נשים פחות חוקרות איזה עונג יכול להביא אותן לאורגזמה

פער אורגזמה: איך יכול להיות שגם ב-2024 נשים עדיין נהנות פחות מגברים?

מה זה "פער האורגזמה" בין גברים לנשים, ממה הוא נובע והיכן חבוי פתרון הבעיה?  

פורסם:
מירב שרון (49), עובדת סוציאלית ומטפלת מינית מוסמכת. נשואה + 3 בנות, גרה ברעננה
היי מירב, בשנים האחרונות מתפרסמים עוד ועוד מחקרים שבוחנים את "פער האורגזמה", ה־Orgasm Gap. ממש עכשיו פורסם מחקר חדש בנושא. במה מדובר בעצם?
"הביטוי 'פער האורגזמה' מתאר את העובדה שגברים באופן מובהק מסיימים את מרבית המפגשים המיניים באורגזמה, לעומת נשים, שרק אחוזים ספורים מהן מגיעות לאורגזמה באופן קבוע. במחקר החדש, שפורסם בכתב העת Sexual Medicine, השתתפו 24 אלף אמריקאים בגילאי 100-18. 82% מהגברים ההטרוסקסואליים דיווחו שהגיעו לאורגזמה במהלך המפגש המיני האחרון שלהם, לעומת 32% בלבד מהנשים ההטרוסקסואליות".
ממה נובע הפער הזה?
"הסיבה היא שבסקס הטרוסקסואלי שכולל חדירה, אם לא יהיה גירוי חיצוני, קטנים הסיכויים שאישה תגיע לאורגזמה".
ולכן המצב אצל לסביות וביסקסואליות שונה לגמרי.
"נכון. הנשים האלה, בהנחה שהן מחוברות לגוף ולמיניות שלהן, מבינות את החשיבות של מגע בדגדגן להגעה לאורגזמה, ויודעות להעניק את הגירוי הזה אחת לשנייה. סביר גם להניח שלשתי נשים יהיה קל יותר זו עם זו מבחינה תקשורתית".
הופתעת שפער האורגזמה עדיין קיים?
"לצערי ממש לא. אני 20 שנה מטפלת מינית, ואני יכולה להגיד שנדיר שנשים פונות אליי סביב נושא ההגעה לאורגזמה. מה שקורה זה שהן יפנו אליי, למשל, כי הן סובלות מכאבים בסקס או שיש פערים בחשק, ותוך כדי טיפול נגלה שהן אולי גם לא מגיעות לאורגזמה. אבל הן לא יפנו מלכתחילה בגלל הקושי הזה, וזאת אחת הסיבות המרכזיות לפערים: נשים בהכללה פחות מחוברות לאיבר המין שלהן, ועל כן פחות חוקרות איזה עונג יכול להביא אותן לאורגזמה. כן יכול להגיע אליי זוג לטיפול, כי חשוב לגבר שאשתו תגיע לאורגזמה, אבל אז הוא הסיבה להגעה שלהם ולא האישה".
2 צפייה בגלריה
"ברגע שלך זה יבוא בקלות, תוכלי לכוון אותו ואז זה יקרה". מירב שרון
"ברגע שלך זה יבוא בקלות, תוכלי לכוון אותו ואז זה יקרה". מירב שרון
מירב שרון. "ברגע שלך זה יבוא בקלות, תוכלי לכוון אותו ואז זה יקרה". מירב שרון
(צילום: אלבום פרטי)
מה זה אומר שהן פחות חוקרות?
"בזמן שאצל גברים איבר המין בחוץ והם מתיידדים איתו מגיל צעיר, הרבה נשים אפילו לא הסתכלו על איבר המין שלהן, הן בכלל לא מכירות את עצמן. נדיר שאשמע ממישהי שהיא הסתכלה על איבר המין שלה כי היא הייתה סקרנית.
"במקרים רבים, עוד לפני האוננות, אני אבקש מהמטופלת כשיעורי בית להתחיל להתיידד עם איבר המין שלה. להישכב על הגב, לפסק רגליים, להסתכל עם מראה, אפילו לצייר את הפות שלה. אני שולחת להן איור של פות מוויקיפדיה, ומבקשת מכל אחת לצייר את עצמה ולסמן את החלקים השונים, קודם כול כדי לא לפחד, כי לפעמים נשים נרתעות מלהסתכל על עצמן".
הפערים באים לידי ביטוי גם באוננות?
"סטטיסטית, פחות נשים מאוננות. עם מטופלים גברים אני תמיד אשמע שיש אוננות, לא משנה אם יש או אין להם זוגיות. אצל נשים רבות, לעומת זאת, אין אוננות מרגע שהן נכנסות לקשר זוגי. חלקן חושבות שזו ממש בגידה, ואני אומרת שחשוב לאונן.
"חשוב שלכל אחד מהצדדים בקשר תהיה מיניות עם עצמו, כי זה לא משהו שעושים בשביל הצד השני, אלא בשביל עצמנו. ואז, אם האישה יודעת לענג את עצמה, היא תוכל להגיד לבן הזוג ולכוון אותו אחר כך, להדריך אותו מילולית ופיזית איך לגעת בה".
אחת המסקנות בסקר החדש היא שאין מגמת שיפור עם הגיל. גם בקרב נשים בנות 60-40, שאת מצפה שכבר יֵדעו לענג את עצמן, פער האורגזמה נשמר. מדוע זה קורה?
"יכול להיות שזה קשור לתופעות שאופייניות לגילים האלה, כמו תסמיני הפרה־מנופאוזה וטיפול בהורים מזדקנים. כלומר, היעדר זמן ופניוּת ומוח מוטרד מדי יכולים להיות הסיבות לפחות אורגזמות. אבל אני אישית חושבת שזה לא קשור רק לגיל. אני באמת מאמינה שהדבר הזה קיים לאורך כל השנים. תמיד יהיו דברים שיוכלו להסיח את דעתנו מקיום יחסים ואז גם ניהנה פחות".
מה את ממליצה לעשות?
"המפתח הוא שאת תלמדי את עצמך ותתרגלי עם עצמך הגעה לאורגזמה. וברגע שלך זה יבוא בקלות, תוכלי לכוון אותו ואז זה יקרה לך. זה יכול לקרות".
סקס טיפ: "כדי שאישה תוכל לכוון את בן הזוג שלה במיטה, עליה להתחבר קודם כול לעצמה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button