דניאלה סלומון ב-67' כמלכת החן (מימין) והיום

המלכה על הקופסה: "כששואלים אותי, 'מאיפה את מוכרת?', אני עונה 'מהמטבח!'"

דניאלה סלומון (בעבר מרקוס והוד) רגילה שאנשים מזהים אותה, אבל לא יודעים מהיכן. התשובות האפשריות מתחילות בתחרות מלכת היופי של 1967 ולא פעם מסתיימות בקופסאות שימורים

פורסם:
דניאלה מרקוס הפכה לדניאלה הוד כחלק מההכנות לתחרות מלכת היופי שהתקיימה ביוני 1967, בתום מלחמת ששת הימים: "חייבו אותי לשנות לשם עברי כחלק מהגאווה הלאומית", היא מסבירה. היא זכתה בתואר מלכת החן, וכמלכת היופי הוכתרה בתיה כבירי. "לא התאכזבתי", היא נזכרת. "זמן קצר אחרי המלחמה, זה היה אך הגיוני שמועמדת שהיא חיילת תיבחר כמלכת היופי".
מרקוס־הוד היא כיום דניאלה סלומון, בת 73, מעצבת גנים בדימוס, פרודה, אם לארבעה וסבתא ל־11, שמתגוררת ברמת־השרון. היא נולדה וגדלה ברמת־גן. דודתה הייתה רחל מרכוס (שם המשפחה אוית אחרת, י"ג), שחקנית "הקאמרי" ואשתו של נתן אלתרמן.
תרצה אתר ז"ל הייתה בת דודתך.
"תרצה הייתה גדולה ממני בשמונה שנים, הייתי מקבלת ממנה בגדים שהיו קטנים עליה. ערב מותה הייתי אצלה והסעתי אותה לאיזה מקום. למחרת, כשנודע שהיא נפטרה, הייתי המומה. דודתי, שהעריצה את האדמה שתרצה דרכה עליה, הייתה מרוסקת. אהבתי מאוד את רחל".
2 צפייה בגלריה
דניאלה סלומון הוד עם דליה רגב ובתיה כבירי, תחרות מלכת היופי 1967
דניאלה סלומון הוד עם דליה רגב ובתיה כבירי, תחרות מלכת היופי 1967
חברות עד היום: דליה רגב (מימין) והוד. יושבת: מלכת היופי בתיה כבירי
(צילום: לא ידוע)
אל עולם היופי והדוגמנות הגיעה בגיל 17, כשבהשראת רומנים אנגליים שקראה, הלכה ללמוד נימוסים והליכות אצל המורה המיתולוגית לאה פלטשר. לאחר דיאטה ("מטורפת, של ביצים קשות ותפוחי עץ") וקורס בעיצוב הגוף, שלחה אותה פלטשר לתחרות. את ארבעת השערים שלה ב"לאשה" היא שומרת עד היום.
רבות זוכרות את פנייך לא מהשערים שלנו אלא ממקום אחר לגמרי.
"נכון, בין היתר, כדוגמנית, הצטלמתי לאריזות של שימורי 'תמי', שעליהן הופעתי במשך 30 שנה. קיבלתי על כך 100 לירות. עד היום אנשים שואלים אותי, 'מאיפה את מוכרת לי?', ואני עונה 'מהמטבח!'".
דניאלה על אריזת שימורי תמידניאלה על אריזת שימורי תמי

בן זוגה בתחילת הדרך היה ששי קשת, אז חבר להקת הנח"ל, וסלומון הסתובבה עם הלהקה ברחבי הארץ ואיפרה את החיילות. בהמשך הכירה את יאק (יעקב) סלומון, נצר למשפחה המפורסמת (ע"ע יואל משה). השניים נישאו במהלך שירותה הצבאי, לא לפני שייצגה את ישראל בתחרות מיס עולם בטוקיו ובערב התרמה בשווייץ.
לאחר שהפסיקה לדגמן, למדה תולדות האמנות והוראה ועבדה כמורה. כשנולדה בתה הצעירה, שינתה כיוון והתמחתה בפרחי משי. כשהייתה בת 36 עקרה המשפחה ללונדון, שם התגוררו במשך עשור. סלומון המשיכה לעסוק בתחומה ולמדה עיצוב גנים. ב־1993, אחרי שהתגרשה, חזרה לארץ עם בתה הצעירה. זמן קצר אחר כך הכירה את מי שהפך לבעלה השני, ועמו חיה יותר מ־20 שנה. בשנים האחרונות הם בתהליך גירושים, וסלומון מבקשת לא להרחיב בנושא.
מה מעסיק אותך כיום?
"שלוש הנכדות, מבני הבכור שחי בארץ, משמחות אותי. את השאר, שחיים עם ילדיי בלונדון ובפילדלפיה, אני רואה בשיחות וידיאו ואני גם נוסעת אליהם הרבה. בנוסף, אני עסוקה עם הגינה שפורחת במרפסת שלי ומלווה מרחוק ילדה מתוקה מקמבודיה שסובלת מבעיה בריאותית.
"אחד הדברים שאני הכי גאה בהם, הוא שיש לי הרבה חברות טובות. הצלחתי לשמור עליהן לאורך השנים, גם כשגרנו בחו"ל והיו רק מכתבים ושיחות טלפון יקרות. הן הנכס הכי גדול שלי".
מישהי מהן הולכת איתך מאז ימי תחרות מלכת היופי?
"כן! דליה רגב, נערת ישראל דאז, היא אחת החברות הכי קרובות שלי עד היום".

  • גם את הופעת על שער "לאשה"? אולי יש לך סיפור מעניין שקשור לשער? נשמח לשמוע ממך laisha@laisha.co.il
  • כל שערי "לאשה" מאז 1947 זמינים באתר השערים: laishacovers.ynet.co.il
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button