אווירה נהדרת. חורף בסנטרל פארק, ניו-יורק

גם ברוח, גם בכפור, גם בשלג: חופשות מדליקות דווקא עכשיו, בשיא העונה הקרה

ספא בגרמניה, שופינג בניו־יורק, סקי בצרפת וטיסה ישירה לטוקיו. 6 רעיונות צוננים לטיולים בלוקיישנים קרים לחורף 2023

עודכן:
מינוס 50 בארצות הברית? שלגים וגשמים ברחבי אירופה? הצחקתם את המצטופפים בתורים בנתב"ג. פעם, לפני שנים לא רבות, רק בודדים העזו לצאת לחופשה בחו"ל בשיא העונה הקרה. המונח "חופש" התחבר לנו לחודשי הקיץ, יולי ואוגוסט, ואולי פה ושם גם לימי חול המועד, בסוכות ובפסח. אבל בחורף? הרוב נשארו בית, בילו את זמנם לצד תנור חימום ומול מסך הטלוויזיה.
מה גרם למהפך? איך זה שפתאום כולם טסים גם בחורף? נתחיל משורה של סיבות, שאפשר לקרוא להן "טכניות", כמו טיסות הלואו-קוסט הזולות, האפשרות להזמין ברשת בקלי-קלות ובמחירים נוחים מקומות לינה, ואפילו הביגוד התרמי - שמסייע להתמודד עם הקור בלא צורך במעילים מסורבלים.
נמשיך עם העליה ברמת החיים, שמאפשרת לצאת ליותר מחופשה אחת בשנה (ואפילו הרבה יותר). ונחתום בשינויים בטעם הקהל ובתרבות החופשות: פעם נסענו לראות מדינה (או ארבע-חמש מדינות בשבעה-שמונה ימים, למי שעוד זוכרים את הטיולים בסגנון הזה), כיום אנחנו ממוקדים. בעיר, באתר סקי, בשופינג, במופע, באירוע. וזה כבר משתלב בקלות בחורף, הרי קור וגשם לא יעמדו בדרכם של הקופצים לסיילים של ינואר או לקרנבלים של פברואר.
ובכל זאת, כדאי להימנע מכמה דברים. טיולים בטבע למשל, או מסעות פתלתלים וארוכים בין כפרים עתיקים וציוריים. גשם, שלג וערפל הורסים בקלות את החוויה במקומות אלה. החורף הוא זמן טוב לחופשה עירונית, ל־City Break – כמו שקוראים לזה בענף התיירות: נוחתים בעיר שיש בה מגוון אטרקציות כמו מוזיאונים, מסעדות, מרכזי קניות, חיי לילה וגם תחבורה ציבורית יעילה (רכבת תחתית, למשל), ומדלגים ממקום יבש וחמים אחד למשנהו.
הנה 6 יעדים מושלמים לכך, בטיסות ישירות מישראל:

ניו־יורק, ארצות־הברית


11 צפייה בגלריה
קר? מושלג? זו הזדמנות לחוויות. חורף בניו-יורק
קר? מושלג? זו הזדמנות לחוויות. חורף בניו-יורק
קר? מושלג? זו הזדמנות לחוויות. חורף בניו-יורק
(צילום: צביקה בורג)
למרות הביקוש הרב עדיין ניתן לטוס לניו־יורק בעונת החורף (ינואר עד מרץ) במחירים הנחשבים להגיוניים: החל מ־1,100-900 דולר לטיסות ישירות (עם אל־על, יונייטד, דלתא או אמריקן איירליינס) והחל מ־700-600 דולר לטיסות עם חניית ביניים בנמל תעופה אירופי, למשל דרך לונדון, איסטנבול, פריז או פרנקפורט. וכדאי לעשות את הדרך לשם, למרות שהחורף בצפון אמריקה קר, מושלג וקפוא, כי ניו־יורק היא תמיד חוויה, בכל עונה.
מה לעשות בעיר בחורף? בניו־יורק יש ריכוז נדיר של אוכל מכל סוג, שופינג נהדר (תיכף מתחילים הסיילים של ינואר), מוזיאונים ומחזות זמר, וברחובות מנהטן שוררת אווירה נהדרת גם כשקר ומושלג.
טיפ: הקדישו זמן גם לטייל. חפשו למשל טיולי חינם מודרכים, שרבים כמותם נערכים מדי יום בשכונות העיר השונות. ועוד: החורף הוא זמן המבצעים והפסטיבלים בעיר, למשל, שבוע המסעדות, שבוע בתי המלון, סוף שבוע של מוזיאונים בחינם וכדומה. כדאי לכוון את הביקור למועד המתאים לכם והמעניין אתכם.

באדן־באדן, גרמניה


11 צפייה בגלריה
מרחצאות, מסעדות גורמה. באדן באדן
מרחצאות, מסעדות גורמה. באדן באדן
מרחצאות, מסעדות גורמה. באדן באדן
(צילום: Shutterstock)
גרמניה מלאה באתרי ספא מפנקים, אבל את עיירת המרחצאות באדן־באדן (Baden Baden) מכירים כולם. מדובר בעיירה קטנה יחסית ומלאת קסם, שבנויה על תעשיית התיירות, עם שני מרכזי מרחצאות מפורסמים (Caracalla ו־Friedrichsbad), קזינו יוקרתי במיוחד והיכל מוזיקה ותרבות מבוקש.
עוד בסביבה הקרובה: מסעדות גורמה (חלקן בעלות דירוג "מישלן" יוקרתי) ומרכזי קניות, כמו גם אטרקציות לזוגות ולמשפחות באזור היער השחור הסמוך. כדאי לדעת: יש טיסות ישירות לעיר (פעמיים בשבוע, עם ריינאייר, לנמל התעופה הקטן המכונה קרלסרוהה-באדן באדן) וכמובן לפרנקפורט, שאינה רחוקה (עם לופטהנזה או אל־על).

ליון, צרפת


11 צפייה בגלריה
אטרקציה קולינרית. ליון
אטרקציה קולינרית. ליון
אטרקציה קולינרית. ליון
(צילום: Shutterstock)
האזור המטרופוליטני השני בגודלו בצרפת (אחרי פריז) חבוי בין מורדות הרי האלפים של צרפת ובין קוט ד'אזור – חוף התכלת והריביירה. ליון, העיר שבלב האזור, מצטיינת בקולינריה ייחודית, כולל מסעדות רבות המחזיקות בכוכבי מישלן ושורת בתי אוכל מסורתיים המכונים Bouchon Lyonnais, וכן מוזיאונים מסקרנים. טיסות ישירות מתל־אביב לליון, עם חברות התעופה איזיג'ט וטראנסאוויה, הופכות את העיר לנגישה ולא רחוקה מדי.
טיפ: נמל התעופה של ליון הוא אחד השערים לאתרי הסקי של הרי האלפים, לצד נמלי התעופה של ז'נבה, גרנובל ושאמברי, ואתם לא חייבים להיות גולשים בעלי ניסיון כדי ליהנות מהיופי ומהאווירה באתרי הסקי: האוכל שם נהדר, יש מגוון עצום של שעשועי שלג ואטרקציות ספא, הנופים מהממים, והעיקר – יש שם חברה שמחה ועליזה של גולשים ומבקרים מכל פינה העולם, שיסדרו לכם חופשה נהדרת, גם אם לא תחליקו במורדות.

11 צפייה בגלריה
שעה וחצי ואתם בשלג. סקי בהרי האלפים
שעה וחצי ואתם בשלג. סקי בהרי האלפים
שעה וחצי ואתם בשלג. סקי בהרי האלפים
(צילום: Shutterstock)
היכן נמצאים אתרי הסקי השווים? בעיירות המפוסמות של הרי האלפים בצרפת: ואל טורנס, ואל ד'איזר, קורשבל, מריבל, טין, אלפ ד'אוז ועוד.
מרחק הנסיעה מליון לאתרי הסקי הנחשבים, כמו למשל ואל ד'איזר או שאמוני, הוא כשלוש עד שלוש שעות וחצי. בדרך תוכלו לעצור לכמה שעות ואפילו ללילה ויום, בעיירה היפהפיה אנסי (Annecy), השוכנת על גדת אגם מקסים הנושא אף הוא את השם הזה.

טוקיו, יפן

11 צפייה בגלריה
לעתים הקור כאן קיצוני. טוקיו
לעתים הקור כאן קיצוני. טוקיו
לעתים הקור כאן קיצוני. טוקיו
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative)
בירת יפן נחשבת ליעד מבוקש בקרב תיירים ש"כבר ראו הכל", בעיקר מסיבות של מרחק ומחיר. כדאי לדעת שבניגוד לעבר, יפן (וטוקיו) כבר אינן יקרות מאוד, בגלל הירידה המתמשכת בערכו של המטבע המקומי, היֵן.
מה לראות ולעשות? טוקיו, ויפן בכלל, מבוקשות מאוד באביב, עונת הפריחה המפורסמת של עצי הדובדבן, אבל עם כל הכבוד לעץ המקסים – לא רק בגללו כדאי לטוס לעיר, כי טוקיו עבורנו היא עולם אחר: עיר ענקית שבה מתגוררים קרוב ל־14 מיליון בני אדם ועובדים בה מיליונים נוספים המגיעים מדי יום מאזורי הפרברים; היא תערובת מטורפת ומקסימה של ניו־יורק, לונדון, הונג־קונג וסינגפור גם יחד; הומה וצפופה אך מסודרת ונקייה, מודרנית וטרנדית אך גם מסורתית. החוויה מובטחת, ולא תוכלו להישאר אדישים אליה. הערה: אם טסים בחורף, כדאי להיערך היטב, מזג האוויר עלול להיות קר במיוחד.
טיפ: מחודש מרץ הקרוב תפעיל אל־על שתי טיסות ישירות בין תל־אביב לטוקיו מדי שבוע.

הונג־קונג, סין

11 צפייה בגלריה
חשוב להתעדכן בהנחיות הקורונה. הונג קונג
חשוב להתעדכן בהנחיות הקורונה. הונג קונג
חשוב להתעדכן בהנחיות הקורונה. הונג קונג
(צילום: Shutterstock)
פעם, לפני הקורונה, היה המטרופולין הצבעוני והמסקרן יעד מבוקש לתיירים ולאנשי עסקים וגם תחנת ביניים בדרך למדינות אחרות בדרום אסיה ומזרחה. רק לאחרונה, אחרי כשנתיים של סגר כמעט הרמטי, צומצמו רוב מגבלות הקורונה שהוטלו על תיירים שביקשו לבקר בעיר, אבל לפני שטסים, חשוב לברר מהן ההנחיות שבתוקף, כי ביטול המגבלות הוביל בסין וגם בהונג-קונג להתפרצות מחודשת.
מה לראות? ליהנות מהאווירה יוצאת הדופן ולהתרשם מה"תפאורה" האדריכלית של אחת מערי הענק במזרח אסיה; לאכול במסעדות סיניות מקוריות; וכמובן, להשתולל עם שופינג זול.
טיסות ישירות? עם החברה ההונג־קונגית המצוינת, קתאי פסיפיק, שטסה מנתב"ג לעיר שלוש פעמים בשבוע.

בריסל, בלגיה

11 צפייה בגלריה
יפהפייה. כיכר גראן פלאס, בריסל
יפהפייה. כיכר גראן פלאס, בריסל
יפהפייה. כיכר גראן פלאס, בריסל
(צילום: Shutterstock)
בירת בלגיה מרוחקת כארבע וחצי שעות טיסה מתל־אביב ונהנית משתיים עד שלוש טיסות ישירות מנתב"ג בשבוע (עם בריסל איירליינס).
מה לראות ולעשות? העיר משמשת כבירת האיחוד האירופי ועובדה זו תורמת לאווירה הקוסמופוליטית השוררת בה.
במרכז העיר, סביב כיכר גראן פלאס (Grand Place) היפהפייה, תמצאו סמטאות ורחובות גדושים ומלאים במסעדות, בתי קפה ובוטיקים. כדאי לדעת שבלגיה, ובריסל בפרט, נחשבות למעוז קולינרי איכותי, עם התמחות בשוקולד, בבירה ובמאכלי ים. עוד בעיר: מוזיאונים נהדרים, גלריות לאמנות ולעתיקות, פארקים וגנים ומערכת תחבורה ציבורית משוכללת וזולה שמאפשרת גישה מהירה לערים יפהפיות אחרות בבלגיה, ובהן אנטוורפן, ברוז' וגאנט.
הכי כדאי: להתמקם בבריסל, ואחרי שמיציתם את העיר לצאת בבוקר ברכבת ליום טיול באחת משלוש הערים האלה ובערב לשוב למלון.

רגע לפני שאורזים

11 צפייה בגלריה
מעיל, טרולי ולדרך. התנהלות נכונה בטיסה
מעיל, טרולי ולדרך. התנהלות נכונה בטיסה
מעיל, טרולי ולדרך. התנהלות נכונה בטיסה
(צילום: Shutterstock)
חשבו את המחיר האמיתי. מחיר הטיסה אינו העלות האמיתית של החופשה. הביאו בחשבון שכרטיס הטיסה הבסיסי, כמעט בכל חברות התעופה, אינו כולל מזוודה ובחירת מושב מראש, שעליהם יש לשלם בנפרד, ואל תשכחו את העלויות הנוספות של הטיול: חנייה בנתב"ג (או נסיעה לשם), חבילת גלישה/טלפון בחו"ל, ביטוח, מכונית שכורה, דלק וכבישי אגרה (אם צריך), נסיעות בתחבורה ציבורית, ארוחות, בתי מלון, כניסה לאתרים ועוד, שלא לדבר על היד הקלה בשופינג. הטיסה, במקרים רבים, היא החלק הזול במחיר החופשה. שקללו את כל העלויות לפני שאתם קופצים על "מציאה".
מהצד השני, לפעמים הטיסה יקרה, אבל שאר העלויות זולות, כך שהמחיר הכולל יקר פחות, למשל כשמדובר בחופשות במדינות דרום־מזרח אסיה (וייטנאם, פיליפינים, תאילנד) או דרום אמריקה.
חפשו מבצעים. זוכרים את מבצעי הרגע האחרון שהיו פופולריים כל כך עד לפני שנים ספורות? מתברר שפה ושם זה עדיין עובד: מסמנים באופן כללי וגמיש (יום לכאן או לכאן) מועד מבוקש, מתמקדים על שלושה או ארבעה יעדים פוטנציאליים, מודיעים בבית ובעבודה, אורזים, ו־72 שעות לפני מתחילים לחפור באפליקציות המבצעים ובאתרי הזמנת הטיסות. לפעמים זה עדיין עובד ויכול להצליח לכם, אפילו מהיום להיום.
התחשבו במזג האוויר. עונת החורף באירופה, בצפון אמריקה ובצפון מזרח אסיה (יפן, סין, קוריאה) היא קרה, גשומה ומושלגת. כאמור, זה לא הזמן המתאים לשכור מכונית ולצאת לטיול בטבע, בכבישים הרריים ובין כפרים עתיקים.
לפעמים הכל סגור. אם טיסה ליעד מסוים נראית זולה באופן חשוד, נראה שיש לכך סיבה: בחלק מאזורי התיירות הפופולריים בקיץ, למשל באיי יוון או בדרום איטליה, נהוג "לסגור את העסק" מאמצע/סוף אוקטובר ועד סוף מרץ/תחילת אפריל. אם בכל זאת תגיעו, ובמחיר זול, תגלו שחלק מבתי המלון אינם פועלים, שעל דלתות המסעדות כתוב "נשוב באביב" ושהחנויות נעולות. מצאתם טיסה במחיר מציאה? בררו היכן אתם נוחתים ומה אפשר למצוא שם בעונה זאת, אם בכלל.
לאן אתם טסים. קלוז' נאפוקה? יאסי? דברצן? סוצ'אבה? חברות תעופה טסות לעתים לערים שבעבורנו הישראלים נחשבות לנידחות, בעיקר כי יש להן שם מטוסים הפנויים לשניים או שלושה סבבי טיסה בשבוע לתל־אביב או לאילת. אבל מה יש לתייר הישראלי לעשות בערים אלה, שלעתים האטרקציות העיקריות בהן, בעיקר בחורף, הן כנסיות וקניונים, ובמקרה הטוב גם מרחצאות מרפא למקומיים? אין טעם לטוס ליעד מסוים רק כי הטיסה לשם זולה. כדאי גם להפיק משהו מהחופשה.

11 צפייה בגלריה
היכן נחתנו? קלוז'-נאפוקה, רומניה
היכן נחתנו? קלוז'-נאפוקה, רומניה
היכן נחתנו? קלוז'-נאפוקה, רומניה
(צילום: Shutterstock)
אם בכל זאת בחרתם בטיסה ליעד מוכר פחות, עשו הכנה מראש: חפשו מידע באינטרנט, קראו כתבות ורשמים של מי שכבר ביקרו שם, ונסו לאסוף פרטים על מקומות ששווה לבקר בהם, מעבר לסיבוב בכיכר העיר הציורית, התרשמות מהקתדרלה וביקור במרכז הקניות.
אספו חוויות. החורף הוא עונת הפסטיבלים, האירועים, המופעים וההתרחשויות: שוקי חג המולד ננעלים בימים אלה, אבל תכף ישובו לפעול ליגות כדורגל, יצעדו הקרנבלים, ייפתחו שוקי איכרים וייערכו פסטיבלים עממיים. תכלס, אלה הדברים המיוחדים ששווה לראות בחו"ל, אלה החוויות שצריך לאסוף. חפשו Events in בעיר או במדינה שאליהן אתם טסים.

11 צפייה בגלריה
תיכף יצעדו הקרנבלים. חוויות חורף באירופה
תיכף יצעדו הקרנבלים. חוויות חורף באירופה
תיכף יצעדו הקרנבלים. חוויות חורף באירופה
(צילום: Shutterstock)
התנהלו נכון. עכשיו, בחורף, מצטיידים בביגוד חם, שתופס יותר משקל ונפח, אבל עדיין אין סיבה להחליף לוק פעמיים ביום, בכל יום, ולהיגרר לחו"ל עם מזוודה כבדה ומסורבלת שקיים סיכוי לא קטן שלא תעלה למטוס כלל. שימו מעיל עליכם, וארזו את השאר בטרולי קומפקטי שבדרך כלל תוכלו להעלות איתכם לתא הנוסעים במטוס. אם אתם טסים ליעד חם, כשאין צורך בביגוד מסורבל, מצבכם טוב בהרבה מבחינת האריזה.
פורסם לראשונה: 10:50, 27.12.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button