טאץ' של דנים

סטייל בסיאול: אופנת רחוב מפתיעה בדרום-קוריאה 

אם חשבתן שסגנון הלבוש הרווח בקוריאה הדרומית הוא קיי־פופ צבעוני ומשוגע, תחשבו שוב.  אביב וינברגר יצאה לטיול קצר בסיאול וחזרתי מוקסמת מהעיר ובעיקר מהסטייל של נשות העיר

פורסם:
יש מדינה אחת שבשנים האחרונות מצליחה לגנוב את הפוקוס בכל כך הרבה תחומים, זו ללא ספק דרום־קוריאה. זה התחיל בטירוף הקיי־פופ שסימן אותה כמדינה מעניינת והפך את כוכבי הלהקות לסלבים הכי רותחים בעולם (מי זוכרת את "גאנגנם סטייל"?) ונמשך עם הסרט
"פרזיטים" שיצא ב־2019 ועם הסדרה "משחק הדיונון", שעלתה ב־2021, הייתה בזמנו הסדרה הכי נצפית בנטפליקס, שברה שיאי צפיות ברחבי העולם והפכה את דרום־קוריאה למוקד עלייה לרגל. כל זה נמשך עד היום עם עוד סדרות קוריאניות שכולנו מכורות אליהן וכמובן, גם עם הביוטי הקוריאני.
אכן, אי־אפשר להתעלם מכך שבעשור האחרון נהפכה המדינה האסייתית למכתיבת טרנדים חמים בתחומי המוזיקה, האופנה, הטלוויזיה, הביוטי ועוד. כל זאת כחלק מהגל הקוריאני שנקרא גם האליו, שהחל בסוף שנות ה־90 אחרי משבר כלכלי וסיום הצנזורה הצבאית במדינה, ובזכותם היא נהייתה יצואנית תרבות מובילה, תחילה באסיה ולאחר מכן בכל העולם.
כצפוי, גם בתחום האופנה דרום־קוריאה מובילה, ולראיה, כוכבי להקות הקיי־פופ כמו ג'ני קים מלהקת "בלאק פינק", הוואסה מלהקת "מאמאמו", צ'אנג הו־יון מהסדרה "משחק הדיונון" וכמובן, חברי להקת BTS, נהיו פרזנטורים של מותגי־על ומתלבשים מסוקרים במיוחד על השטיחים האדומים.
6 צפייה בגלריה
 גוונים ניטרליים וטקסטורות מעניינות
 גוונים ניטרליים וטקסטורות מעניינות
גוונים ניטרליים וטקסטורות מעניינות
(צילום: אביב וינברגר)
ברחובות סיאול תמצאו לא מעט אופציות לשכור בגדים קוריאניים מסורתיים, שמכונים האנבוק, בצבעוניות מרהיבה ועמוסה. הסטייל של הקוריאניות, גם של הכוכבות וגם של אופנת הרחוב, מתאפיין בעומס של דיטיילז, אך לא בהכרח של צבעים. הן מצליחות לייצר עומס אך בצורה מאוד אסתטית, נעימה לעין ומסקרנת. מהחוויה שלי של שיטוט ברחובות והתבוננות ארוכה בלוקים המעניינים, למדתי כמה דברים:
1. לא לפחד להעמיס – מה שבעיקר מסקרן בסטייל של הקוריאניות הוא העובדה שאיכשהו הלוקים שלהן עמוסים מאוד, כאמור, אבל לא מרגישים ככה, בזכות שילוב נכון של פריטים.
הרבה פעמים, בתפיסה שלנו, אם אנחנו לובשות פריט אחד שהוא קצת יותר צעקני, אז שאר הלוק צריך להיות מינימלי ושקט. אז לא, לגמרי אפשר להעמיס בפריטים שלכל אחד מהם יש נוכחות ואמירה ושמושך תשומת לב בפני עצמו. עכשיו נשאלת השאלה – איך דואגים לכך שזה לא יהפוך למראה קרקסי? ובכן, הסוד הוא בשילוב הצבעים, הטקסטורות והגדלים. כלומר, אם יש פריט אחד בולט בצבע בולט, כדאי ששאר הלוק יהיה עמוס, אך בגוונים ניטרליים ובפריטים שכוללים טקסטורות מעניינות. לדוגמה, אפשר לשלב תיק בצבע צעקני עם בלייזר אפור או בז' ומתחת חולצת תחרה או חולצה עם טקסטורה מיוחדת אחרת. עם זה אפשר לשלב מכנסיים באותו הצבע של הבלייזר עם איזה שסע נחמד. ככה יש עומס, אבל עומס טוב. בנוסף, אפשר גם להוסיף דברים קטנים ללוק, כמו פפיונים בשיער או צ'ארם מעניין על התיק.
6 צפייה בגלריה
 עומס בפריטים עם שקט של צבעים
 עומס בפריטים עם שקט של צבעים
עומס בפריטים עם שקט של צבעים
(צילום: אביב וינברגר)

2. תוסיפו עוד שכבה – שמתי לב שהקוריאניות אוהבות מאוד מראה של שכבות, וזה אכן מוסיף הרבה עניין ללוק. גם כאן רצוי לשחק עם השכבות ולשלב בלוק טקסטורות מעניינות, מה שיכול לשדרג אותו פלאים. לדוגמה, אם את לובשת בלייזר ומתחת חולצה פשוטה, נסי אולי להוסיף איזה וסט נחמד.
6 צפייה בגלריה
 עוד שכבה ועוד עומק
 עוד שכבה ועוד עומק
עוד שכבה ועוד עומק
(צילום: אביב וינברגר)

3. אלגנטי וסטריט כן הולך יחד – הרבה פעמים אנחנו נוטות לחשוב שאם אנחנו בלוק אלגנטי, אז הוא צריך להיות ככה עד הסוף. מהקוריאניות אפשר ללמוד שלא בהכרח. אפשר להוסיף ללוק אלגנטי סניקרס, ג'ינס ופרינטים, או להפך, בלוק שהוא סטריט להוסיף בלייזר או חולצה אלגנטית. אפשר ואף רצוי לפעמים קצת לחרוג מהז'אנר ולשלב בין העולמות.
6 צפייה בגלריה
 קז'ואל ואלגנט דווקא כן הולכים ביחד
 קז'ואל ואלגנט דווקא כן הולכים ביחד
קז'ואל ואלגנט דווקא כן הולכים ביחד
(צילום: אביב וינברגר)

4. תנו טאץ' של דנים – כחלק מהעניין של להעמיס בדיטיילז אבל לא בצורה גסה ומבולגנת, שילוב אלמנטים של דנים יכול להיות פתרון מעולה, כיוון שזהו סוג בד ניטרלי מאוד שהולך עם כל הצבעים. לא משנה אם אתן לובשות מכנסי ג'ינס או לא, אפשר נגיד לתלות על התיק איזה צ'ארם עם דנים או להוסיף תיק, כובע או חגורת ג'ינס, יש היום הכול. זה ייתן את המראה העמוס, אבל בצורה מעודנת.
6 צפייה בגלריה
 אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
 אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
(צילום: אביב וינברגר)

5. תנו צ'אנס לניילון – בשיטוט בסיאול והתבוננות על מותגים ומעצבים קוריאניים, בדי ניילון הם משהו מאוד מאוד נפוץ. הם בהחלט משדרגים את הלוק ונותנים טקסטורה מעניינת. נכון שבארץ, במיוחד בקיץ, זה בלתי אפשרי, אבל לא חובה לאמץ אותם כפריט לבוש, אלא דווקא כאקססורי. למשל, תיק ניילון, כובע טמבל מניילון וכו'.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button