"בפורנו יש אפקטים שלא בהכרח קורים במציאות". אפרת זיו

מה לעשות כשטרנדים מהפורנו נכנסים לנו לחדר המיטות?

האם אנחנו באמת חייבות לאמץ אותם? אפרת זיו, בעלת הבלוג והפודקאסט "פמיניסטית", מסבירה איך לנהוג נכון 

פורסם:
אפרת זיו (33), עוסקת במיניות נשית פמיניסטית מבוססת מחקר, בעלת הבלוג והפודקאסט "פמיניסטית". נשואה + 1, גרה בתל־אביב
היי אפרת, בואי נדבר על טרנדים ואופנות בסקס. זה דבר שהיה קיים מאז ומתמיד, אבל הזמינות והפופולריות של הפורנוגרפיה הגבירו אותו למקסימום. מהי עמדתך בעניין?
"בגדול, הייתי מחלקת את זה לשניים: טרנדים שיכולים לגוון לנו את חיי המין ולפתוח בפנינו אפשרויות, וטרנדים שמטבעם ממשטרים אותנו למיניות אחת או למראה חיצוני אחד ויחיד. כמובן, לפעמים אותו טרנד יכול לשחק תפקיד כפול".
תני דוגמה.
"קחי למשל את השפיכה הנשית או ההשפרצה. מצד אחד מדובר בתופעות טבעיות, בריאות ונורמליות. חשיפה אליהן יכולה להוביל לחקירת הגוף שלנו וליכולת שלו ליהנות אולי מעונג אחר וחדש. מצד שני, העלייה בשכיחות שלהן בפורנו עלולה לייצר לחץ לתפקד כפי שאנחנו רואות על המסך - בין אם מדובר בלחץ פנימי או כזה שמופעל עלינו על ידי הפרטנר שלנו".
אז איך כדאי להתנהל מול זה?
"הכול תלוי בגישה. האם הגישה שלי היא 'ככה אני אמורה להתנהג, להיראות ולתפקד' – שאז זה כבר ממשטר אותי – או האם הגישה היא 'אני רוצה לחקור מגע או גירוי כזה או אחר כדי לראות אם זה נעים לי'. הבעיה נוצרת כשאני חושבת שאני אמורה לשפוך, כשאני בטוחה שאני אמורה להיות חלקה משיער בפות ובפי הטבעת וכשאני בטוחה שאני אמורה לגמור מלהעניק מין אוראלי לפרטנר שלי".
ומה קורה במקרה כזה? מה ההשלכות של אימוץ דימויים פורנוגרפיים לחדר המיטות רק בגלל התחושה שזה מה שמצופה מאיתנו?
"כשאנחנו מאמצות אקט לא באופן אותנטי, כלומר, לא כי הוא מגרה אותנו לנסות אלא נטו כי ראינו את זה בפורנו, במקרה הרע נרגיש כמו שחקניות בסרט של מישהו אחר וכנראה שגם לא נחווה הרבה עונג. במקרה הגרוע יותר, אולי אפילו נחווה כאב וחוסר הקשבה לגוף עד כדי ניתוק, שיגררו אחריהם ריחוק ופגיעה בקשר הזוגי. תחושה של 'נגעו בי פיזית, אבל לא הרגשתי שנגעו בי באמת'.
"לכן, אם אנחנו מעוניינים לשלב אקט שנחשפנו אליו דרך הפורנו במיניות הזוגית שלנו, שווה לתקשר את זה לפני המפגש ולוודא שהצד השני בעניין. ואם הלכנו על זה, לדאוג להיות בתקשורת לאורך כל הדרך, כדי לבדוק אם צריך לעשות התאמות ושינויים. בכלל, שווה לחשוב מראש אילו התאמות ושינויים כדאי שנעשה כדי שזה יהיה האקט שלנו, ולא רק חיקוי של מה שראינו".
כשאנחנו מאמצות אקט לא כי הוא מגרה אותנו אלא כי ראינו את זה בפורנו, אנחנו עלולות לחוות כאב וחוסר הקשבה לגוף עד כדי ניתוק
אני שומעת מלא מעט נשים תלונה חוזרת שהגבר שהן שכבו איתו לא ממש "ראה" אותן, ובעיקר ניסה עליהן דברים שהוא ראה בפורנו.
"זאת לגמרי חוויה נפוצה של נשים. פמפום חסר תקשורת וחסר הבנה אנטומית בגוף האישה. בעיניי, הכול מתחיל ונגמר בחינוך מיני, שלא רואה נשים כבנות אדם שאמורות ליהנות במיטה בדיוק כמו שאר המשתתפים. אז הן הופכות לכלי במטרה לממש את מה שהופיע בפורנו. הגבר מנסה לחקות את מה שראה בפורנו, לפעמים גם מתוך מחשבה תמימה שהאישה תיהנה מזה, ואז לאישה נותר או לזייף הנאה או פשוט לא ליהנות".
האם בני נוער מועדים יותר לפורענות במובן הזה, בתור "חקייני טרנדים", והאם יש משהו שאפשר לעשות כדי לשמור עליהם?
"המסר שהכי חשוב לתווך הוא שפורנו הוא סרט לכל עניין ודבר. יש בו אפקטים שלא בהכרח קורים במציאות, יש בו קולות שלא בהכרח אותנטיים, יש בו שחקנים שלא בהכרח נהנים. זה בסדר לצפות, להתגרות, לקבל רעיונות, אבל בסוף צריך לזכור שלא מדובר בסרט תיעודי שמצופה מאיתנו לחקות, לא מבחינת המראה החיצוני של השחקנים והשחקניות - שלרוב נבחרו בקפידה או עברו ניתוחים והתערבויות כאלה ואחרות, ולא מבחינת האקטים והטרנדים השונים. נראה לי שכל עוד נלמד את הנוער שמדובר בבידור, בדיוק כמו בסרט בסגנון 'מהיר ועצבני', זה כבר מעולה".
סקס טיפ:
"פורנו זה לא סרט תיעודי. יותר בכיוון של מדע בדיוני"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button