יש נשים שרוצות, יש שמתאכזבות. ניתוח קיסרי

גם ניתוח קיסרי הוא לידה

ילדת בניתוח קיסרי ולא בלידה נרתיקית כפי שרצית? אל תתאכזבי. הגינקולוגית ד"ר רונית אלמוג מסבירה מדוע

ד"ר רונית אלמוג
פורסם:
יש נשים שמבקשות ללדת בניתוח קיסרי גם כשאין לכך התוויה רפואית. אחרות, שתכננו ללדת בלידה נרתיקית ומסיבה רפואית כלשהי נאלצו לעבור ניתוח, מתארות תחושת אכזבה קשה. לדבריהן, כיוון שלא חוו לידה נרתיקית כפי שתכנן הטבע ולא מימשו את החוויה העצומה של הלחיצות ויציאת העובר, הן מרגישות שנכשלו, שגופן לא הצליח לעמוד בלידה רגילה. חלקן מעלות תהיות שמא יכלו לעשות משהו אחרת ולא להגיע לצורך בניתוח, ולתחושת האכזבה נוספים גם רגשי אשמה.
חשוב לזכור שניתוח קיסרי הוא לידה לכל דבר, למרות העובדה שבמקרה זה העובר יוצא דרך בטן אמו ולא דרך הנרתיק
המסר שלי לאותן נשים הוא שאין מקום לאכזבה. חשוב לזכור שניתוח קיסרי הוא לידה לכל דבר, למרות העובדה שבמקרה זה העובר יוצא דרך בטן אמו ולא דרך הנרתיק. אמנם מדובר בתחושות שונות, אבל בשני המקרים מטרת הלידה הוגשמה ואת הופכת לאם.
חשוב לזכור שלידה בניתוח קיסרי מתבצעת כאשר יש אינדיקציה רפואית. אם התחלת לידה נרתיקית שהפכה לניתוח בשל סיבה רפואית כלשהי או שמלכתחילה הייתה סיבה לכך שלא יכולת ללדת בלידה נרתיקית - אין פירושו של דבר שנכשלת או שהאימהות שלך היא על תנאי. ברוב הלידות אין ליולדת שליטה על אופן הלידה. מה שחשוב באמת הוא מבחן התוצאה.
אנחנו שואפים לאמא בריאה ליילוד בריא, וברגע שהיעד מושג, כפי שקורה ברוב המקרים, האושר הוא עצום. לידה, בכל דרך שהיא, היא רק תחילתה של דרך ארוכה בתהליך האימהות, המלווה באהבה אינסופית, וזה מה שקובע.
  • הכותבת היא מומחית בגינקולוגיה, מיילדות וטיפולי פריון, המרכז הרפואי תל-אביב, איכילוב
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button