רוצה טסטוסטרון

"מה עוד אני יכולה לעשות כדי להרים את החשק?"

"אסטרוגן עוזר למצבי הרוח, אבל אני עדיין חסרת אנרגיה ונטולת חשק למין". אתן שואלות, ד"ר שדמון עונה

ד"ר שלומית שדמון
פורסם:
אני בת 50, המחזור שלי עדיין פעיל, אבל יש אצלי סימנים של גיל המעבר: ירידה בחשק המיני ויובש בנרתיק, לצד עייפות, מצבי רוח קשים ועצבנות. רופאת הנשים נתנה לי אסטרוגן, שעזר למצבי הרוח, אבל אני עדיין חסרת אנרגיה ונטולת חשק למין. למיטב ידיעתי, הורמון המין הוא טסטוסטרון, אז למה לא מציעים לי אותו? מה עוד ניתן לעשות בשביל להרים את החשק?
ד"ר שלומית שדמון עונה: מנופאוזה, תקופת החיים שבה אין מחזור חודשי, מוגדרת לאחר 12 חודשים רצופים ללא וסת. מה שאת מתארת נקרא פרי־מנופאוזה, כלומר, התקופה שלפני הפסקת המחזור, השינוי. בתקופת השינוי נשים סובלות מתסמיני "גיל המעבר".
מה לעשות? נוסף לאסטרוגן הניתן בכדורים, לעתים יש מקום להוסיף אסטרוגן בקרם לטיפול מקומי בנרתיק. החזרת הרטיבות לנרתיק תביא להקלה ביובש ותגביר את החשק המיני.
לגבי טסטוסטרון: אכן, הוא הורמון החשק גם בנשים. לגבי שימוש בו, יש להתייעץ עם רופא/ת נשים, אנדוקרינולוג/ית או רופא/ה המתמחים בגיל המעבר. אפשר למרוח אותו בתצורה של ג'ל סביב הירכיים הפנימיות או סביב פתח הנרתיק, אבל לפני הטיפול יש לבדוק את רמת הטסטוסטרון בדם ולעקוב אחר המצב במשך הטיפול. רמת טסטוסטרון גבוהה מדי עלולה לגרום לתופעות לוואי כמו שיעור יתר, אקנה ושינוי בקול.
  • ד"ר שלומית שדמון היא מנהלת המרפאה לשיקום ולטיפול מיני, המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button