על שער לאשה ובהפקת בגדי הים של המגזין

בזכות העמקת השיח על דימוי גוף חיובי: כך השפיעה תקוה גדעון לטובה

השחקנית והדוגמנית, שחטפה תגובות מרושעות על קמפיין להלבשה תחתונה שעשתה, עודדה נשים מלאות להיות גאות בגוף שלהן ולא להיכנע לתכתיבים. "אין אידיאל אחד של יופי. יש מקום לכולם"

עודכן:
תקווה גדעון על התואר משפיעה לטובה
( (כתבת וידאו: הילה רגב, צילום: אורי דוידוביץ)))
תקוה גדעון, שחקנית, דוגמנית וכוכבת ריאליטי, מעבירה הרצאות על העצמה אישית ודימוי גוף. בת 32, רווקה, מתגוררת ביפו.

מה היה הרקע לכתיבת הפוסט הנפיץ בנושא דימוי גוף שפרסמת השנה?
"האמת שזה קרה אחרי שהתראיינתי והצטלמתי ל'לאשה' בבגד ים. נתקלתי בטקסט שכתבתי למגירה, שמדבר על כך שאני מלאה וזו אני. זה חלק ממני, ואני שלמה עם זה.
"רציתי לדבר על כל המחמאות הלא מחמיאות שאני מקבלת, למשל, 'איזה פנים יפות יש לך', בדגש על הפנים, שלא אתבלבל, או הטיפים של אם תרזי שלושה, חמישה, שבעה קילו, תהיי מהממת, או 'במציאות את יותר רזה', 'אה, את לא כזו גדולה'. אנשים חושבים שזו מחמאה, שהם מנחמים או מרימים לך, ורציתי להגיד שאין צורך. גם אם אני שוקלת יותר או שוקלת פחות, אני מרגישה טוב עם עצמי בכל מצב. ה'מחמאות' האלה משעשעות אותי. אני אומרת תודה וממשיכה ללכת".
כשהעלית את הפוסט לאינסטגרם איך היו התגובות?
"וואו, זה היה בום. הפוסט קיבל 29 אלף לייקים, והוא סוקר בכל מקום. היו אייטמים על הדבר הזה ודיונים. זה לא שאמרתי משהו חדשני, לא גיליתי את אמריקה. המטרה שלי הייתה להעביר מסר שאין אידיאל אחד של יופי. יש מקום לכולם. אגב, כשאני אומרת שאני אוהבת את עצמי כמו שאני, זה לא אומר שאין דברים בי שאני פחות מחבבת, אבל נקודת המוצא היא שטוב לי בגוף של עצמי".
"רציתי לדבר על כל המחמאות הלא מחמיאות שאני מקבלת, למשל, 'איזה פנים יפות יש לך', בדגש על הפנים, שלא אתבלבל. או 'במציאות את יותר רזה'. אנשים חושבים שזו מחמאה, שהם מרימים לך, ורציתי להגיד שאין צורך"
למה את חושבת שהדברים שאמרת יצרו כזו תהודה?
"אני חושבת שזה ישב על הנקודה שנשים לא אוהבות את מה שהן רואות במראה. אף אחת לא אומרת על עצמה זו אני וככה אני רוצה להישאר. ואני באתי ואמרתי שטוב לי כמו שאני. לרדת במשקל זה מחיר כבד של לא לאכול ג'אנק פוד ופיצה, ואני לא מוכנה לזה. קיבלתי אלפי הודעות. אנשים סיפרו לי מה זה עשה להם. מישהי סיפרה לי שבזכותי הרשתה לעצמה אחרי שנים ללבוש ג'ינס קצר. אחרת סיפרה שסוף־סוף לבשה שמלה. אגב, גם גברים כתבו לי שגרמתי להם להרגיש טוב עם הגוף שלהם. גם עכשיו, חודשים אחרי, אין יום שאנשים לא פונים אליי ברשת או ברחוב ומספרים לי איפה נגעתי בהם, מה גרמתי להם להרגיש וכמה חיזקתי אותם בכל מה שקשור לדימוי גוף, להרגיש נוח עם איך שהגוף נראה".

1 צפייה בגלריה
תקוה גדעון
תקוה גדעון
על שער לאשה ובהפקת בגדי הים של המגזין
(צילום: ערן לוי, סגנון: גילי אלגבי)

היו גם תגובות עוינות?
"הייתה מישהי שכתבה לי בפייסבוק שגם היא שמנה והיא לא מבינה למה אני צריכה להצטלם לקמפיין של הלבשה תחתונה ("פיקס", ת.ב), שזה מגעיל ולמה צריך לראות את זה. היה לי ברור שהיא משליכה עליי את מה שהיא מרגישה כלפי עצמה. ראיתי עד כמה היא מאולפת, שהמסרים איך אישה צריכה להיראות חלחלו אליה. זה עצוב. הרי גם אישה במידה 44 קונה הלבשה תחתונה. דווקא הנשים המלאות צריכות חזייה ולא טופ. למה לא לראות דוגמנית שלובשת חזייה במידה שלנו במקום לדמיין איך החזייה שראית במידה קטנה תיראה עלייך?!"
ואז את הפכת לדוגמנית הזו, ורוטשת.
"ביקשתי שיהיה סט פתוח ביום הצילומים ושהתקשורת תבוא לסקר, כי אני לא מסתתרת. ואז יצאו תמונות היח"צ שעוררו סערה כי הבהירו את צבע הגוף שלי ועשו פוטושופ. אבל צריך לזכור שזה היה הקמפיין הראשון שלי, להבא אהיה יותר ערנית, לא יהיה ריטוש".
"לא הייתה לי דמות להסתכל עליה ולהגיד גם אני יכולה. אם אני הופכת להיות הדמות הזו שגורמת לילדות ולמתבגרות להרגיש טוב עם עצמן, זו ברכה".
בהמשך התפתח השיח, אם כשאומרים למישהי "רזית" זו מחמאה. מה את חושבת?
"אני לא בפוליטיקלי קורקט הזה. אם מישהי מרזה וטוב לה עם זה, להגיד לה שהיא רזתה, יהיה מחמאה נפלאה בשבילה".
יש חשק להרחיב מעורבות חברתית בנושא?
"אני לא מרימה דגל עכשיו ואומרת, 'אני מייצגת את כל המלאות'. אני לא מתיימרת לזה. מה שכן, התחלתי לתת הרצאות על העצמה אישית ודימוי גוף. זה אולי הדבר שיש לי אליו הכי הרבה תשוקה. בילדותי, לא הייתה לי דמות להסתכל עליה ולהגיד גם אני יכולה. אם אני הופכת להיות הדמות הזו שגורמת לילדות ולמתבגרות להרגיש טוב עם עצמן, זו ברכה".
ומי השפיעה עלייך לטובה?
"אופרה ווינפרי. אישה שהפכה לאימפריה ושברה בדרך כל כך הרבה תקרות זכוכית. זו מישהי שלא רצו לתת לה תוכנית טלוויזיה, ועכשיו יש לה פאקינג ערוץ. היא הגיעה מבית קשה, ההורים התגרשו והיא עברה לגור אצל סבתא שלה. היא עברה אונס והטרדות מיניות וגידלה את עצמה. מבחינתי, לראות אותה זה להבין שלא משנה הצבע, המשקל, מאיפה הגעת. תשאפי ותצליחי. היא גם מגויסת לנושא הגזענות, שזה עוד נושא שאני פעילה בו, וגם שותפה לדבר הזה של לא להסתיר מאיפה באת ומה ההיסטוריה שלך".
פורסם לראשונה: 16:06, 28.02.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button