קים קטרל, סלמה הייק ונעמי ווטס

"הרגשתי שאני יוצאת משליטה"

מזעם בלתי נשלט ועד בעיות שינה  - הכוכבות שלפניכן לא היססו לשתף בחוויותיהן מגיל המעבר, והן גם ממליצות איך להתמודד 

פורסם:

קים קטרל

מי שגילמה את סמנתה ג'ונס ב"סקס והעיר הגדולה", סיפרה לפני עשור בריאיון למגזין קוסמופוליטן: "סמנתה הייתה דמות שעברה שינויים, אתגרים וקשיים שקשורים להתבגרות. הדמות הזאת נתנה לי השראה לדבר על זה בפתיחות. מיליוני נשים עוברות את גיל המעבר - זה טבעי כמו להביא ילד לעולם. זה חלק מהחיים".
עוד הוסיפה באותו ריאיון: "זה מפחיד. את תוהה לעצמך, האם אהיה מושכת, נחשקת, נשית? מה הפרק הבא בחיים? אני חושבת שזו אחת הסיבות לכך שזה כל כך טאבו ואנחנו לא מדברים על זה - זה מפחיד מדי אפילו לדבר עם רופא על גיל המעבר. אני רוצה לפנות לנשים כדי לעודד אותן לדבר על התקופה הזו בחייהן".

גווינת' פאלטרו

כבר ב־2018 שיתפה השחקנית במגזין הדיגיטלי של Goop, מותג הלייף־סטייל שלה: "כשאת נכנסת לגיל המעבר... את פתאום זועמת בלי סיבה. הגיל הזה קיבל מיתוג ממש גרוע וצריך קצת מיתוג מחדש". בריאיון למגזין People בשנה שעברה הוסיפה: "אני עוברת את גיל המעבר וזו ממש רכבת הרים. אני עוברת מחזור כל 18 יום. אני שמחה שיש שינוי גדול בתרבות ונשים מדברות על זה עכשיו, כי בדור של אמא שלי זה לא היה המצב בכלל - פעם היה בזה הרבה בושה".
4 צפייה בגלריה
 גווינת' פאלטרו
 גווינת' פאלטרו
גווינת' פאלטרו. "את פתאום זועמת בלי סיבה"
(צילום: GettyImages IL/ Zunino Celotto)


נעמי ווטס

ווטס חשפה שהיא החלה לחוות את תסמיני גיל המעבר כשהייתה בת 36 בלבד. "עברתי שינויים במצב הרוח, הזעות לילה ומיגרנות. הרגשתי שאני יוצאת משליטה", סיפרה למגזין Hello! ביולי 2023. "אני באמת מאמינה שאם גיל המעבר לא היה נושא שנחשב כל כך לטאבו, היה לי קל יותר. הייתי חלק ממעגל שהיה צורך נואש לשבור אותו. לא היו מספיק שיחות פתוחות ומשאבים שיעזרו לנשים להתמודד עם השינויים שהן עוברות. זו הסיבה שאני כל כך נלהבת להעלות את המודעות ולעודד שיחות כנות יותר".

אופרה ווינפרי

ווינפרי אמנם צלחה כבר מזמן את גיל המעבר, אבל רק לפני חמש שנים החליטה לספר על ההתמודדות שלה עם התסמינים, בסוף שנות ה־40 לחייה. "במשך שנתיים לא ישנתי טוב. אף פעם לא לילה שלם. אין שלווה. התמודדתי עם חוסר שקט ועם דפיקות לב מואצות", סיפרה במגזין שלה, O. "הלכתי לראות קרדיולוג. לקחתי תרופות. נצמדתי במשך שבועות למוניטור לב. ואז יום אחד, הלכתי במשרד שלי ונתקלתי בספר The Wisdom of Menopause, וזאת הייתה התשובה שלי למה שעברתי". ווינפרי מקדמת עד היום בראיונות את הספר, שכתבה כריסטיאן נורטרופ, ומעלה את הנושא למודעות.
4 צפייה בגלריה
 אופרה ווינפרי
 אופרה ווינפרי
אופרה ווינפרי. "אין שלווה"
(צילום: GettyImages IL/ Amy Sussman)

סלמה הייק

השחקנית, הבמאית והמפיקה סיפרה במהלך ריאיון בתוכנית Red Table Talk ב־2021 על השינויים של גיל המעבר אצלה: "הרבה אנשים חשבו שעברתי ניתוח להגדלת חזה ואני לא מאשימה אותם. זה משהו שקורה בגיל המעבר - הציצי גדל, וזה קרה גם לי. הציצים פשוט המשיכו לגדול והגב שלי ממש סבל מזה. אנשים לרוב לא מדברים על כך".

מישל אובמה

אובמה שיתפה בהתמודדות שלה עם גלי החום של גיל המעבר, שאותם חוותה בזמן שהייתה אשת נשיא ארצות־הברית. "היינו צריכים ללכת לאיזה אירוע, אני הייתי לבושה, ואז הרגשתי כאילו מישהו הכניס לתוכי תנור והדליק אותו על עוצמה מטורפת", סיפרה ב־2020 בפודקאסט של Spotify עם הגינקולוגית שרון מאלון. "אבל ברק לא התרגש מזה. היו לו בצוות הנשיאותי כמה נשים שהתמודדו עם גיל המעבר והוא פשוט אמר - תדליקו את המזגן".
4 צפייה בגלריה
 מישל אובמה
 מישל אובמה
מישל אובמה. "ברגשתי כאילו מישהו הכניס לתוכי תנור "
(צילום: GettyImages IL/Mike Marsland)

ג'יליאן אנדרסון

כוכבת "תיקים באפלה" ו"חינוך מיני" דיברה על החשיבות של שיח פתוח סביב גיל המעבר. "כמה נפלא יהיה אם נוכל להגיע למקום שבו אנחנו מסוגלות לנהל את השיחות האלה בגלוי וללא בושה", אמרה למגזין People ב־2017. "אז אנחנו לא נרגיש שאנחנו משתגעות או מטורפות או נמצאות לבד עם כל אחד מהתסמינים שיש לנו. צריך להתייחס לגיל המעבר ולמנופאוזה כאל טקסי מעבר. אם לא חוגגים אותם, אז לפחות צריך לקבל ולכבד אותם". ב־2021 אנדרסון אף שיתפה פעולה עם מותג האופנה הבריטי Winser London כדי ליצור קולקציה שתוכננה במיוחד עבור נשים בגיל המעבר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button