CBT וטיפול קבוצתי תרמו לשיפור הזיכרון והריכוז

יש תקווה: CBT מסייע בהפחתת קשיים נפשיים בגיל המעבר

ממחקר חדש שבדק למעלה מ-3000 נשים ברחבי העולם עולה כי  נשים שטופלו ב־CBT ומיינדפולנס הראו שיפור יומיומי קל או בינוני ברמות החרדה והדיכאון

מיכל שרון
עודכן:
מחקר חדש: CBT הוא השיטה היעילה ביותר לטיפול בקשיים נפשיים של גיל המעבר
עורכי המחקר: חוקרים מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון. פורסם ב־Journal of Affective Disorders.
הנבדקות: מטא־אנליזה של 30 מחקרים שבדקו יותר מ־3,000 נשים ברחבי העולם.
הרקע למחקר: טרום־מנופאוזה, השלב שבו נשים חוות את תופעות גיל המעבר, יכולה להימשך כמה שנים שבמהלכן הן עלולות להתמודד עם תופעות פיזיות ונפשיות לא פשוטות. פרט לגלי חום ולסיכון לפתח בעיות קרדיולוגיות ומטבוליות, תקופה זו מאופיינת בשינויים במצב הרוח, "ערפול מחשבתי", בעיות בזיכרון, סטרס או דיכאון.
למרבה השמחה, תחום המחקרים הרפואיים מתעסק לא מעט בתופעות גיל המעבר, אולם רובם מתמקדים במציאת טיפול תרופתי/הורמונלי שייתן מענה לתופעות הפיזיולוגיות ופחות לתופעות הנפשיות. נשים רבות שלא רוצות ליטול הורמונים נשארות ללא מענה.
מה בדקו: המחקרים שנסרקו בדקו שיטות טיפול התנהגותי כמענה לתופעות של גיל המעבר: מיינדפולנס, CBT (טיפול התנהגותי־קוגניטיבי), ACT (טיפול בקבלה ומחויבות), טיפול קבוצתי, ייעוץ זוגי וליווי רפואי.
תוצאות המחקרים: נשים שטופלו ב־CBT ומיינדפולנס הראו שיפור יומיומי קל או בינוני ברמות החרדה והדיכאון לעומת נשים שטופלו בשיטות אחרות או לא טופלו כלל. CBT וטיפול קבוצתי תרמו לשיפור הזיכרון והריכוז. כל הטיפולים הפסיכולוגיים־התנהגותיים היו יעילים בשיפור איכות החיים של הנשים.
שורה תחתונה: לפי החוקרים, CBT היא השיטה היעילה ביותר לטיפול במצבים נפשיים בגיל המעבר מבחינת עלות/תועלת ומשך הטיפול (ההשפעה ניכרת כבר אחרי חמישה עד שבעה מפגשים). הם ממליצים לשקול טיפול התנהגותי ופסיכולוגי במקום טיפול הורמונלי או במקביל אליו.

  • המחקרים והכתבות במדור זה אינם מהווים המלצה רפואית או טיפולית, יש להתייעץ עם גורם רפואי לפני כל החלטה על טיפול, נטילת תרופות או פעילות כלשהי.
פורסם לראשונה: 23:26, 07.07.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button