צפו בווידיאו: מעסק משפחתי לעסק בינלאומי
זהו סיפור ההצלחה המסחרר של ירמיהו, ארז ז"ל ושם טוב מזרחי, שבמו ידיהם הקימו את מון פלטין פרופשיונל, חברת מוצרי שיער לאנשי מקצוע, שמוכרת ב-54 נקודות בעולם, ולא סתם. המוצרים ממש עובדים. "אנחנו גאים מאוד להיות תעשייה ישראלית שמשווקת ומצליחה בעולם. ב-54 מקומות בעולם מניפים את דגל ישראל על מוצרי הקוסמטיקה שלנו, וזה כבוד גדול לתעשייה הישראלית", מספר המנכ"ל ירמיהו מזרחי. "הקמנו את החברה בשנת 1993 כחברה משפחתית וקטנה עם שלושה או ארבעה מוצרים, מתוך חשיבה לבנות מותג ולקדם אותו בארץ וכעת גם הבנים שלנו עובדים בעסק. בשנת 2000 אח שלנו הצעיר, ארז ז"ל, שלצערנו נפטר לפני כתשע שנים, פונה אליי ואומר: 'אנחנו הולכים לייצא לעולם'. זו הייתה אמירה יומרנית מאוד בזמן ההוא, אבל תוך חודשים ספורים הוא כבר ייצא את הקונטיינר הראשון לניו יורק".
השתלמויות למעצבי שיער
"אנחנו משווקים את כל המוצרים שלנו למעצבי שיער בלבד", אומר אלישע מזרחי, מנהל המותג מון פלטין פרופשיונל, "מההבנה שהלקוחה לא תמיד יודעת לאבחן את סוג השיער שלה ומה המוצר שמתאים לו. מעצבי השיער מגיעים אלינו להשתלמויות, לומדים לאבחן שיער ולהתאים את המוצר הטוב ביותר לכל לקוחה".
מה החזון שלכם?
"החזון שלנו בפיתוח מוצרים הוא מאוד מאוד פשוט: תמיד להיות בחוד החנית. יש לנו שבע אקדמיות שפרוסות בערים מרכזיות בעולם, ושם אנחנו מלמדים מעצבי שיער איך לעבוד עם חומרים, טכניקות חדשות ואיך להגיע לביצועי שיא עם המוצרים שלנו.
"יש לנו מעבדות מחקר שחוקרות את השוק, ומעבדות פיתוח בארץ ובעולם. אנחנו משלבים כוחות ביחד עם גורמים שיש להם הרבה מאוד ידע ומגיעים לפיתוחים חדשים. יש עוד הרבה מאוד דברים חדשים שהולכים לצאת בזמן הקרוב ולשנות את כל תחום הכימיה בארץ ובעולם. כמובן שהמוצרים שלנו תמיד מעודכנים, תמיד מתקדמים ומתחדשים, עם הטכנולוגיות הכי חדישות שיש".
האתגר שבייצוא בשעה שכזו
"אנחנו מאוד גאים בזה שהמילים Made in Israel בהרבה מאוד מקומות, בטוח בתחום של הקוסמטיקה, הן תו איכות. עם זאת להיות חברה ישראלית שפועלת בשוק הבינלאומי בתקופה כזאת זה מאוד מאתגר", משתף שם טוב מזרחי, מנכ"ל מון פלטין פרופשיונל, במעט מהאתגרים העומדים בפני החברה בימים אלה. "המפעל עובד כרגיל, ולמרות שחסרים עובדים שמגויסים בצו 8, אנחנו משתדלים לתת את הפתרונות הכי מיידיים לכל מי שפונה אלינו, ובסך הכול ההיקפים של ההזמנות נשארים בעינם. לקחנו החלטה אסטרטגית שאנחנו לא מוציאים עובדים לחל"ת, גם אם הדבר הזה יגרור הפסדים בשנה הזאת, מתוך מחשבה שאם אנחנו לא נשמור על העובדים שלנו, אף אחד לא ישמור עליהם.
"נתקלנו בפניות של מפיצים כאלה ואחרים במקומות מסוימים בעולם, שביקשו לייצר מוצרים שלא יהיה כתוב עליהם Made in Israel", חושף ירמיהו מזרחי. "כמובן שאנחנו מסרבים, אבל חשוב שגם עם ישראל ידע – זה לא הרוב. הרוב הוא בעד וא
והב ותומך, והמיעוט שמבקש להוריד את Made in Israel, אנחנו נשנה את דעתו.
"אני ארשה לעצמי לצטט את ארז אחי, שבזמנו אמר: 'מי שלא אוהב אותנו, כנראה לא מכיר אותנו'. אז בואו ניתן להם להכיר אותנו דרך המוצרים ונפיץ את אהבת ישראל גם בעולם".
פורסם לראשונה: 14:00, 14.11.23