ענת בירן-פרוסט. "הרבה זוגות מפסיקים לדבר על המיניות שלהם, כי זה יותר מדי כואב"

בגיל המעבר? אולי את צריכה לעשות ריסטארט לסקס שלך

ענת בירן־פרוסט מסבירה למה דווקא המשבר של גיל המעבר הוא הזדמנות לבנות חיי מין טובים יותר

פורסם:
ענת בירן־פרוסט (57), מטפלת מינית מוסמכת, מטפלת במרפאת ״אישי״ ובמרפאה לשיקום מיני במרכז הרפואי ״רעות״, נשואה, אמא לשניים וסבתא, גרה בתל־אביב

היי ענת, את עוסקת בנושא מיניות בגיל המעבר. מה לדעתך הדבר הכי חשוב שנשים צריכות לדעת?
"גיל המעבר הוא משבר זהות חריף שיש לו השלכות על החיים המיניים של האישה. אני מעדיפה לבחור בשם 'גיל הגלגול', גם כי זו מטמורפוזה - את עוברת שינוי - וגם כי נמצאת בתוכו המילה גיל, שזו שמחה, חדוות הגילוי וההשתנות".
אילו השפעות יש לגיל הזה על המיניות?
"אני מכנה את השלב הזה גיל ההתבגרות השני. יש שינויים גופניים שמשליכים על החוויה המינית. למשל, ירידה בייצור הקולגן, מה שאומר פחות גמישות ופחות רטיבות. הרבה פעמים יש דיכאון שמשפיע על החשק המיני, ואז קשה לעבור לשלב הבא של עוררות והתחלה של יצירת מגע. יש הרבה נשים שברגע שהן מבינות שהווסת משתנה ושהן לא פוריות יותר, הדימוי העצמי המיני שלהן נפגע מאוד, מה שעלול להוביל למצב של הימנעות. זו חוויה של זרות בתוך הגוף שלך".
וכל זה מרחיק את האישה ממין?
"אצל החלק המכריע של הנשים זה יגרום לבעיה בחשק המיני, כי אין יותר מקום למיניות שהן הכירו, אין מקום לגוף שהן הכירו".
האישה צריכה להבין שהתסריט המיני שהיה עד אותו רגע לא עובד יותר, ולמצוא מחדש את המנעד שלה. מה אני עושה? מה אני לא עושה? מה אני אוהבת?"
אז מה הפתרון?
"את עוברת תהליך של בניית זהות מחודשת, ותוך כדי תנועה עלייך ללמוד את המיניות שלך מחדש, לבסס מחדש את היחסים עם הגוף שלך. אם לפני כן הרגשת מאוד סקסית בגלל משהו מסוים ופתאום הוא השתנה, את צריכה למצוא דרכים אחרות להרגיש ככה".
איך עושים את זה?
"האישה צריכה להבין שהתסריט המיני שהיה עד אותו רגע לא עובד יותר, עליה להיות קשובה לגוף שלה ולמצוא מחדש את המנעד המיני שלה. מה אני עושה? מה אני לא עושה? מה אני אוהבת? המטרה היא להכיר ולזהות את התחושות הגופניות ואת קשת הרגשות שיש לי כרגע, בשלב הזה. האישה מוצאת את עצמה כאילו מתחילה מההתחלה. עושה ריסטארט. עצם החיפוש הזה, ההבנה שמשהו צריך להשתנות - מביאים למיניות טובה יותר.
"הרבה נשים פשוט מכניסות את זה לקופסה של 'אין לי חשק מיני', מה שהופך אותן ל'בעיה'. לא צריך להתייחס לזה ככה, להפך: להסתכל על זה כעל הזדמנות חדשה לעשות תהליך של שינוי ולמידה, גם בעצמי וגם בזוגיות. אני נותנת לנשים את התחושה שלא רק שזה נורמלי - זה תהליך שיש בו המון הנאה ואפשרות לביטוי עצמי".
איזו השפעה יש לכל זה על מערכת היחסים הזוגית?
"הגבר היה רגיל לאישה מסוימת, ופתאום היא משתנה לו, וזה נורא מבלבל. הוא מנסה להחזיר את המצב למה שהיה, והאישה רק מנסה למחוק ולהקטין את זה. אבל הם לא פתרו באמת את הבעיה, וגם הדיאלוג הזוגי והמיני לא קיבל את המענה שלו. הרבה זוגות מפסיקים לדבר על המיניות שלהם, כי זה יותר מדי כואב".
אז מה עושים?
"גם מבחינת בני הזוג, צריך לבנות מחדש את מגרש המשחקים המיני. כל מה שעשינו עד עכשיו, כבודו במקומו מונח. אבל עכשיו צריך לעשות ריסטארט במרחב המיני ולהגדירו מחדש. יכול להיות שצריך לפנות יותר זמן ליחסי מין. יכול להיות שצריך לשים לב כמה באמת נוח לאישה עם דברים מסוימים, למשל לקבל מין אוראלי. אני נותנת לזוגות תרגילים כמו להתנשק בעיניים עצומות ואז בעיניים פתוחות, להתפשט אחד מול השנייה, לגעת רק בידיים - פעולות שמאפשרות לאוורר את המשחק המיני ואת התקשורת סביבה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button