יפעת עובדיה לוסקי. "אני שמחה שבליכוד העולמי ראו בי מועמדת ראויה"

"נשים תמיד היו שותפות במפעל הציוני, אבל אף אישה לא עמדה בראש המוסדות הלאומיים"

יפעת עובדיה לוסקי מונתה לאחרונה ליו"רית קק"ל והפכה לאישה הראשונה בתפקיד ב־125 שנות קיומה של הקרן: "צריך לכוון גבוה ולא להסתפק להיות ליד מקבלי ההחלטות, אלא להיות מקבלת ההחלטות"

פורסם:
איך ההרגשה להיות האישה הראשונה בתפקיד יו"רית הקרן הקיימת לישראל?
"אני בהחלט נרגשת, כי ב־125 שנות קיומם של המוסדות הלאומיים שהקימה התנועה הציונית לפני הקמת המדינה - ההסתדרות הציונית העולמית, הסוכנות היהודית, קרן היסוד והקרן הקיימת לישראל - לא עמדה בראשם אישה. נשים תמיד היו שותפות במפעל הציוני, אבל אף אישה לא עמדה בראש המוסדות הלאומיים, ואני גאה מאוד להיות האישה הראשונה".
איך הגעת לתפקיד?
"מילאתי שורה של תפקידים במגזר הציבורי, כיהנתי כראש מטה במשרד הביטחון ובמשרד המדע והטכנולוגיה, הייתי מנכ"לית הליכוד העולמי - גם שם הייתי האישה הראשונה, ואחר כך כראש מחלקה בהסתדרות הציונית העולמית. אני חיה את העולם הציוני ואת הממשק עם יהדות התפוצות יותר משני עשורים. אני שמחה שבליכוד העולמי ראו בי מועמדת ראויה, הציעו לי את התפקיד, והלכתי על זה".
איך קיבלו אותך עמיתייך הגברים?
"כל אחת מאיתנו רגילה למעמד הזה שבו היא נכנסת לחדר והוא מלא גברים. אני חושבת שאישה מביאה איתה ערך מוסף, המון אינטליגנציה רגשית והרבה פחות אגו, וחבל שיש להן כל כך מעט מקום".
נתקלת במהלך הקריירה בתקרת זכוכית?
"עצם המינוי שלי כיו"רית קק"ל הוא פריצה של תקרת הזכוכית. כשהייתי ראש מטה במשרד המדע ייסדנו מיזם בשם 'לפרוץ את תקרת הזכוכית', שעודד נערות לשאוף גבוה ולהיות מדעניות, והמסר שלי הוא: לא לפחד מתקרות זכוכית, צריך לכוון גבוה ולא להסתפק להיות ליד מקבלי ההחלטות, אלא להיות מקבלת ההחלטות".
"המסר שלי לנערות: לא לפחד מתקרות זכוכית, לכוון גבוה ולא להסתפק להיות ליד מקבלי ההחלטות, אלא להיות מקבלת ההחלטות בעצמך"
מה את עושה במסגרת תפקידך?
"מראשית הציונות ועד היום, קק"ל מתמודדת עם אותם אתגרים: קליטת עלייה, הכשרות קרקע, התיישבות וחינוך בלתי פורמלי, אם זה במכינות הקדם־צבאיות ואם זה בשילוב נוער בסיכון בעבודה ביערות שלנו. קק"ל כמובן ממשיכה תמיד לעסוק בליבת העשייה שלה, שהיא נטיעות ביערות ובפארקים. קק"ל מעסיקה יותר מאלף עובדים, יש מנכ"ל ויש דירקטוריון, ויחד אנחנו מניעים את הגוף הגדול הזה קדימה".
הילדים שלך מעורבים בעבודה שלך?
"הם בעיקר גאים בי מאוד, בייחוד בתי הבכורה, נערה מתבגרת שהיא בעצמה מובילה חברתית בתור מדריכה בצופים. לא תמיד קל לשלב בין האתגרים בבית ובעבודה, אבל בן הזוג שלי עוזר מאוד, ובנוסף, אנחנו גרים ביישוב קהילתי תומך, ואנחנו שם אחד בשביל השני".
איך קק"ל נערכה לקליטת מבקרים בחול המועד?
"הצוותים שלנו החלו לעבוד על הכנת היערות והפארקים כבר לפני החג. פיתחנו מנוע חיפוש ידידותי באתר שמציע מסלולים רגליים, מסלולי אופניים ומסלולים מונגשים".
איזה יער את הכי אוהבת בארץ?
"בילדותי ביליתי המון ביער בן שמן כי גדלתי בבת־ים, והיום אני מגיעה ליערות הרי יהודה וירושלים לבלות וליהנות, כי אני גרה בסביבה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button