עפרה ברעם. הופעה עוצמתית

בהופעה כזו עוד לא רקדתן

״הרייב אופרה של עפרה ברעם״, מופע המרכזי במרוץ הלילה של תל־אביב הוא שילוב של מוזיקה אלקטרונית וקלאסית, השונה מכל הופעה שראיתן. אז מה צריך לדעת על המסיבה הטובה בעיר, איך רוקדים לצלילי מוזיקה קלאסית ומה עשתה ברעם כשזרקו לה פיתה (!) לבמה?

מוגש מטעם רייבאו
פורסם:
זו הולכת להיות ה־מסיבה של העיר. 8.11.23, גני יהושע, בתום מרוץ הלילה של תל־אביב-יפו, 20 אלף משתתפים – ואתן (לא חייבות לרוץ כדי להשתתף). על העמדה: עפרה ברעם, די־ג׳יי ומפיקה מוזיקלית, שמופיעה באירועי ענק ברחבי העולם וחולקת במות עם האמנים הגדולים בישראל. אבל שימו לב: גם אם כבר רקדתן לצליליה של ברעם, את זה עוד לא שמעתן. ביקשנו מעפרה להסביר מה חדש ומה עוד מתוכנן לנו.
אז מה הולך להיות שונה במופע הזה?
“מדובר במופע שמשלב מוזיקה אלקטרונית ומוזיקה חיה עם תזמורת סינפונייטה, בצורה שטרם נראתה פה. לא מדובר במוזיקה אלקטרונית שהתזמורת פשוט מנגנת ולא מדובר במוזיקה קלאסית שפשוט עשינו לה עיבוד אלקטרוני, אלא ממש בשזירה של הדברים אחד בתוך השני מבלי שאחד יפגע בשני.
התזמורת מורכבת מנגנים שבחרתי, כאלה שיש להם את היכולת, הכישורים וגם את האדג׳יות של לנגן טרק מטומורולנד או בון ג׳ובי עם חליל לדוגמה. צריך להיות לא רק נגן תזמורת טוב, אלא גם להיות מגניב”.
איך נולד הרעיון של לשלב מוזיקה קלאסית ומוזיקה עכשווית ולהוסיף סימפוניה לדי־ג׳יי?
“הרעיון מתגלגל לי בראש כבר כמה שנים. יש לי תואר ראשון במוזיקולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, דבר שהוא די חריג לדי־ג׳יי, ובאמת הייתי חריגה בלימודים כי כולם סביבי נגנים קלאסיים או ג׳אזיסטים מגיל צעיר ואני ‘הדי־ג׳יי’. לעומת זאת, בעולם חיי הלילה אני חריגה כי אני מגיעה עם תפיסה מוזיקלית אחרת, שומעת מוזיקה מהמאה ה־19 בדרך להופעות ומשווה את מוצרט לבריטני ספירס. אני חושבת שזאת הפעם הראשונה שאני מצליחה להביא ביחד את שני הצדדים שלי למקום אחד וכנראה בער בי להצליח לעשות את זה”.
2 צפייה בגלריה
עפרה ברעם בפעולה
עפרה ברעם בפעולה
עפרה ברעם בפעולה
(צילום: ספורטס פוטוגרפי)
האם מוזיקה אלקטרונית היא טעם נרכש או שהיא משהו שאוהבים או שלא?
“אולי אפתיע בתשובה שלי, אבל זה מאוד טעם נרכש. ובכלל, כל סוג של מוזיקה הוא טעם נרכש לדעתי. לרוב אנשים לא אוהבים מה שהם לא מבינים. אפשר להבין ולאהוב מוזיקה אלקטרונית וגם מוזיקה קלאסית”.
מהי לדעתך פסגת הקריירה שלך עד כה?
“יש הרבה פסגות ובעצם אולי זה חלק מהעניין בעבודה שלי, כל פעם לטפס על פסגה, לכבוש אותה ולכוון לפסגה הבאה. אין ספק שלהגיע למצב שמזמינים אותך אנשים מחו”ל שלא מכירים אותך באופן אישי ושאין להם כל קשר לישראל, זו פסגה מרגשת מאוד. להופיע פה בארץ באופן קבוע לקהל של עשרות אלפים זה גם משהו שלא קורה לרוב הדי־ג׳יים, בטח לא לכאלו שאין סביבם שום מערכת של יח״צ או קשרים. אז זה גם מרגיש לי כמו משהו מטורף שאני לא מאמינה עדיין שאני זוכה לו”.
איך הקהל הישראלי ביחס לעולם?
“שונה מאוד. ישראלים חמים יותר. כשהופעתי באירופה כולם הגיעו עם חליפות, איפה היית רואה את זה בארץ? מצד שני, ישראלים משוחררים יותר, לטוב ולרע, ויותר מרשים לעצמם בהופעות. זה מביא רמה אחרת של רגש לדעתי ואני אוהבת את זה מאוד, אבל זה גם יכול להיות מוזר. לא מזמן היה טרנד מהטיקטוק של לזרוק דברים לבמה, אז מישהו זרק לי פיתה. זה היה מצחיק ומוזר וגם טעים בו־זמנית”.

הרייב אופרה של עפרה ברעם | 8.11.23 | גני יהושע, תל־אביב | שעה 21:30 | הכניסה חופשית
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button