נעמי ברדה. "הייתי בסוכנות דוגמנות והרגשתי ב"צד"

מהאולפנה לקמפיינים של אופנה: "אני מנהלת את עצמי, ומצטלמת רק למה שאני רוצה"

הדוגמנית נעמי ברדה מצטלמת להפקה חורפית של "לאשה" שבמרכזה וסט פוך עם משחקי שכבות, ומספרת מדוע החליטה לוותר על סוכנות הדוגמנות, ואיך הגיבו הוריה הדתיים לבחירה במקצוע

"עפתי על הלוקיישן לצילומים שנראה כמו אולם אירועים נטוש", משתפת הדוגמנית נעמי ברדה, בת 23 מאשדוד, "הוא התאים למראות החורפיים עם השכבות שצילמנו, לא מקום סטנדרטי".
וגם עלייך כדוגמנית אפשר להגיד שאת לא הכי סטנדרטית.
"נכון, אני בחרתי לנהל את עצמי. אני מאוד מתחברת לתחום הניהול, מרגישה כמו אשת עסקים קטנה, קובעת פגישות, נותנת הצעות מחיר. הייתי תקופה קצרה בסוכנות דוגמנות והרגשתי בצד. לא אהבתי את זה שהדברים לא עוברים דרכי. היום אני מצטלמת למה שאני רוצה ורק בסכומים שאני רוצה".

+
לחצו >
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

לא מבאס אותך לוותר על הקשרים ועל הדחיפה שסוכנות יכולה לתת?
"אני עובדת קשה ועושה הכל לבד, ובשנה וחצי שאני מדגמנת הצלחתי לעבוד עם מותגים גדולים כמו סברובסקי, טוונטיפורסבן, טרמינל X, גולף, אינטימה. היום לקוחות רואים אותי באינסטגרם ופונים אליי".
+
לחצו >
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

ומה יקרה כשתרצי להתפתח לחו"ל?
"אני מחכה לסיים את התואר בעיצוב מדיה שאני עושה במקביל לדוגמנות, כדי שאוכל לטוס לפריז ומילאנו, אחפש שם סוכנויות ואעשה מה שצריך כדי להיפגש איתן. אני מדברת צרפתית, אז זה יכול לעזור".
תמיד היית כזאת עצמאית?
"אני חושבת שזה התחיל בגיל 18, כשעשיתי שירות לאומי במשרד ראש הממשלה. בהתחלה הייתי בשוק – הייתי תלמידת אולפנה ונכנסתי למקום של אנשים בתפקידים בכירים, בני 40 ו־50, שצריך לדבר ולהתנהל איתם בצורה שלא הכרתי עד אז. זה הכניס אותי לעולם של הגדולים. נהניתי מאוד, היה מעניין לראות איך מתנהלים מאחורי הקלעים של המדינה, ובגלל זה עד היום אני מרגישה יותר בוגרת מאנשים בגילי".
+
לחצו >
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

ואיך תלמידת אולפנה הפכה לדוגמנית?
"תמיד אהבתי אופנה וגם הרגשתי שהעולם הזה עם החצאיות זה לא אני. התבאסתי שאני לא יכולה ללבוש בגדים יפים, הרגשתי שאני בתחפושת. בגיל 16 התחלתי בהדרגה ללבוש מכנסיים ואז חולצות עם שרוולים קצרים יותר. הרגשתי שבאולפנה מתמקדים בצניעות החיצונית ולא בפנימיות ובלהיות בן אדם טוב. חצאית קצרה זה לא משהו שהופך בן אדם לטוב יותר או פחות".
איך הורייך הגיבו?
"לא היה להם פשוט בהתחלה, כי זה נוגד את העקרונות שלהם. בפעם הראשונה שלבשתי מכנסיים היו ויכוחים וצעקות, אבל בסופו של דבר הם הבינו שהם לא יכולים לצפות ממני להיות כמוהם. היום גם אמא שלי מבינה שיש הבדל בין לבוש לא צנוע לבין פרובוקטיבי, שאפשר ללבוש גופיות ומכנסיים ולהיראות קלאסית ואלגנטית. הם אירופאים שעשו עלייה מצרפת לישראל, אז חשוב להם שלא איראה שלוֹכית".
+
לחצו >
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)
ואיך הם הגיבו כשהשתתפת בצילומים להלבשה תחתונה?
"היה להם קשה בהתחלה עם החשוף. יש תמונות באינסטגרם שלי שהם היו מעדיפים שאני לא אעלה. אבל הגעתי לגיל שאני עצמאית ועושה מה שטוב לי, והיום הם שמחים לראות אותי פורחת ועושה מה שאני אוהבת. אני משתדלת לכבד אותם כמה שאני יכולה, למשל אני לא עובדת בשבתות ובחגים ולא אצטלם בעירום".
בשביל קמפיין החלומות יכול להיות שתעבדי בשבת?
"אם דיור ירצו אותי, אז אצטלם בשבת", היא צוחקת.
+
לחצו >
(צילום: מאיר כהן, סטיילינג: תמי ארד-ברקאי)

הפקה וסטיילינג: תמי ארד-ברקאי צילום: מאיר כהן איפור ושיער: שירלי ויינר. ע' צלם: דור אליהו
איפה משיגים? ברשתות/אתרים
פורסם לראשונה: 23:54, 15.12.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button