיר בחשבון הטינדר שפתח ("רק בשביל הצחוקים, שיהיו לי חומרים לסטנד־אפ"). לכולן הוא דאג להבהיר מיד בהתחלה שהוא לא מעוניין בזוגיות. כך גם לצמרת, אבל מי שמכיר אותה יודע שאצלה כל קביעה היא בסיס לשינוי.
צמרת: "כל החיים חשבתי שאני רוצה רק גבוהים. היום אני מבינה איזה טמטום זה. מי ישמע? ביום טוב אני 1.58 מטר. כשאנחנו מתחבקים אנחנו בול"
"אני לא מקבלת שום דבר כנתון, אני תמיד מאתגרת את המצב הקיים, וזה חל גם בזוגיות", היא מחייכת. "בדייט הראשון עידן אמר לי, 'אני לא מחפש זוגיות', ולמרות זאת החלטתי לצאת לעוד דייט. הלכנו למועדון ג'אז בנחלת בנימין, ושם הוא פתאום שם את הראש שלו על הכתף שלי. חשבתי לעצמי, 'מה הוא מחרטט? הוא לגמרי בשל לפרק ב'".
עידן, גרסתך?
"באמת לא רציתי זוגיות, ומצד שני הרגשתי שאני לא רוצה לאבד אותה. גם היא באה עם קריטריונים, למשל, שהיא לא יוצאת עם גבר נמוך. פחות מ־1.78 מטר לא בא בחשבון אצלה".
צמרת: "עידן התחיל איתי ולא הבנתי. חשבתי, 'וואו, הוא סופר־מוכשר, הוא חתיך, אבל..."
עידן: "לא חשבת חתיך. חשבת נמוך. היא יצאה מהארון אחרי זה".
צמרת: "כל החיים חשבתי שאני רוצה רק גבוהים, ולא הבנתי מה אני מפסידה. היום אני מבינה איזה טמטום זה. מי ישמע? ביום טוב אני 1.58 מטר. כשאנחנו מתחבקים אנחנו בול".

כמו זוג חרדי בשידוך

למרות שהם כבר שלוש שנים יחד, בני הזוג עדיין לא איחדו כתובות: היא גרה ברמת־השרון והוא מול פארק הירקון בתל־אביב. "באיחוד כתובות יש היגיון שהוא רק כלכלי. טוב לנו ככה, וממילא רוב השבוע אנחנו ישנים ביחד", מסביר עידן.
צמרת: "ואנחנו מקפידים לישון בצד שונה של המיטה ממה שאנחנו רגילים בבית. ככה אנחנו שומרים על ערנות, פורצים אוטומטים ולא נתקעים בהרגלים".
מתי הבנתם שזה זה?
עידן: "בחודש הראשון נפגשנו כל יום בחוף הרצליה למשך שעות. עד לאותה נקודה, אם הייתי נפגש עם מישהי, זה היה פונקציונלי לדבר אחד, ופתאום חודש שלם רק דיבורים. זה הרגיש כמו זוג חרדי בשידוך".
צמרת: "בחוף הרצליה התאהבתי קשות, ואפילו לא ידעתי שהוא סלב".
עידן: "עזר מאוד שהיא לא ידעה, כי רוב הנשים שיצאתי איתן דיברו איתי רק על 'נווה חמציצים' ו'החיים זה לא הכל'. לא אהבתי את זה".
איך הילדים קיבלו את הזוגיות הזאת?
"סבבה לגמרי. הילדים שלי משוגעים על צמרת".
צמרת: "אני תמיד מסתכלת עליו בפליאה, איך קרה לי הנס הזה? אני אומרת לעידן תודה כמעט כל יום על משהו"
עידן: "ואני עונה לה בחזרה: 'בבקשה'"(צוחק)
צמרת: "שבועיים אחרי שהכרנו, עידן פתאום הציע שנפגיש את הילדים. עד אז לקח לי חודשים להכיר למישהו את הילדים שלי, אבל זה היה רעיון גאוני, סימן אמיתי למחויבות. הלכנו כולנו ל'לייזר טאג' ועשינו פעילות קבוצתית מגבשת".
4 צפייה בגלריה
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
"אנחנו יכולים לחולל אימפקט ולשמח לבבות"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: הילה ג'רבי)

מה גרם לכם להתאהב ככה?
עידן: "צמרת היא הכול: היא גם ילדה וגם אישה עוצמתית עם קריירה משלה. יש בה המון ניגודים, לא פגשתי אף אחת כמוה. הרבה גברים הרגישו מאוימים מהעוצמה והעצמאות שלה, אבל עליי זה לא מאיים. גדלתי עם אישה דומיננטית בבית".
צמרת: "אם הייתי עושה רשימה של כל מה שאני רוצה בזוגיות, עידן הוא מעל ומעבר. חוץ מזה שהוא הכי יפה בעולם".
עידן, אמרו לך את זה פעם?
עידן: "אולי אמא שלי בילדות. אף פעם לא הייתי בתודעה של החתיך. הלכתי עם הדמות של הנעבך עד הסוף. הדמויות שעשיתי עם הפאה וה'מה אתה דפווווק', לא הוסיפו לי לסקס אפיל, אבל זה לא אני. אני לא צחי מ'נווה חמציצים'".
צמרת: "אני תמיד מסתכלת עליו בפליאה, איך קרה לי הנס הזה? אני אומרת לעידן תודה כמעט כל יום על משהו".
עידן: "ואני עונה לה בחזרה: 'בבקשה'" (צוחק).
מה המחווה הכי רומנטית שעשיתם זה לזו?
צמרת: "כמה חודשים אחרי שהכרנו חליתי בקורונה, והוא בא ושר לי סרנדה מתחת לחלון. ככה השכנים שלי גילו שאני בזוגיות עם עידן אלתרמן. זה ריגש אותי ברמות מטורפות, זה היה נורא רומנטי. העליתי פוסט, ומלא נשים כתבו לי, 'למה לי זה לא קורה?'. אני חושבת שצריכים לתקשר צרכים. עידן ידע שזה יעשה לי טוב, כמו שאני יודעת שלו פחות. הוא לא אוהב הפתעות ולא אוהב מחוות רומנטיות, זה מלחיץ אותו. ליום הולדת 51 שלו הרמתי הפקה ענקית, ומה שיצא מזה זה ריב גדול. היינו בדמעות".

אחד פלוס אחד זה חמש

בימים אלה מריץ אלתרמן בהצלחה רבה מופע סטנד־אפ אישי, שעולה בכל הארץ. "זו הפעם הראשונה שאני עומד חשוף ומספר סיפורים מצחיקים ואולי גם טיפה עצובים על עצמי, בלי להסתתר מאחורי דמות, וזה תענוג", הוא מספר. בנוסף הוא משתתף בהצגת הקאלט "הסוף" בצוותא, וגם בהצגה החדשה "סביצ'ה", שתעלה במסגרת פסטיבל הקומדיה ע"ש אפרים קישון של תיאטרון האינקובטור הירושלמי.
פירסט, גרושה ואם לשניים, היא יזמית חברתית סדרתית ומרצה בינלאומית להעצמה והשראה עסקית, אחרי שהקימה והובילה שורה של מיזמים עסקיים וחברתיים. היא הייתה מייסדת שותפה וכיהנה כמנכ"לית בסטארט־אפ שפיתח מכשיר רפואי קטן ופשוט בשם פריפקס, שנועד לבלום את התפשטות נגיף ה־HIV. המכשיר פותח בעקבות מחקר של ארגון הבריאות העולמי שהוכיח שגבר נימול מפחית את סיכון ההידבקות שלו בנגיף בכ־70%. המיזם קיבל את ברכתו ותמיכתו של ביל גייטס ושל מנכ"ל ארגון UN AIDS. ב־2012 קיבל המכשיר גם את אישורם של ה־FDA (מִנהל המזון והתרופות האמריקאי) ושל ה־WHO (ארגון הבריאות העולמי), ופירסט הוזמנה לספר עליו על במות נחשקות כמו TEDMED ו־TEDx. היום, בנוסף להרצאות המבוקשות שבהן היא מספרת על דרך החתחתים שעברה כמנכ"לית, היא גם פיתחה סדנה בשם Hacking Your Blind Spots לשיפור היכולת להוביל שינוי בסביבה עסקית מורכבת ובתנאי חוסר ודאות, המיועדת למנהלים בארגונים.
עידן: "הייתי בהלם כשהיא אמרה לי בת כמה היא, בדייט הראשון ביקשתי ממנה תעודת זהות. הרבה גברים בגילי מחפשים מישהי צעירה, אבל כיף לי לצאת עם מישהי בגילי"
אלתרמן גדל בבית פוליטי: הוריו תמכו בתנועת "שלום עכשיו", ואמו אף הייתה ממייסדות תנועת רצ (היום חלק ממרצ). גם הוא וגם פירסט לא מסתירים את עמדתם הפוליטית, מדי פעם אפשר לפגוש אותם במוצאי שבת בקפלן, אבל בשיחה הזאת הם דווקא מבקשים להוריד פרופיל. "אין לי כוח לדבר על פוליטיקה כי זה אף פעם לא יוצא כמו שאני רוצה, תמיד לוקחים משפט אחד ומוציאים אותו מהקשרו", הוא מסביר.
4 צפייה בגלריה
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
"בחוף הרצליה התאהבתי קשות, ואפילו לא ידעתי שהוא סלב"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: הילה ג'רבי)

יום אחרי השבת השחורה השניים התייצבו בחמ"ל אזרחי שהוקם לאיתור משתתפי מסיבת ה"נובה", ומאז שניהם מגויסים למיזמי סיוע שונים, להסברה ישראלית בחו"ל ולהעלאת המורל במלונות המפונים. הפרויקט האחרון שבו השתתפו היה הפקת קליפ הסברה לשחרור החטופים בהשתתפות בני המשפחות, על רקע השיר "הכל עומד במקום" של גלי עטרי, בביצועה של אפרת גוש.
עידן: "תמיד כששאלו אותי מה אתה יותר, ישראלי או יהודי, עניתי ישראלי, אבל מ־7 באוקטובר אני עונה יהודי. זה לא קשור לדת, אני מרגיש שיש לי היסטוריה שאני צריך להיות גאה בה".
צמרת: "כשהופענו יחד לפני מפונים גיליתי שאנחנו מכפיל כוח. העוצמה שבחיבור בין השליחות שלו והשליחות שלי חוללה משהו גדול יותר משנינו, האחד פלוס אחד יצא לנו חמש במלחמה הזאת. התחלנו לשיר ביחד הרבה לפני המלחמה, אבל פה החלטנו לעשות עם זה משהו מועיל. אני בהכרת תודה שיש לנו את הדבר הזה במשותף ופתאום אנחנו יכולים לחולל אימפקט ולשמח לבבות, למשל, כשבאנו לכפר־עזה לחגוג לאביגיל עידן יום הולדת ארבע, יומיים לפני שהיא חזרה מהשבי".

העליתם גם לא מעט קליפים שנהיו ויראליים וסייעו להסברה הישראלית.
עידן: "נכון. כשראיתי את ההתנצלות של ה־BBC על שהאשימו אותנו בהפצצת בית החולים בעזה, אמרתי לצמרת, 'אני חייב להגיב על זה'. לקחתי גיטרה ושרתי 'אופס, איי דיד איט אגיין'. הגעתי למיליון צפיות תוך יום, אפילו אשתו של ג'רי סיינפלד שיתפה וכתבה 'מבריק'. ואז עשינו את ה'ווק', שלועג לכל מתלהמי 'מהנהר עד הים' ואוהבי בן לאדן למיניהם, על פי השיר I Started a Joke שהגיע למיליוני צפיות. זה ממש עצבן את הפרו־פלסטינים שלא מבינים מה הבעיה שכולנו נחזור לאירופה, כאילו שבאנו לפה לכבוש אדמה סתם כי בא לנו".

צמרת: "השיא היה הקליפ נגד השתיקה של ארגוני הנשים מול מעשי האונס של החמאס. לקחנו את השיר Flowers של מיילי סיירוס והחלפנו את זה ב־Cowards, כלומר, פחדנים".
מי מימן את כל הקליפים האלה?
עידן: "אני עושה את זה סולו, כי אני בשליחות".
צמרת: "עידן הוא וואן מן שואו. הוא יצר ז'אנר של הסברה דרך קומדיה, כי הוא גאון".
הריאיון המלא עם עידן אלתרמן וצמרת פירסט מתפרסם בגליון לאשה החדש, השבוע בדוכנים
4 צפייה בגלריה
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
עידן אלתרמן וצמרת פירסט
(צילום: שי פרנקו, סגנון: הילה ג'רבי)
איפור ושיער: ליאט בן שמשון
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button