נורית ואביב גפן. "סבתא, סליחה שבחרתי בדרך די משעממת"

"ברור לי שאני אגדל ילדים פה. אני חולה על ישראל"

היא קוראת לו "פרפרוני", הוא קורא לה "נונו". היא מפטפטת איתו על אוננות, הוא מכין לה אוכל.  נורית גפן והנכד דילן מספרים על הפודקאסט המשותף והמצליח, מתרגשים מהחתונה של אביב, ומתגעגעים ליהונתן ז"ל 

פורסם:
קשה להיות מופתעים מהעובדה ש"מעניין לי את הסבתא", הפודקאסט החדש של נורית ודילן גפן, יצר הייפ סביבו אחרי שלוש תוכניות בלבד. במשפחת גפן, כידוע, יודעים לספק את הסחורה - ופה עוד מדובר בהופעה תקשורתית ראשונה של דילן (16) , בנו הבכור של אביב. הרעיון למיזם המשותף שלו עם סבתא נולד אחרי שהיא פרשה מ"באות בזמן", הפודקאסט שלה עם דליה גוטמן. "עשינו 41 תוכניות ומבחינתי מיציתי", היא מספרת. "אולי הייתי מושכת עוד קצת, אבל אז הגיע 7 באוקטובר. התפרקתי. שבועיים הייתי על הספה וראיתי טלוויזיה. הייתי אאוט לגמרי. לא חזרתי לעצמי ודליה נאלצה להמשיך לבד".
צפו בווידאו
(צילום: ליאור שרון)

דילן פונה לנורית: "לפני חודשיים אמרת לי שחברת ALL in רוצה שנעשה פודקאסט ביחד. חשבתי לעצמי שזו הדרך הכי מדהימה להנציח את השיחות שלי עם סבתא. גם אני, גם הילדים שלי וגם הנכדים נוכל לשמוע בעתיד את השיחות שמתקיימות עכשיו. זה הלהיב אותי".
נורית: "הוא רואה משהו שאני בחיים לא אראה, את העתיד".
דילן, הפודקאסט לא נבע גם קצת מהרצון שישמעו ויראו אותך?
"כך או אחרת יפגשו וישמעו את הדעות שלי. אני אדם מאוד דעתן, אבל אני לא תאוותן לפרסום".
ובכל זאת, יש לך סוכן?
דילן: "אני לא מתכוון להיות ידוען, לא דוגמן ולא זמר, ואני לא צריך סוכן. זה לא מה שמעניין אותי בחיים. אני לא מתכוון להישאר בביצה הזו. אני מת על מוזיקה ומאוד אוהב לכתוב ולהלחין, אבל אני לא מרגיש שבלי זה אין לי חיים".
אז מה אתה רוצה לעשות?
"להיות בעולם היזמות והסטארט־אפ. להביא דברים חדשים לעולם, שלא היו לפני. בעתיד יכתבו על אביב, אבא של דילן".
ההורים לא אמרו לך - על זה ועל זה, אל תדבר?
דילן: "מראש אני לא אוהב את כל הצהוב הזה, לא אוהב לדבר על אבא שלי. הוא קיבל מספיק דקות של תהילה ופרסום. ההורים שלי שומעים את הפרק עוד לפני שידור ונותנים פידבק. אבא צוחק כשאני יורד עליו".

5 צפייה בגלריה
נורית ודילן גפן
נורית ודילן גפן
"אמרתי לו, 'דיר באלק, אתה לא עף על עצמך"
( צילום: שי יחזקאל, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

הופתעתם מהפופולריות של הפודקאסט? התגובות נשפכות על דילן. הוא גונב את ההצגה.
דילן: "וואו, לא האמנתי למה שראיתי. מיליוני צפיות בטיקטוק".
נורית: "אבל השתן לא עולה לו לראש כמו שקורה להרבה צעירים. דאגתי שהוא לא יעוף על עצמו פתאום. אמרתי לו, 'דיר באלק, אתה לא עף על עצמך. תישאר על הקרקע'".
דילן קורא לסבתא נורית "נונו". "לשתי הסבתות שלי קוראים נורית", הוא מסביר. "יש את סבתא נורית פרידן ולה אני קורא טטה, ויש את סבתא נורית גפן ולה אני קורא נונו".
נורית: "אני מכנה אותו 'פרפרוני'. יש לו אישיות של פרפר. הוא מגלם בעיניי חופש. הוא צבעוני, הוא פתוח, הוא אוהב עולם, ראה פי אלף ממני, הוא סקרן והכול מעניין אותו".
דילן: "אני לא מתכוון להיות ידוען, לא דוגמן ולא זמר. אני רוצה להיות בעולם היזמות והסטארט־אפ. בעתיד יכתבו על אביב, אבא של דילן"

אתם מספרים בפודקאסטים על פאלטות שלה.
דילן: "הייתי בן שבע־שמונה כשהיא הגיעה אלינו עם שקית מקונדיטוריה ובפנים הייתה רק פחזנית אחת - בשבילה. עשיתי לה מבט של כלב עצוב. אמא ואבא עשו לה מבטים, ורק אז היא לקחה צלחת, חתכה את הפחזנית לשתיים ונתנה לי חצי. זה היה קצת מעליב. יש לה המון איכויות, אבל יש גם פאקים ואני חי איתם. היתרונות גוברים על החסרונות".
נורית: "אני לא יודעת למה אני ככה. סבתא משוגעת. אני יכולה להגיע לארוחה ביום שישי עם קופסה קטנה של סלט פירות, רק בשבילי. כשהם שואלים, 'סבתא, מה זה?', אני מבינה שאני צריכה לחלוק איתם".
דילן: "אני אוהב לבשל ועושה ערבים עם חברים ומבשל להם. היא מגיעה אחרי ולוקחת ממה שהכנתי הביתה".

נתתי לסבתא להביך אותי

הריאיון מתקיים בביתו של אביב גפן. הבית הומה. בסלון נמצאים לא פחות מאביב, ארוסתו, שרון קאופמן; שני פרידן, גרושתו ואם בניו, דילן ואליוט בן השמונה; וגם המנהלת האישית של אביב, רויטל. ואם זה לא מספיק, בהמשך מצטרפים מריוס נכט, בן הזוג של פרידן; והוריה של שרון שבאו לבקר אחרי שחזרו מחו"ל. אביב יוצא בשלב מסוים לגינה שבה אנחנו יושבים וזורק: "הוא לא יכתוב את 'אור הירח' בגיל 17". בכלל, כל כמה דקות יוצא מישהו מהבית לקחת קולה ממקרר השתייה שנמצא בחצר.
נורית: "כל המקרר הזה רעל בעיניי. תמיד אמרתי להם, הכול במידה".
נורית: "אמרתי לשלושת הנכדים שלי, שהם בנים, שאם הם רוצים להיות ילדה, שישר יבואו אליי". דילן: "רק לאחרונה היא עזבה אותי עם זה"

דילן (מחייך): "קוקאין במידה. לא מזמן נסענו לבקתה בשווייץ בכריסמס. כשהגענו למרכז של ברן, קניתי כוס יין חם מדוכן. סבתא אמרה לי, 'תדע לך שבגיל שלך לא שתיתי'. אמרתי, 'סוף־סוף מסר מחנך', אבל היא המשיכה ואמרה, 'בגילך עישנו חשיש ועשינו קוקאין. יין לא'".
נורית: "תנסה, תטעם את הכול".
דילן: "זו עצה שלא לקחתי. לא נגעתי בכלום. עישון סמים זה משהו שסבב אותי בחיים ואני לא מתרגש מזה. אני סחי רצח".
נורית: "לסבא שלו הייתה בבית קופסה שכתוב עליה 'סמים קלים'. היה שם נאפס (חשיש, ת"ב). עישנו המון חשיש נהדר שהביאו לנו מלבנון. המתנות שקיבלנו לחתונה היו אצבעות חשיש וסיפולוקס. אבל אני מאושרת שהוא לא הולך אחרי העדר. בגיל הזה הם נורא עדריים".
5 צפייה בגלריה
נורית ודילן גפן
נורית ודילן גפן
"מאושרת שהוא לא הולך אחרי העדר"
( צילום: שי יחזקאל, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

אתה קצת חנון, לא?
דילן: "ברור, ואני לא מתבייש. יצאתי די משעמם. יש עצים שצריכים לגדול דרך סדק במדרכה. לי הדרך הייתה פתוחה, יכולתי לגדול איך שאני רוצה. סבתא, סליחה שבחרתי בדרך די משעממת. יש ילדים ממשפחות שמרניות שיכלו לפרוח אצלך. אני מצטער שאני לא מה שציפית ממני".
נורית מחייכת: "זה בסדר, לא נורא. אולי תהיה לי הצלחה עם נכד אחר. אמרתי לשלושת הנכדים שלי, שהם בנים, 'אתם יכולים להתאהב בילד או בילדה'. גם אמרתי להם שאם הם רוצים להיות ילדה, שישר יבואו אליי. גם לאביב אמרתי בזמנו שאם הוא רוצה להיות טראנסית, אני אקח אותו לניתוחים בתאילנד והוא יהיה האישה הכי יפה".
דילן: "אמרתי לה שזה לא המצב. רק לאחרונה היא עזבה אותי עם זה".
נורית: "אני הרבה זמן לא מביכה אותו, למדתי קצת לשתוק. בגיל מאוד צעיר דיברתי איתו על אוננות, שלא יתבייש בזה".
דילן: "שיחות שהכי לא מתאימות לילד. נתתי לה להביך אותי, זה חלק ממי שהיא".
נורית: "לדעתי, בגיל 17-16 צריך לקחת נערים ונערות וללמד אותם את אמנות האהבה. גם לא מלמדים בתיכונים חינוך מיני", היא פונה לדילן: "למדת על גוף האישה?".
דילן: "בבקשה, די".
דילן, מה עם חברה?
"עוד לא הייתה לי חברה. כשזה יבוא, זה יבוא. ושזה יבוא לא דרך פניות באינסטגרם".
נורית: "הנוער של היום שמרן מבחינה מינית. אני הייתי נערת פרחים. זו הייתה תקופה של סקס, סמים ורוקנרול. היינו מסוממים רוב הזמן. היו הטרדות כל הזמן. הוטרדתי הרבה, כמה מהם היו צריכים לשבת בבית סוהר. אבל לא ידענו משהו אחר. מהפכת המי טו שינתה הכול".
דילן: "אני מחפש אהבה, לא תיק במשטרה".

המתמטיקה זה מאמא

דילן הוא תלמיד כיתה י"ב בבית הספר הכפר הירוק. אחרי שאותר כמחונן ודילג על כיתה ג', הוא מסיים את התיכון מוקדם מהרגיל. נורית חותכת: "צריך להגיד את האמת, המתמטיקה והגובה זה מאמא של דילן. אנחנו, הנמוכים, לא הבאנו ציונים כאלה הביתה".
תעשה צבא?
"בטח. מעניין אותי כל התחום של מודיעין ומחקר בצבא. בהמשך אני מתכנן ללמוד מִנהל עסקים וטכנולוגיה, ואת התואר השני לעשות בחו"ל, אבל ברור לי שאני אגדל ילדים פה. אני חולה על ישראל".
דילן: "לא מזמן קניתי כוס יין חם מדוכן. סבתא אמרה לי, 'תדע לך שבגיל שלך לא שתיתי'. ואז היא המשיכה ואמרה, 'בגילך עישנו חשיש'"

מה אבא חושב על זה שאתה הולך להפנות גב לרוח האמנותית של המשפחה?
"אבא בחיים לא ציפה שאמשיך אותו. הוא תמיד אומר לי, 'אל תלך בדרך שלי, תבחר בדרך שלך'".
נורית: "כמה הוא (אביב) בעדו. אני מכירה אמנים, חייתי עם אמן, נורא חששתי שכשדילן יבוא לעולם תהיה קנאה. אבל לאביב מאוד חשובה האבהות שלו. הוא נולד להיות אבא. לי אין את הגן הזה".
5 צפייה בגלריה
נורית ודילן גפן
נורית ודילן גפן
"כבר לא מזמינה אנשים לחתונה של אביב"
( צילום: שי יחזקאל, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

אביב מתחתן בקרוב בשלישית.
נורית: "אני כבר לא מזמינה אנשים לחתונה הזו. כמה צ'קים עוד יכולים להביא לו?".
דילן: "מדהים לי עם זה שאבא מתחתן. אני מת על שרון ושמח לראות אותו מאושר. גם משמח אותי לראות את אמא שלי מאושרת עם החבר שלה".
זה להסתגל בתקופה קצרה להרבה שינויים. הבית התפרק ואז כל אחד מההורים נכנס לקשר חדש.
"אני לא רואה את זה כהתפרקות, אלא כבנייה מחדש. כשאין אהבה זה מורגש".
נורית: "אני גדלתי בבית שרבו בו מבוקר עד ערב ונשארו ביחד 'לטובת הילדים'. את רואה במו עינייך שכולם ביחד בהרמוניה. גם אילנה, אשתו הראשונה של אביב, באה עם בן הזוג שלה והילד. דילן והוא חברים טובים. אביב ביחסים טובים עם נשותיו. אני מתה על זה".
דילן: "אבל זו לא בוהמה משוגעת. הכול שפוי. זה לא בית של מופרעים על פסיכדליים. עכשיו זה המצב האולטימטיבי. יש לי קשר טוב עם אמא ואבא יותר מאי פעם. הם יותר מאושרים ויותר קל לנהל קשר עם אדם מאושר".
גם נורית ויהונתן, שהתגרשו אחרי 30 שנות נישואים, הצליחו לחיות בשנים האחרונות לחייו בהרמוניה והפכו לחברים הכי טובים. "בשנים הראשונות לגירושים היה קשה, ואחרי זה התקרבנו שוב. דיברנו בטלפון כל יום, צחקנו כמו בימים שהתאהבתי בו. אומרים שלכל סיר יש מכסה, מתברר שאני ווק. גם יהונתן היה ווק. הוא חסר לנו נורא".  
דילן, איך היה הקשר שלך עם סבא?
דילן: "אני מרגיש שפספסתי אותו. התחילו להיות שיחות טובות בינינו לפני שהוא מת, אבל אני מרגיש שרק עכשיו הגעתי לגיל שיכולתי להפיק מזה דברים".
הריאיון עם נורית ודילן גפן מתפרסם בגיליון "לאשה", השבוע בדוכנים
5 צפייה בגלריה
נורית ואביב גפן על שער לאשה
נורית ואביב גפן על שער לאשה
נורית ואביב גפן על שער לאשה
( צילום: שי יחזקאל, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)
איפור: לילך אופק, שיער: ענבל שומר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button