קרינה שטוטלנד, עורכת "לאשה"

הים הוא לכולן: מסע נוסטלגי בין שערי "לאשה" בבגדי ים

איזו זמרת הצטלמה בבגד ים וחוללה סערה? ומי השחקנית שהופיעה על השער בביקיני כדי למחות נגד גילנות?  קרינה שטוטלנד, העורכת הראשית של מגזין "לאשה", העניקה הצצה לשערי בגדי הים של השבועון באירוע "תעבירי את זה הלאה: נשים, מנופאוזה ומה שביניהן". צפו בווידיאו

מאת קרינה שטוטלנד
עודכן:
לפני 7 שנים חגג מגזין לאשה יום הולדת 70. לקראת המועד המרגש עלו לאתר שערים נבחרים מעשורים שונים, והקוראות הוזמנו לבחור את השער האהוב עליהן. שער אחד גבר בפער עצום על כולם: שער משנת 1983 של הדוגמנית תמי בן-עמי, מי שהייתה דוגמנית הבית הראשונה של חברת "גוטקס" ונפטרה בגיל 40 בלבד מסרטן צוואר הרחם. אגב, זה גם לא היה השער היחיד של תמי בן-עמי בבגד ים ב"לאשה".
צפו במסע הנוסטלגי
(צילום: streame)


מגזין "לאשה" נוסד בשנת 1947, שנה לפני קום המדינה, על ידי עו"ד חמדה נופך-מוזס. שערים עם בגדי ים היו קיימים במגזין מאז ומתמיד (טוב, מדינה חמה!), עוד כשהגיליונות הופיעו בשחור-לבן, ועוד בימים שבהם לא תמיד כתבו מי המצולמת על השער.
4 צפייה בגלריה
תמי בן-עמי
תמי בן-עמי
תמי בן-עמי, 1983
(צילום: בן לם)

מתי בשנים ההן כן נכתב מי המצולמת? הסלביות באותם זמנים היו מלכות היופי. חלק מהתחרות, שנוסדה בישראל בשנת 1950, הייתה בבגדי ים, ועל כן מלכות היופי הופיעו על גבי חלק מהשערים בביקיני או בבגד ים שלם.
עם השנים הקפיד מגזין "לאשה" להרחיב את מודל היופי. כך, על השער הופיעו בבגדי ים לא רק דוגמניות, לא רק נשים רזות ולא רק נשים צעירות, אלא נשים בכל המידות ובכל הגילים שהבהירו: הים הוא לכולן.
4 צפייה בגלריה
אורה ורד ג'מילי
אורה ורד ג'מילי
אורה ורד ג'מילי. מלכת היופי לשנת 1952, שהייתה הישראלית הראשונה שהשתתפה בתחרות מיס יוניברס
(צילום: חיים פיין)
שער של קרן פלס בבגד ים בשנת 2016 חולל סערה גדולה, אבל פלס הסבירה היטב את הבחירה שלה להצטלם כך: "תמיד התביישתי בגוף שלי, גם כשהייתי מאוד רזה. דווקא עכשיו, אחרי הלידות, כשיש לי פה ויש לי שם, להצטלם ככה זה ניצחון מדהים. מגיל מסוים אישה יכולה להשתחרר מעכבות. אני בשלב הזה. חוגגת את הקיום שלי בלי לדפוק חשבון".
4 צפייה בגלריה
קרן פלס
קרן פלס
קרן פלס בשער משנת 2016: "להצטלם ככה זה ניצחון מדהים"
(צילום: דניאל קמינסקי)
אז מי הכוכבת שהיו לה הכי הרבה שערים בבגד ים ב"לאשה"? איזה מסר ביקשה השחקנית רובי פורת-שובל להעביר כשהצטלמה לשער בביקיני? מה הכמות הכי גדולה של בגדי ים שכיכבו על שער אחד? והאם תצליחו לזהות את הכוכבות בכמה שערים מפתיעים? כל התשובות בכתבת הווידיאו.
פורסם לראשונה: 15:46, 08.07.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button