"אימוני כוח מגבירים את רמות הטסטוסטרון בגוף, ויש לו השפעה על הליבידו". פרופ' גל דובנוב-רז

יש מחיר לסקס: שלוש קלוריות בדקה!

רוצות להגביר את החשק המיני? קומו מהספה, צאו לעשות ספורט וכך תעלו את רמות ההורמונים החיוניים לתפקוד מיני מוגבר, ויש גם בונוס לאקט: שריפת קלוריות   

פורסם:
פרופסור גל דובנוב־רז (52), מנהל המכון הלאומי לרפואת ספורט בבית החולים שיבא בתל־השומר, נשוי + 4, גר ברמת־השרון

היי פרופ' רז, אפרופו האולימפיאדה - תעזור לנו להבין מה הקשר בין פעילות גופנית לסקס. עד כמה ספורט יכול לשפר את חיי המין שלנו?
"פעילות גופנית מסייעת בכל היבט בחיים שלנו, וגם בחיי המין. אחד היתרונות שלה הוא שיפור מצב הרוח – כשאנחנו עושים ספורט הגוף שלנו מפריש הורמון שנקרא סרוטונין, וגם הורמון הדופמין עולה. ההורמונים האלה תורמים לתחושת אופוריה ועוזרים להפחית חרדה ודיכאון. כשמצב הרוח עולה יש לזה השפעה גם על החשק המיני.
"בנוסף, אימוני כוח מגבירים את רמות הטסטוסטרון בגוף. לטסטוסטרון יש השפעה על הליבידו, גם אצל גברים וגם אצל נשים. פעילות גופנית גם תורמת לחיזוק הביטחון העצמי ודימוי הגוף שלנו, מה שמשפיע על החשק המיני. מעבר לזה, כשאנחנו מגיעים למכון כושר לבושים בבגדי ספורט צמודים, ומביטים על עצמנו במראה ועל אחרים שלבושים ככה - יש לזה השפעה על העוררות המינית שלנו".
וחוץ מהגברת החשק? איך עוד פעילות גופנית מסייעת לתפקוד המיני?
"פעילות גופנית תורמת לירידה במשקל ויכולה לשפר בעיות במיטה שנובעות מהשמנת יתר".
אילו בעיות למשל?
"למשל, בנושא זקפה. בסקירה מחקרית שפורסמה לפני שנה באתר Pub Med נמצא שיותר מ־40% מהאנשים שסובלים מהשמנת יתר דיווחו על בעיות בזקפה. במחקר אחר מאותה שנה, שפורסם באתר Cureus, נמצא שאנשים שמקפידים לבצע הליכה יכולים לשפר בעיות זקפה ב־70% תוך חודש. אחת הסיבות לכך היא שפעילות גופנית תורמת לשיפור זרימת הדם, מה שמשפיע גם על הזקפה".
מה לגבי נשים? איך פעילות גופנית משפיעה עליהן?
"קודם כול, פעילות גופנית עוזרת לחזק את שרירי רצפת האגן, שמסייעים לשלוט על הסוגרים ועוזרים להגיע לאורגזמה. ויש גם השפעה על החשק המיני".
איזו השפעה?
"במחקר שפורסם ב־2018 באתר Pub Med בדקו את ההשפעה של פעילות גופנית בקרב נשים שסובלות מהפרעות בתפקוד המיני בגלל דיכאון וכריתת רחם. החוקרים מצאו שפעילות גופנית הגבירה את החשק המיני בקרב נשים, במיוחד במהלך השעה שלאחר האימון".
ועכשיו לפרקטיקה – מה ההמלצות שלך לגבי תדירות פעילות גופנית?
"מומלץ מאוד לבצע פעילות אירובית לפחות 150 דקות בשבוע בעצימות בינונית ומעלה, כלומר, כזאת שגורמת לנו להתנשף. אפשר למשל לצאת לחצי שעה של הליכה חמש פעמים בשבוע או להליכה של 50 דקות שלוש פעמים בשבוע.
"אנשים שמקפידים לבצע הליכה יכולים לשפר בעיות זקפה ב־70% תוך חודש"
"אם אתן מבצעות פעילות גופנית בעצימות גבוהה יותר, כמו שיעור זומבה או ספינינג, אפשר להסתפק ב־75 דקות בשבוע. בנוסף, מומלץ לשלב אימוני כוח שלוש פעמים בשבוע, כמו למשל אימונים במתקני הכושר בפארקים או עם משקולות בחדר כושר. בגילים מבוגרים יותר כדאי להוסיף אימוני גמישות, שגם הם יכולים לעזור לשפר את הביצועים במיטה".
יכול להיות שפעילות גופנית אינטנסיבית מדי תגרום לעייפות ותפגע בתפקוד המיני?
"אם מישהו מתאמן לתחרות איש הברזל, קם בארבע לפנות בוקר, רץ, רוכב ושוחה כמה שעות ביום, אז יכול להיות שהוא יהיה עייף מדי בשביל לקיים יחסי מין. אבל מבחינה פיזיולוגית, במרבית המקרים, כמה שיותר ספורט עושה לנו טוב יותר".
האם סקס גם נחשב לפעילות גופנית? כמה קלוריות בממוצע אפשר לשרוף בסקס?
"סקס בהחלט נחשב כפעילות גופנית. במחקר משנת 2013 שפורסם ב־Plos One, בדקו כמה קלוריות אנשים צעירים בריאים שורפים בזמן סקס. החוקרים מאוניברסיטת קוויבק בקנדה מצאו שאנשים בשנות ה־20 לחייהם שורפים בין 69 ל־100 קלוריות במפגש מיני ממוצע. כלומר, גם נשים וגם גברים יכולים לשרוף כשלוש קלוריות לדקה".
סקס טיפ: "נסו למצוא ספורט שאתן אוהבות, ואז תתחילו לאהוב את הגוף שלכן".

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button