אנה זק. "קמה מוקדם כדי שנדבר"

אנה זק על הזוגיות עם מרגי: "זה קשוח ברמות, אבל אני מאושרת"

ההופעות בפני מפונים עם שירי פופ מקפיצים. המצוקה הנפשית אחרי 7 באוקטובר.  והזוגיות בשלט רחוק עם יהונתן מרגי. אנה זק מוציאה שיר חדש, כולל השורה "חיפשתי אהבה שמסנוורת כמו שרואים בסרט, שער זוגי ב'לאשה'", ומספרת איך החליטה לטוס לארצות־הברית כדי לקדם את הקשר עם אהובה – אחרי דייט אחד בלבד

פורסם:
אנה זק נוחתת אצלי בבית אחרי טיסת לילה, זוהרת ומוארת. ככה זה כשאת בת 23, חוסר שינה לא מותיר את חותמו. אבל בעיקר, אין כמו אהבה לעור הפנים. זק נחתה אחרי שבועיים בלוס־אנג'לס, שם בילתה עם אהובה יהונתן מרגי (24). בשנה האחרונה הוא עבר להתגורר מעבר לים, מנסה את מזלו בקריירה מוזיקלית בינלאומית. זק והוא, שהפכו לזוג לפני שמונה חודשים, מנהלים מהיום הראשון מערכת יחסים בשלט רחוק.
"זו הפעם הראשונה שאני חווה זוגיות מרחוק וזה קשה מאוד", היא מספרת. "את רוצה להיות קרובה לבן הזוג שלך, לאדם שאת אוהבת. המרחק שלנו מוגזם ממש, הפרש של עשר שעות. זה קיצוני. אנחנו מדברים מוקדם בבוקר שלי, שזה סוף היום אצלו, או מוקדם בבוקר שלו שזה סוף היום שלי. בשבתות אני רוצה לקום מאוחר יותר, אבל אני קמה מוקדם כדי שנדבר. בקשר מרחוק שני הצדדים מקריבים, משנים סדרי עדיפויות".
אנה זק מצטלמת לשער לאשה
(צילום: אורי דוידוביץ')

אני מניחה שזה שווה את זה?
"זה קשוח ברמות, אבל זה הכי שווה את זה. כל כך טוב לי ואני כל כך מאושרת, שאני לא רוצה להסתכל על הדברים הלא טובים, כי הטוב מתעלה על זה. יהונתן מדהים ויש לו אינטליגנציה רגשית גבוהה מאוד. כיף לדבר עם אדם שיודע להקשיב לך. זה לא מובן מאליו. אנחנו גם באים מאותו עולם וזה עוזר מאוד להבין אחד את השנייה. לשנינו חשוב מאוד הרגע הזה ביום שאנחנו מדברים, כי זה מה שיש. אלו רגעים שאנחנו נאחזים בהם. אנחנו מדברים ומשתפים המון וזה יוצר קשר חזק יותר".
יש דיבור על מעבר שלך לשם, או שהוא יחזור בשבילך לישראל?
"אנחנו לא מדברים על זה. ברור שיש מחשבות על העתיד, אבל כרגע אנחנו פשוט נהנים מהרגע הזה, מסתכלים על הקשר ורואים כמה הוא מדהים כמו שהוא ונהנים מהחוויות שאנחנו צוברים. כל פעם שאנחנו נפגשים, זה ממש מרגש. מטורף איך אני זוכרת כל חוויה משותפת שלנו, לוקחת אותה איתי".
ולעבור לחו"ל בשביל עצמך, בשביל קריירה בינלאומית, זה מדגדג לך? זה על הפרק?
"חו"ל זה משהו שתמיד עניין אותי, אבל זה גדול מאוד ואני צריכה להיות בשלה לזה. צריך להביא בחשבון את ההשלכות של זה. הקהל שם לא מכיר אותי ואני צריכה להתחיל מאפס. זה לא משהו באהלן אהלן. נפגשתי עם לייבלים באירופה, וכשיגיעו הרגע הנכון והאנשים הנכונים, זה יקרה. אני רואה עכשיו מקרוב כמה זה לא פשוט וכמה אומץ צריך כדי לעשות את המעבר הזה. יהונתן מתמודד עם זה בצורה מדהימה".
5 צפייה בגלריה
אנה זק
אנה זק
"התרכזתי בלשיר ולשמח"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון )

התפקיד שלי זה להרים

אחרי תשעה חודשים שדוממה מנועים - בכל זאת, מלחמה ופופ לא ממש הולכים ביחד - זק חוזרת עם שיר חדש, "ויני, וידי, ויצ'י", שעוסק בבחורה שכמהה לאהבה ומחליטה לנהל את האירוע: להתחיל בעצמה עם בחורים. "השיר היה אמור לצאת בחורף והייתי אמורה להופיע איתו בפסטיגל, אבל אז פרצה המלחמה והכול התבטל. לקח לי המון זמן להחליט שאני מוציאה אותו. הייתי במערבולת של רגשות וכל דקה שיניתי את דעתי. המוזיקה שלי מאוד צבעונית ושמחה וניסיתי להיות הכי רגישה ולהבין אם זה מתאים".
מה הביא בסוף להחלטה?
"השיפט קרה כשהבנתי שקודם כול, זה מחזק ומרפא אותי ונותן לי כוח לחזור לעשייה, למוזיקה. חיפשתי משהו להיאחז בו. התקופה הזו היכתה בי חזק מאוד. לא הצלחתי להתרומם מזה. הרגשתי גם מהקהל שהם צמאים לרגעים של שחרור, וזה התפקיד שלי, לשמח ולהרים".
כמו אמנים רבים אחרים, הופעת בשבועות הראשונים למלחמה בפני מפונים וחיילים.
"בימים הראשונים הייתי חולה ואיבדתי את הקול. ברור לי שזה היה על רקע רגשי, סטרס מהמצב. הגעתי למלונות ולא הופעתי. רק הקשבתי להם וחיבקתי אותם. פגשתי אנשים שעברו זוועות. אני זוכרת שאחרי אחת ההופעות כשיצאתי מהמלון, רץ אחריי ילד וסיפר לי שאבא שלו נהרג. לא היה לי מה להגיד, רק חיבקתי אותו. זו סיטואציה לא נורמלית. אני לא אשכח את העיניים של הילדות בנות השלוש והחמש, שרצחו את הוריהן מול העיניים שלהן".
איך מצליחים לשיר פופ עולץ במצב כזה?
"זה הרגיש מוזר מאוד, אבל מהר מאוד הבנתי שזה מה שהם צריכים, שהם מחפשים את הרגע להתנתק מהמצב. נכנסתי לאיזה זון, ניתקתי את כל המערבולת של הרגשות והתרכזתי בלתת להם את הכי טוב שאני יכולה – לשיר, לחייך ולשמח אותם. זה מילא אותי".
5 צפייה בגלריה
אנה זק
אנה זק
"קיבלתי את ההודעות הכי גרועות שאפשר לדמיין"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון )
כשזק לא הופיעה, היא לא הפסיקה לצלם סרטוני עידוד וחיזוק לילדים ולחיילים. בין לבין, גם העלתה סרטוני הסברה. "הרגשתי חסרת אונים כמו כולם, ועשיתי כל דבר שיכולתי לעשות. צילמתי סרטון חיזוק לכל מי שביקש; עשיתי זום עם בית ספר מהדרום שהשתקע במלון בים המלח; מטה החטופים ביקש ממני והעליתי סרטוני הסברה על החטופים. לא חדש לי לדבר מול המצלמה, אבל הפעם הרגשתי שזה כל כך רגיש ושצריך להעביר את המסר כמו שצריך. עשיתי מיליון טייקים. כמובן, חטפתי על זה. קיבלתי את ההודעות הכי גרועות שאפשר לדמיין – 'מגיע לכם', 'אתם רוצחים'".
בעצם, לא הייתה לך לרגע יכולת להתנתק. כולנו נשאבנו, אבל יכולנו גם לכבות את הטלוויזיה ולקחת זמן לעצמנו. את היית בתוך זה.
זק בוכה: "זו תקופה שאני מסתובבת עם מועקה עצומה בלב, עצב וכובד. יש לי עליות ומורדות במצב הרוח. עניין החטופים מאוד יושב עליי, ואני כמו כולם, לא אחזור לנשום עד שהם יחזרו, זה הדבר הכי חשוב עכשיו. לחזור לעבוד ולהעסיק את עצמי, זה מה שמחזיק אותי".
בואי נדבר על השיר החדש, ובעיקר על השורה הנהדרת: "חיפשתי אהבה שמסנוורת כמו שרואים בסרט, שער זוגי ב'לאשה'".
"הראפרית המדהימה אקו כתבה את המילים יחד איתי ועם ורון ביטון. כשהיא רצתה לתאר זוג מדהים שהקשר שלהם גלאם ועושה חשק לזוגיות, הדימוי שהיה לה זה שער זוגי ב'לאשה'. השיר מדבר על אישה שמתחילה עם גברים ואין דבר מגניב יותר מזה. לא צריכים להיות חוקים של מי מתחיל עם מי".
יצא לך להתחיל עם גברים?
"לא יצא לי להתחיל עם מישהו", היא אומרת בחיוך. "כרגע טוב לי מאוד בזוגיות שאני נמצאת בה".
5 צפייה בגלריה
אנה זק
אנה זק
"לא צריכים להיות חוקים של מי מתחיל עם מי"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון )

מרגי אמר בריאיון ל"מאקו" שבתחילת הקשר הרמת את הכפפה והגעת אליו, ושאם זה לא היה קורה, לא הייתם מצליחים לעשות את זה. אז אפשר להגיד שהיית פרואקטיבית בזוגיות שלך.
"זה היה אחרי שדיברנו תקופה ארוכה באינסטגרם, ראינו שהשיחות מתפתחות ושנוצר חיבור חזק, מעניין וכיפי. הוא הגיע לארץ ונפגשנו לדייט ביתי אחד, הייתה כימיה והכרנו עוד יותר לעומק. ואז הוא חזר ללוס־אנג'לס. המשכנו בשיחות פייס־טיים והתכתבנו כל הזמן, אבל את רוצה רגע להבין מה זה, לדעת לאן זה הולך, אם זה משהו שיכול להתפתח. ואז הייתה לי אפשרות להגיע אליו והלכתי על זה. נסעתי לשבוע וזה היה קסום. הכרנו אחד את השנייה וזה בנה את כל הדבר שיש בינינו. אז אולי יש בי קצת מהשיר".
מה לגבי הופעות שלך בימים אלה?
"ההופעות שלי כרגע הן פרטיות – אירועי חברה, מסיבות בר מצווה ובת מצווה ועיריות שמביאות אותי. לפני שנה הייתה אמורה להיות הופעה פתוחה והיא בוטלה. זה היה שת"פ עם אפליקציה וזה לא הסתדר. זה היה מבאס מאוד".
1.4 מיליון עוקבים באינסטגרם ומעל 5 מיליון בטיקטוק הם לא מחצב נאה המאפשר פתיחת הופעה?
"יש לי את הקהל שלי והוא הולך ומתרחב, זה כבר לא רק ילדים חמודים ובני נוער. אבל אני אדם פרפקציוניסט ובא לי שזו תהיה הופעה מושלמת. זה דבר גדול מאוד, לפתוח הופעה, גם מבחינת השקעה. כשארגיש שזה הרגע הנכון לעשות את זה, זה יקרה".
עדן גולן עשויה לקיים הופעה פתוחה לפנייך.
"עדן מטורפת, מה שהיא עשתה באירוויזיון מעורר השראה. היא מושלמת. יש כל כך הרבה כישרונות ויש מקום לכולם. כל אחד מביא איתו דברים שונים וזה רק מוסיף למוזיקה".
אירוויזיון זו אופציה מפתה עבורך?
"זה כבוד גדול. כרגע אני לא חושבת על זה, אבל אי־אפשר לדעת מה יהיה".
תוכלי להרהר בזה בסלון החדש של הדירה שקנית ב־5 מיליון שקל בשכונה חדשה בצפון תל־אביב.
"לקנות בית היה רגע נורא מרגש בשבילי. זו מטרה שרציתי להשיג ומטורף בעיניי שיש לי את האפשרות הזו. אחותי, שהיא אדריכלית בניין ומעצבת פנים, עזרה לי עם התוכניות. ייקח עוד איזה ארבע שנים עד שיאכלסו את השכונה, ואני מתכננת לגור שם - אבל אי־אפשר באמת לדעת איפה אני אהיה".

הריאיון המלא עם אנה זק מתפרסם בגילון לאשה
5 צפייה בגלריה
אנה זק
אנה זק
אנה זק
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון )

אנה זק לסוכנות Itmodels, שיער: רן קריסי איפור: אל אדידה בגד ים: נועם ברק
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button