בכל עונה, או בכל שנה, מודיעים לנו גופי התקשורת ברחבי העולם מהם הסגנונות הכי נכונים ואילו טרנדים הכי מדויקים לתקופה שבפתח. המידע הזה מחלחל דרך אותם גופי תקשורת ודרך הרשתות החברתיות אל הציבור הרחב, ומשם מוצא את דרכו אל הבתים של כולנו. או... שלא. לא גחמה בינלאומית מוצאת ביטוי בחדרים שאנחנו חיים בהם, ולא כל מה שנכון בעולם הרחב “יתפוס” גם בארצנו הקטנטונת. אז מה כן? יצאנו לבדוק אצל בעלי המקצוע מה הישראלים הכי אוהבים בתחום עיצוב הפנים.
“בין הסגנונות האהובים ביותר על ישראלים בתחום עיצוב הפנים בולטות במיוחד שלוש מגמות עיקריות”, קובעת ויקה יוסל, סמנכ”לית חדשנות ועיצוב של קבוצת אקסטרה ריטייל – “הסגנון האורבני, אחד הטרנדים החמים השואב את השראתו מגורדי שחקים ומביא איתו מראות של בנייה ובטון חשוף, לוק מחוספס ותעשייתי; טרנד המיקס אנד מאץ’ שנכנס חזק לכל תחומי העיצוב ונותן דרור לדמיון וליצירתיות של כל אחד ואחת; והסגנון הקלאסי העל־זמני המתאפיין בקווים נקיים ובגוני לבן”.
“סגנונות העיצוב העיקריים בארץ היו ונשארו הסגנון המודרני, הנקי והרגוע, עם צבעים מונוכרומטיים בשילוב הגוון השחור־אפור שכבש את התחום בשנים האחרונות”, מוסיפה מעצבת הפנים מירב קצמן לרשת אלוני. “נגרות בגוון דרמטי ואלומיניום שחור בשילוב של פרקט עץ אמיתי משדרת בעיני רבים יוקרה והשקעה. גם הסגנון הכפרי שאהוב במיוחד גם על בעלי דירות עירוניים ממשיך להיות מבוקש בארץ. סגנון נוסף שנכנס לחיינו בסערה הוא הסגנון הסקנדינבי, שמשלב חומרים טבעיים בגוונים בהירים (עץ, לבן וצבעי פסטל) ואווירה מינימליסטית ופרקטית. סגנון אהוב וחדש יחסית שמגיע אלינו מעולם האופנה הוא סגנון הבוהו־שיק, שמשלב צבע, עניין, טקסטיל והרבה פריטים משלימים. מכיוון שרוב הישראלים אוהבים יותר מסגנון אחד, יש נטייה לשלב ולערבב בין הסגנונות, וכך נראה מטבח כפרי בגוון שחור, למשל, או שילוב של הסגנון הנורדי והמודרני”.
“אחד מסגנונות העיצוב הכי אהובים על הלקוחות הישראלים הוא ללא ספק השילוב המתוחכם שבין הקו המודרני לאלגנטי”, אומרת מעצבת הפנים מור רכלבסקי לרשת אלוני. “הסגנונות האלה מושתתים על אסתטיקה מינימליסטית ומובילים תפיסה אדריכלית נקייה, עקבית ועל־זמנית, ומספקים מעטפת שלמה של עיצוב אסתטי על כל רבדיו. ההרמוניה שבין הסגנונות מתאפיינת ביצירת חללים אלגנטיים ומוקפדים, בפלטת גוונים ניטרלית ומחומרים טבעיים, והרעיון המרכזי הוא ליצור אווירה מרגיעה והרמונית”.
“ישראלים אוהבים מאוד טכנולוגיה חדשנית”, מוסיפים בחברת חמת, “בעיקר בכל הקשור לכלים סניטריים ולברזים. החיפוש אחר הטכנולוגיות המתקדמות ביותר משמעותי לא פחות מההיצמדות לטרנד מסוים”.
“סגנון העיצוב שהישראלים אוהבים הוא מודרני, נקי ופרקטי”, סבור ג’יימי הרננדורנה, סמנכ”ל השיווק של HeziBank. “ישראלים הם מצד אחד מתקדמים ונועזים מאוד מבחינת עיצוב ומצד שני שמרניים, בעיקר בכל הנוגע לחיפויים, ריצופים וכלים סניטריים. בתחומים האלה הישראלים יעדיפו תמיד חומרים ועיצוב על־זמני, כאלה שיחזיקו מעמד לאורך זמן וישמשו בתור בסיס מעוצב ואיכותי לשנים רבות. את הקישוטיות והנועזות הישראלים מעדיפים להביע בעיצוב על ידי אקססוריז או פריטי ריהוט קטנים, שאותם אפשר להחליף בקלות”.
“אני לא בטוחה שנכון יהיה לומר שיש סגנון כזה או אחר שמועדף על הלקוחות הישראלים, שכן פעמים רבות אפשר לראות איך סגנון מסוים שואב השראה מהמקור אך מתאים את עצמו לתקופה ולהלך הרוח כשהוא ניזון ממגמות משתנות”, מסכמת שירלי שוורץ קאופמן, סמנכ”לית שיווק ופיתוח עסקי בטולמנ’ס. “הלקוחות בישראל מעריכים עיצוב. הם מעודכנים, פתוחים לחידושים ונהנים לעצב ולרענן את הבית באופן כללי, ולא נצמדים בהכרח לסגנון מסוים”.
פורסם לראשונה: 08:48, 28.11.22