בשמת שחר ויאיר אבני דרך. "משתדלים לבלות יחד"

הכירו לפני 25 שנה בכפר עידוד: "אנחנו מקבלים אחד את השני עם הטוב והרע"

כשיאיר אבני דרך הגיע לכפר, ראתה אותו אמא של בשמת שחר, והציעה לאחותו לשדך ביניהם. זה הצליח. עכשיו הם מציינים 25 שנה לזוגיות שלהם (ולכפר עידוד)

פורסם:
היא: בשמת שחר, בת 53
הוא: יאיר אבני דרך, בן 58
הם: הכירו לפני 25 שנה ב"כפר עידוד" שבנתניה - דיור מוגן המיועד לבעלי צרכים מיוחדים - ומאז הם זוג, גרים בשכנות ומבלים יחד בפעילויות שמציע הכפר

האזינו לכתבה. הוקלט על ידי הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה – המרכז לתרבות מונגשת

החיים לפני: בשמת: "נולדתי וגדלתי בכפר־סבא. כשנוסד כפר עידוד, לפני 25 שנה, הוריי הציעו שאעבור לשם כדי שאוכל ליהנות מחיי החברה במקום.
"הכפר הוקם על ידי קבוצת הורים שרצו למצוא מקום מוגן לילדים שלהם שיש להם צרכים מיוחדים. יאיר ואני היינו בין הדיירים הראשונים בכפר".
יאיר: "נולדתי ברחובות וגדלתי בחיפה. גרתי בעבר בדיור המוגן של אגודת ניצן בקריות. לפני 25 שנה הוריי הציעו שאגיע לכפר עידוד כדי שאנהל חיים עצמאיים יותר, ושאולי אוכל להכיר בת זוג שמתאימה לי. עד אותו זמן היו לי חברים, אבל לא הצלחתי למצוא זוגיות".
יאיר: "הוריי הציעו שאגיע לכפר עידוד כדי שאנהל חיים עצמאיים יותר ושאולי אוכל להכיר בת זוג שמתאימה לי. עד אותו זמן היו לי חברים, אבל לא הצלחתי למצוא זוגיות"

ההיכרות: יאיר: "ביום שבו הגעתי לכפר עידוד נערך מפגש של המשפחות וסיור בכפר. במהלך המפגש אמא של בשמת פנתה לאחותי ואמרה לה שבשמת היא הבחורה הכי יפה בכפר. היא סיפרה לה שהיא שרה במקהלה של הקונסרבטוריון בכפר־סבא, והציעה שבשמת תהיה חברה שלי. אחותי עודדה אותי להכיר את בשמת, ואני ניגשתי לדירה שלה בכפר לשוחח איתה. גיליתי ששנינו מאוד אוהבים מוזיקה, והשאלתי לבשמת קלטת של הזמרת קיילי מינוג. התאהבתי בה ממבט ראשון, הרגשתי מההתחלה שמתחיל בינינו משהו".
בשמת: "לפני שפגשתי את יאיר היה לי בן זוג במשך שנה. פגשתי אותו במסגרת הפרויקט 'ניצן אונים' של אגודת ניצן, והקשר בינינו לא צלח. עם יאיר זה היה שונה. מיד אחרי השיחה שלנו התחלנו לצאת. הדייט הראשון שלנו היה בגלידרייה ואחר כך כבר הפכנו לזוג. היו כמה בחורים בכפר עידוד שניסו להתחיל איתי, אבל הבהרתי להם שאני תפוסה".
החיים עצמם: בשמת: "אנחנו לא גרים באותה דירה אבל שכנים באותו בניין. בכל בוקר מי שקם מוקדם יותר בינינו מעיר את השני. כל אחד מאיתנו עובד במקום אחר - אני עובדת במפעל 'המשקם' בייצור אריזות, ויאיר עובד בבית הדפוס 'גולד פרינט'. כשאנחנו חוזרים מהעבודה אנחנו מבלים ביחד. אנחנו משתתפים בחוגים שיש בכפר, כמו חוג זמר וחוג הליכה נורדית, ובסופי השבוע אנחנו ישנים אחד אצל השנייה. מה שאני אוהבת ביאיר זה שהוא יודע לפרגן ושהוא יציב".
בשמת: "לפני שפגשתי את יאיר היה לי בן זוג במשך שנה אבל הקשר בינינו לא צלח. עם יאיר זה היה שונה. מיד אחרי השיחה הראשונה התחלנו לצאת. הדייט הראשון שלנו היה בגלידרייה, ואחר כך כבר הפכנו לזוג"
יאיר: "אנחנו אמנם לא נשואים, אבל ביחד כמו זוג נשוי. בשמת היא מתוקה כמו דבש, ואני נהנה כשהיא צוחקת. אנחנו אוהבים לשמוע מוזיקה ביחד, לצפות בטלוויזיה וגם לצאת עם זוגות נוספים. העובדת הסוציאלית בכפר עזרה לנו מאוד כדי שהקשר בינינו יצליח. אנחנו נפגשים הרבה עם המשפחות שלנו. יוצאים למסעדות, חוגגים שבתות, חגים וימי הולדת ביחד".
בשמת: "ההורים של יאיר לקחו אותנו פעם לטיול בחו"ל. אמא שלי שמחה מאוד שיאיר הוא בן הזוג שלי".
סוד הזוגיות: יאיר: "אנחנו מקבלים אחד את השנייה, עם הטוב ועם הרע. אני מקבל את זה שלפעמים בשמת מתעצבנת מהר, והיא מקבלת את הפטפטנות שלי. אנחנו מתווכחים לפעמים, אבל תמיד יודעים לקבל את חילוקי הדעות בינינו".
בשמת: "אנחנו נותנים חופש אחד לשנייה, ומצד שני משתדלים לבלות יחד".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button