מימין: נטע, יערה, עודד ואלה, בתו הצעירה. המשפחה התאחדה

אחרי 15 שנות נתק, הבת חידשה את הזוגיות של הוריה: "עשתה לנו נס"

יערה סבאג ועודד מאירפלד ניהלו רומן קצר, היא נכנסה להיריון, אבל אז הם רבו והקשר ביניהם נותק. בגיל 15, בתם נטע גילתה את זהותו של אביה דרך סרטון בטיקטוק, והצליחה להביא לא רק למפגש משפחתי – אלא לחידוש הזוגיות של הוריה (ובדרך גילתה שיש לה שתי אחיות)

פורסם:
לפני שנה וחצי ישבה יערה סבאג עם בתה נטע, אז בת 15, לראות סרטונים בטיקטוק. "היא אהבה להושיב אותי לראות איתה סרטונים", מספרת יערה. "ובאותו יום, תוך כדי שהיא מראה לי, אני רואה פרצוף מוכר. זו הייתה בת דודה שלה, אחיינית של אביה, עודד. כשנטע ראתה שאני מתעניינת בילדה ונכנסת לפרופיל שלה, היא שאלה אותי מי זו, וסיפרתי לה שזו בת דודה שלה. וזהו. היא לא הייתה צריכה יותר מזה".
מכאן התגלגל סיפור שנשמע כמו פרק בטלנובלה, אבל לחלוטין התרחש במציאות: נטע סבאג, שמאז שנולדה לא ידעה מיהו אביה, הצליחה ליצור קשר איתו ועם משפחתו. בעקבות זאת החל תהליך שבסופו הוא ואמה, שהיו בנתק מוחלט מאז לידתה, חזרו לקשר זוגי. כדי לעשות את ההפי אנד לאפילו יותר הפי, היא זכתה גם בשתי אחיות שלא ידעה על קיומן. היום אמנם היא ואמה גרות בקיבוץ גינוסר ואביה בהוד־השרון, אך הם שומרים על קשר יומיומי ונפגשים כל סוף שבוע כמשפחה. "זה מה שחלמתי עליו", אומרת נטע ומחייכת.
הסיפור המפתיע של נטע והוריה

התפוצצתי בלי סיבה

יערה סבאג (43) הכירה את עודד (דדי) מאירפלד (48), כשהייתה בת 18, באתר היכרויות. השניים היו חלק מהצ'אט התוסס באתר, שממנו נוצר מעגל חברתי שגם קיים מפגשים מחוץ לרשת. “במשך שש שנים לא יצא לנו להיפגש מעבר לצ'אט", מספר עודד, נהג משאית במקצועו. "במהלך התקופה הזו התחתנתי, הפכתי אב לבת והתגרשתי. ואז הרגשתי שאני רוצה משהו אחר. כתבתי ליערה שאני מגיע לכנרת לסוף שבוע עם אוהל, ושאלתי אותה אם היא רוצה להצטרף. היא ענתה שהיא לא יכולה כי המשפחה מגיעה לביקור או משהו כזה, אז החלטתי לשדרג. אמרתי לה, 'את יודעת מה? אני מזמין צימר, את באה?' והיא אכן הגיעה. אמנם היא לא רצתה בשלב ההוא משהו רומנטי, אבל נוצר בינינו קשר חברי ולי הייתה סבלנות. אחרי חודש וחצי שבהם היא שיחקה את הקשה להשגה, זה קרה”.
אחרי ארבעה חודשים הגיע המשבר הזוגי הראשון. “יערה הייתה אצלי והיה לנו ריב", מספר עודד. "היא נסעה הביתה לגינוסר ולא הסכימה לדבר איתי, אבל כתבתי לה דרך הצ'אט והצלחתי לגרום לה לתקשר. בהמשך היא גילתה שהיא בהיריון, והחלטנו לנסות לחזור לזוגיות”.
"גיליתי את ההיריון אחרי הפרידה”, מספרת יערה. “הייתי בהלם, אבל היה לי ברור שאני לא עושה הפלה. לא היו לי התלבטויות ולא חששות".
עודד, איך הרגשת כששמעת על הריון?
"שמחתי. את הבת הגדולה שלי לא התאפשר לי לראות, והרגשתי שנפלה בחיקי חוויה מתקנת".
יערה עברה לגור עם עודד בהוד־השרון, אבל כשהייתה בחודש שישי, "בגלל שטות" לדבריהם, היחסים שוב עלו על שרטון. “זה היה בערב פסח", מספרת יערה. "היינו אמורים לנסוע לקיבוץ שלי בחג, ואמרתי לו שאנחנו צריכים לארגן הכול יום קודם. זה לא קרה. קמנו בבוקר, כלום לא היה מוכן והתפוצצתי עליו באמת בלי סיבה. באותו יום נפרדתי ממנו. התקשרתי לאחותי שתבוא לקחת אותי ונסעתי בלעדיו". למחרת הגיע עודד לגינוסר, להביא ליערה את חפציה. “דיברתי עם אמא שלה", הוא מספר, “והיא אמרה לי שאין מה לעשות. היא לא מוכנה לדבר איתי".
בשלב הזה עבר הריב בין השניים לרשת. “הרבה חברים שלי וחברות שלה, שהיו חלק מהצ'אט באתר שבו הכרנו, היו מעורבים בקשר", מספר עודד.
יערה: "אוסף של 'נשמות טובות' נלחמו בי לטובת עודד או נלחמו בעודד בשמי. ספגתי המון אש. כתבו לי שאני 'בוגדת' ו'גונבת זרע'. מעניין שהיה ביני ובינו זה הפך לעניין קבוצתי. אני חשבתי שהוא מניע את הכול וכנראה שזה מה שיצר אצלי את ההתנגדות הגדולה אליו”.
“במקום לנסות להרגיע ולעזור לנו להירגע, כולם ליבו את האש”, מוסיף עודד. “התחילה מלחמה מכוערת, שנפסקה רק אחרי שאמא של יערה התקשרה אליי וביקשה שאעצור את כדור השלג. קיבלתי את בקשתה והתנתקתי ניתוק מוחלט מהסיפור”.
כאשר יערה עמדה ללדת, עודד עודכן בכך. “בשבוע 41 התאשפזתי והמצב הסתבך", מספרת יערה. "גם אני וגם הילדה היינו במצוקה והכניסו אותי לניתוח קיסרי חירום. בשלב הזה אמא שלי התקשרה לעדכן את עודד".
עודד: "הגעתי לבית החולים ויערה הייתה מטושטשת לגמרי. ראיתי את הילדה, אבל אי־אפשר היה לתקשר עם יערה”.
יערה: "גם בהמשך עודד הגיע לראות את נטע, אבל היא בדיוק התעוררה וזה לא התאים. הוא ראה אותה רק לחמש דקות, ופירש את הסיטואציה כאילו אני לא רוצה שיראה אותה".
2 צפייה בגלריה
מימין: נטע, יערה, עודד ואלה, בתו הצעירה. המשפחה התאחדה
מימין: נטע, יערה, עודד ואלה, בתו הצעירה. המשפחה התאחדה
"לאט־לאט התחברנו"
(צילום: יריב כץ)

עודד: "לא יכולתי לשאת את זה. הייתי עדיין בתוך מלחמה על הילדה הגדולה שלי, והחלטתי שאני לא מוכן לעבור את זה שוב. ניתקתי מגע".
יערה: “במהלך השנה הראשונה ההורים שלו היו מגיעים מדי פעם. בכל ביקור כזה אמא שלו הייתה אומרת לי שקשה להם מאוד עם זה שאני לא מסכימה שעודד יגיע, אבל אני חשבתי שהוא אחראי לכל הבלגן שהיה. לא הצליחו לשכנע אותי אחרת. כשנטע הייתה בת שנה ההורים שלו החליטו גם הם לנתק מגע".

עשיתי לסבתא לייק!

מאז שניהם המשיכו את חייהם בנפרד, כשכל אחד מאמין שהצד השני לא מעוניין בקשר. יערה, הסובלת מבעיה רפואית ומתקיימת מקצבת נכות, גידלה את נטע לבד, בעזרת הוריה, ולא רצתה אפילו לבקש מעודד מזונות. “אמא שלי אמרה לי, 'עזבי, נסתדר', וכך היה", היא מספרת.
ניסיתם להשיג מידע אחד על השני במשך השנים?
עודד: "אני הייתי מציץ בפייסבוק שלה מדי פעם, לראות אם היא מעלה תמונות של הילדה. רוב התמונות היו נעולות. בתמונות שכן ראיתי חיפשתי לראות דמיון בינינו ולא ראיתי אותו אז. היום אני רואה אותו”.
יערה: “גם אני עקבתי אחרי הפייסבוק שלו. ניסיתי ליצור קשר באתרי היכרויות ששנינו היינו רשומים בהם, תוך שימוש בזהות בדויה, אבל הוא מעולם לא הגיב להודעות".
למה לא ניסיתם ליצור קשר זה עם זה באופן ישיר?
יערה: “כל אחד מאיתנו היה בתוך המערבולת שלו. רציתי מאוד לשמוע ממנו, אבל לא העזתי להיות הראשונה שתיצור קשר. כל פעם שהייתי מגיעה למרכז, איכשהו הייתי מסדרת לעצמי לנסוע להוד־השרון ולעבור ברחוב שבו הוא גר, כדי שאולי אראה אותו".
עודד: “גם אני הייתי נוסע באזור שלה בכל פעם שהגעתי לצפון, אבל לא יכולתי להניע את עצמי ליצור קשר. כנראה פחדתי מדחייה. לא ידעתי מה הילדה שמעה ומה סיפרו לה ויצאתי מנקודת הנחה שהסיתו אותה נגדי. עברתי ימים מורטי עצבים".
מי שהביאה בסופו של דבר לאיחוד בין השניים הייתה, כאמור, נטע. "בסביבות גיל חמש נטע התחילה לשאול על אבא שלה", מספרת יערה. "הרי לכולם סביבה היה אבא ולה לא. התייעצתי עם מטפלת רגשית והיא הנחתה אותי לומר לילדה שאבא גר רחוק ואי־אפשר לדבר איתו. נטע אימצה את הסיפור הזה והרחיבה אותו. היא יצרה לעצמה סיפור אקזוטי שבו אבא שלה חי באפריקה”.
זה הרגיע אותה?
"היא לא הפסיקה להתעסק בזה, שאלה למה אי־אפשר לדבר איתו, איך אפשר למצוא אותו ולהיות משפחה. בשלב מסוים אמרתי לה שאבא ואמא לא הסתדרו. לא נכנסתי לפרטים. רציתי לשמור עליה והסברתי לה שהיא לא אשמה ושאולי בעתיד יהיה ביניהם קשר, אבל זה המשיך להעסיק אותה. כשהיא גדלה סיפרתי לה שקוראים לאבא שלה עודד. לא סיפרתי לה שבכל מקום הוא מופיע בשם דדי. היה לי פחד שהיא תגיע אליו ותקבל סירוב, לכן לא רציתי שזה יקרה. והיא באמת לא הצליחה למצוא אותו. ככה התגלגלנו שנים, עד שנטע הגיעה לגיל 15 וראתה את בת דודתה בטיקטוק".
מה קרה אחרי שהיא צפתה בסרטון?
"בלי לשתף אותי, גברת רשתות התחילה תחקיר שלם, מצאה את אמא של עודד באינסטגרם ועשתה לה לייק לאחת התמונות. היא שיתפה אותי בהתרגשות גדולה רק אחרי שסבתא שלה כתבה לה 'תודה', כי היא חששה שאני אנסה למנוע ממנה ליצור את הקשר הזה".
מתוך הלייק הזה נוצרה שיחה בין נטע וסבתה. נטע שאלה את הסבתא אם היא יודעת מי היא, וסבתה שאלה אותה בחזרה אם היא יודעת מי היא ואם תרצה להיפגש. נטע סיפרה לאמה, סבתא של נטע סיפרה לבנה, וגלגלי חידוש הקשר התחילו להסתובב. “אני חיכיתי ליום הזה כל השנים", אומר עודד. “אמרתי לעצמי מההתחלה שביום שהילדה תיצור קשר, אני אהיה שם”. ואכן, לאחר יצירת הקשר נקבע מועד לפגישה משפחתית בהוד־השרון.
איך היה המפגש המחודש אחרי כל כך הרבה שנים?
עודד: "הייתה קצת מבוכה, אבל אמא שלי עזרה לנו להתגבר. אני ויערה עלינו לגג, התחלנו לדבר ופתחנו הכול. הסברתי לה שמבחינתי, אחרי ציפייה לחוויה מתקנת של הורות, הרגשתי ששוב הכול מתפוצץ לי בפרצוף. סיפרתי לה שהתרסקתי. הייתה לי אהבה גדולה מאוד אליה, וכשזה נגמר התפרקתי".
יערה: “בשיחה הזאת הסתברו כל האי־הבנות בינינו. הגענו למסקנה שבשום שלב לא אמרנו לעצמנו סטופ, צריך לשבת ולדבר כמו שני בני אדם בוגרים. כל אחד נכנס לעלבון שלו. אולי לא היינו מספיק בוגרים, וזה מה שגרם לכל הנתק הזה. דיברנו ודיברנו ואז ירדו כל האסימונים וכל החומות. זו הייתה תחושה טובה מאוד".
נטע: "אז הם גם נזכרו לספר לי שיש לי שתי אחיות שלא ידעתי עליהן".

ישנתי איתו כפיות

ליערה היו במהלך השנים קשרים זוגיים שלא הובילו לנישואים או לילדים נוספים. עודד נכנס לזוגיות נוספת במהלך השנים, שממנה נולדה בתו הצעירה, אלה, בת תשע וחצי כיום. לאחר שבע שנות זוגיות הוא ואמה נפרדו, ולדבריו, “יש בינינו קשר חברי עד היום". אלה אף השתתפה במפגש המשפחתי הראשון. "הכנתי אותה לפגישה, שהתקיימה ביום הולדת שמונה שלה, ואמרתי לה, 'יש לי בשבילך הפתעה שאף אחד בעולם לא קיבל - אחות גדולה'. היא לא הבינה איך זה יכול להיות", צוחק עודד. "נטע הביאה לאחותה הקטנה מתנות והקליק היה מיידי”.
זמן קצר לאחר חידוש הקשר, יערה ועודד התקרבו וחזרו להיות זוג. יערה יודעת לספר איך זה קרה בדיוק, כולל תאריכים. “נטע יצרה את הקשר עם סבתא שלה במאי. הפגישה שלנו הייתה בל”ג בעומר וב־25 ביוני הבנו שאנחנו חוזרים. בהתחלה לא תמללנו לעצמנו מה קורה. שנינו התכחשנו להתקרבות הזאת. היינו מדברים המון ובכל הזדמנות היינו נפגשים יחד עם נטע. ואז הגעתי עם נטע לסוף שבוע עם עודד והיינו אמורות לישון אצל בני משפחה שגרים באזור. עודד הציע לי לישון אצלו ואני צחקתי ואמרתי לו, 'איפה? תקים לי אוהל בגג?' אבל האמת היא שכבר היה ברור שאנחנו חוזרים, ובסופו של דבר ישנתי איתו כפיות”.
הגלגול הראשון שלכם היה סוער. איך הזוגיות הנוכחית?
יערה: “ממש על מי מנוחות. אמרתי לעודד קודם, 'אנחנו צריכים לריב מדי פעם, אבל אין לנו על מה'".
עודד: "זה הקשר הכי רגוע שהיה לי אי פעם. זה פשוט היפוך של ההתחלה".
איך בני המשפחות קיבלו את חידוש הקשר אחרי כל כך הרבה שנים?
עודד: “אצלנו קיבלו אותה בחזרה מאוד בקלות. המשפחה שלי מאוד זורמת".
יערה: “זה היה קצת מוזר. פתאום אני צריכה להסביר איך אני משנה את עמדתי. אבל הסברתי שאני לא מתווכחת עם הלב, הרגש או הגורל".
נטע: "כשסבא שלי הבין שאבא ואמא חזרו להיות זוג, הוא צחק ואמר לי, 'מצאת את אבא שלך ואז אמא שלך גנבה לך אותו'”.
היום אתם חושבים שיכולתם לפעול אחרת? יש תחושה של פספוס?
עודד: "מובן שיש תחושה של פספוס כי 15 שנים מהחיים של נטע לא הייתי נוכח, אבל אני מסתכל אחורה ואומר, אלה היו הנסיבות. זה מה שיכולתי. בשנים הראשונות היה בי המון כעס. אם יערה הייתה פונה אליי הייתי מתפוצץ עליה. אני לא חושב שיכולתי להתנהל אחרת. עם השנים הכעס דעך, אבל לא היה לי אומץ לפעול”.
יערה: “היום אני מבינה שלא משנה כמה כועסים או פגועים - חייבים לתקשר".
במהלך השיחה יושבת נטע, בת 16 וחצי, בין שני הוריה כמו אמא גאה. בסופו של דבר, היא זאת שיצרה את החיבור הזה. “גם מצאתי את אבא וגם הקשר בין ההורים שלי התחדש", היא אומרת. "זו הייתה סגירת מעגל שהיה פתוח המון שנים".
היית צריכה הרבה אומץ כדי לנסות ליצור קשר דרך סבתא שלך. לא חששת מהתגובה?
"אני חושבת שבתוך תוכי החלטתי שגם אם אקבל תשובה שלילית - לפחות אקבל תגובה. העדפתי לדעת אם אבא רוצה קשר או לא, על פני חיים בחוסר ידיעה".
איך היה החיבור ביניכם? בעצם הייתם צריכים להכיר אחד את השנייה מההתחלה.
נטע: "זה לקח זמן. לקח לי הרבה זמן עד שהצלחתי לקרוא לו 'אבא'. זה אמנם משהו שתמיד רציתי, אבל היה צריך לעכל את הסיטואציה”.
עודד: "לאט־לאט התחברנו. לא קל להשלים פערים של 15 שנים. כל פעם עולה עוד משהו. לנטע למשל יש אלרגיה מסכנת חיים לבוטנים ולקח לי זמן להתרגל גם לזה. להתחיל להסתכל על המרכיבים, מה מותר להכניס הביתה ומה לא".
יערה: "האלרגיה של נטע גרמה להמון בעיות בבתי הספר וגם לקשיים חברתיים. הסיטואציה הזאת גרמה לכך שיש לה אופי חזק. היום היא פעילה מאוד ב'כנפיים של קרמבו', יש לה הרבה חברים ויש לה אומץ ואישיות מיוחדת. היא עשתה צעד שההורים שלה לא העזו לעשות. מצחיק שראשי התיבות של השם שלה הם 'נס', נטע סבאג. והיא אכן עשתה לנו נס".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button