איך נאמץ אורח חיים בריא ורגוע המתאים לגילנו?

איך לשמור על איזון הורמונלי לאחר גיל 35

זה ניכר במשקל, בתחושת החיוניות ואפילו בחשק לסקס! אנחנו מדברות על השינויים ההורמונליים של העשור הרביעי. הבשורות הטובות: יש מה לעשות. תמר ידין, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף מסבירה כיצד אורח חיים בריא ותוספים משפרים את המצב

מאת: תמר ידין, מוגש מטעם הרבלייף
פורסם:
מינקות ועד זִקנה, כל גיל מביא איתו שינויים. החל מאמצע העשור הרביעי לחיים מתרחשים שינויים הורמונליים שמורגשים בעיקר אצל נשים ומשפיעים על כל תחומי החיים: ירידה בריכוז, פגיעה בזיכרון, עלייה במשקל, שינויים בחלוקת השומן בגוף והשמנה בטנית. בנוסף, נשים עלולות לסבול מפגיעה במצב הרוח, ירידה באנרגיה ובחשק המיני, כמיהה עזה למתוק וירידה ברגישות לאינסולין, הפרעות שינה ועוד. ככל שנקדים להבין את השינויים והסיבות שגורמות להם ונאמץ אורח חיים המותאם לגילנו, נוכל לצלוח אותם באופן מיטבי.
לאחר גיל 35, האתגר הוא ליצור איזון הורמונלי, בעיקר בין ההורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון שייצורם בשחלות פוחת. חוסר האיזון גדל, משום שאנחנו צורכים אסטרוגן גם ממקורות חיצוניים: מזון מן החי (בעיקר מוצרי חלב), מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, קפה ואפילו בקבוקי מים מפלסטיק. לעומת זאת, הפרוגסטרון מיוצר רק בשחלות.

3 צפייה בגלריה
תמר ידין
תמר ידין
הקפידו על אורח חיים בריא. תמר ידין, דיאטנית קלינית
(צילום: באדיבות הרבלייף)

שמירה על אורח חיים בריא עשויה לשפר את המצב באופן משמעותי ולסייע ביצירת איזון הורמונלי תקין. הנה כמה כללי זהב שיעזרו לכן לעשות זאת בקלות:

תאכלו בריא

  • הקפידו לאכול שלוש ארוחות מסודרות ביום, הימנעו ממזון מעובד או מתועש והעדיפו מזונות טריים, דלים בחומרים משמרים ונתרן.
  • שלבו מוצרי חלב עד פעמיים ביום, רצוי כאלה המכילים לפחות 5% שומן. לרוב, מוצרי חלב דלי שומן מועשרים בסוכר ויגרמו לתחושת רעב זמן קצר לאחר אכילתם בנוסף להפרשה מוגברת של אינסולין, הורמון המעודד אגירת שומן.
"הקפידו לצרוך ירקות ירוקים דוגמת חסה, קייל, ברוקולי, נבטים או תרד בכל יום; הם עשירים באשלגן החיוני לשמירה על הבריאות בגיל זה"
  • צרכו תפריט עשיר בחלבון - ודאו כי כל ארוחה, גם ארוחות הביניים, יכילו חלבון שתורם לתחושת השובע. ניתן להשתמש גם באבקת חלבון , בשייקים ובמזונות.
  • העדיפו פחמימות מורכבות בעלות ערך גליקמי נמוך ועשירות בסיבים תזונתיים: קינואה, כוסמת, בטטה, אורז בר וכו’. להפחתת משקל מהירה יותר, צרכו פחמימות בשעות הבוקר והצהריים והפסיקו את צריכתן בשעות הערב; כך תוכלו להאט את קצב הפרשת האינסולין ולעודד ירידה מהירה יותר במשקל. אם אתן עוסקות בפעילות גופנית דווקא בשעות אלה, אכלו ארוחה קלילה שתכיל חלבון ופחמימות אך לא תכביד על מערכת העיכול.
  • בכל ארוחה, מלאו חצי מהצלחת בירקות (טריים, מבושלים, מוקפצים - לא מטוגנים!). הקפידו לצרוך ירקות ירוקים דוגמת חסה, קייל, ברוקולי, נבטים או תרד בכל יום; הם עשירים באשלגן החיוני לשמירה על הבריאות בגיל זה. שלבו אותם בארוחות: בחביתה, בסלט או בשייק ירוק.
"בניגוד לדעה הרווחת ששומן גורם להשמנה, צריכת שומן בריא תספק לגוף את הדלק הנחוץ לו לשריפת שומן"
  • שלבו שומן בריא בכל ארוחה. צרכו שומן מהחי במתינות (מוצרי חלב, עופות, בשר) ושומן ממקור צמחי: אבוקדו, שמן זית, זיתים, טחינה, אגוזים, שקדים וגרעינים. בניגוד לדעה הרווחת ששומן גורם להשמנה, צריכת שומן בריא תספק לגוף את הדלק הנחוץ לו לשריפת שומן. שומן תורם לתחושת שובע מתמשכת ומסייע במניעת הכמיהה למתוק שאחראית על מרבית העלייה במשקל ולבלבול בהפרשת האינסולין.
  • נסו לשלב דגים (בעיקר סלמון, סרדינים ומקרל) כמנה עיקרית לפחות פעמיים בשבוע. דגים אלה מכילים חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 החסרות לרוב בתזונה המערבית. צריכה של אומגה 3 מדגים ואגוזי מלך מסייעת בשמירה על האיזון ההורמונלי, בריאות הראייה ומערכת העצבים. אם אינכם צורכים דגים, הקפידו על נטילת תוסף אומגה 3 דוגמת הרבלייפליין מקס של הרבלייף, המכיל שמני דגים ממקורות בני קיימא ועשיר בחומצות שומן אומגה 3 המספקות תועלות ללב, לראייה ולמוח.

שתו הרבה

  • שתו 12-10 כוסות מים ביום (זכרו שקצב איבוד הנוזלים במזג אוויר חם ובפעילות גופנית עצימה הוא גדול יותר). שתייה מספקת תשפר את הריכוז, האנרגיה, החיוניות וכמובן את מראה העור. הימנעו משתיית משקאות דיאט. הממתיקים המלאכותיים “מבלבלים” את הגוף ועלולים לגרום דווקא לעלייה במשקל. שתייה מומלצת כוללת גם תה ירוק, מזון על הידוע בסגולותיו המרגיעות. נסו לשתות לפחות כוס תה אחת ביום להרגעת מערכת העצבים.
  • הקפידו על צריכה מספקת של סיבים תזונתיים. בתזונה המערבית איננו צורכים את כמות הסיבים התזונתיים הנחוצה לשמירה על בריאות העורקים והמעיים. אם אינכם בטוחים שאתם צורכים מספיק סיבים, הוסיפו אבקת סיבים תזונתיים של הרבלייף, למנות מבושלות או לסלט.

שנו מספיק

שינה איכותית היא חיונית לשמירה על בריאות טובה. נסו ללכת לישון בשעה קבועה, רצוי בין 23:00-22:00 ולישון לפחות 7-6 שעות ברצף. בזמן השינה, הגוף פועל להתחדשות הרקמות והשרירים ושורף שומן. כדי שהגוף יוכל להתפנות לפעולות חשובות אלו ולא “לבזבז” אנרגיה על עיכול, הפסיקו לאכול 3 שעות לפני השינה.

לפרטים נוספים על מוצרי הרבלייף צרו קשר בטלפון 03-9431155
או בקרו באתר החברה Herbalife.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button