מדלן גולדשטיין. "הרופא שאל בשקט: 'הוא גיי, נכון?'"

מדלן גולדשטיין: "ניקי לקח את חיידק הבמה ממני"

הבן שיצא מהארון, התגרש והתארס עם חבר ילדות. הבת הרוקחת שרוצה לעשות סטנד־אפ. והבעל שהכירה כשעלתה על טרמפ ב־11 וחצי בלילה. כוכבת "הגולדשטיינים" מספרת על המשפחה הססגונית ומסבירה למה הגיעה לחדר מיון אחרי הריאיון הטלוויזיוני של ניקי

פורסם:
כמה שעות אחרי שבנה, ניקי גולדשטיין, התראיין בתוכניתה של דנה ויס, יצא מהארון וחשף את הזוגיות הגאה שלו מול כל עם ישראל, אמו מדלן הגיעה למיון. "הריאיון שודר במוצאי שבת", היא משחזרת, "ובראשון בבוקר הרגשתי שיש לי דופק נורא חזק. הלכתי לקופת החולים, הרופאה בדקה אותי, לחץ הדם שלי היה גבוה, והיא החליטה להזמין אמבולנס. אמרתי לה, 'דוקטור, אני לא רוצה אמבולנס, בעלי ייקח אותי', וזה מה שהיה. הייתי במיון תל־השומר מהבוקר עד שש בערב. ניקי לא ידע מזה. לא רציתי שהוא ידאג".
ואיך זה הסתיים?
"ברוך השם, אני בסדר. לא קרה לי כלום, התרגלתי לרעיון".
בשקט־בשקט נעשתה מדלן גולדשטיין (76) כוכבת שאנשים ניגשים ללחוץ לה את היד ברחוב. הכול בזכות ״הגולדשטיינים״, הדוקו־ריאליטי של yes שעוסק במשפחתו הצבעונית והשוקקת של הקומיקאי ניקי גולדשטיין, שכזכור יצא מהארון בסערה, התגרש מאשתו שירלי והפך לבן הזוג של מעצב הפנים אייל שלום, חבר הילדות שלו.
גם אחרי ששבה מהביקור במיון, מדלן - אמא דומיננטית שלא מהססת להביע את דעתה הנחרצת בכל נושא בעולם - עדיין מנסה להתאושש מהשינויים המשפחתיים. "אחרי הריאיון הייתי יוצאת מהבית עם מסכת קורונה ומשקפיים גדולים כדי שלא יזהו אותי", היא נזכרת. "כל כך התביישתי. יום אחד שכנה שלי אמרה לי, ׳למה את מסתירה את עצמך? אז מה? מה קרה? הבן שלך מהמם וכולם אוהבים אותו׳. גם חברות שלי אמרו, ׳אז מה? הוא רוצח? אנס? גנב? מה אכפת לך מה הוא עושה בלילה?׳. יכול להיות שקשה לי לעכל כי אני מדור ישן יותר".
אף פעם לא חשבת על זה אפילו?
"לא חשדתי מעולם בכלום. יום אחד לקחתי את אבא שלי לרופא. הרופא עוד לא התחיל לבדוק ואבא שלי משוויץ, ׳שמעת על ניקי גולדשטיין? זה הנכד שלי׳. הרופא ענה, ׳כן, הוא שר יפה מאוד׳, ובשקט אמר לי, ׳הוא גיי, נכון?׳. אמרתי, ׳לא, מה פתאום?׳. הרופא אמר, ואני לא אשכח את זה כל החיים, ׳בטח טעיתי׳.
"אפילו ניקי אמר, ׳אמא, לא הרגשת שום דבר?׳. אמרתי שלא. אז מה אם אתה אוהב אירוויזיון? גם סבא וסבתא אהבו. כששודר הריאיון, היו שם דברים שבכלל לא ידעתי וקיבלתי שוק. מאז אני לא אוהבת את דנה ויס, אף על פי שהיא לא עשתה לי שום דבר. לא הייתי מוכנה לזה בכלל".

הפיוזים עלו לי למוח

שעת צהריים בבית משפחת גולדשטיין ברמת־השרון. מדלן לבושה חגיגי ומאופרת לאחר ששבה מריאיון בתוכנית האירוח של שי שטרן. אריה (77), אב המשפחה, יושב בסלון וצופה באקטואליה בפרצוף עגמומי. האווירה שקטה, בניגוד לאקשן במפגשים המשפחתיים.
אריה, שחקן הפועל תל־אביב בכדורגל בצעירותו, ניהל עשרות שנים (לצד אחיה של מדלן) את המעדנייה המשפחתית. בני הזוג מתגוררים ברמת־השרון והורים לארבעה: חגית (53), נשואה ואם לשלושה, רוקחת המנסה את כוחה כסטנדאפיסטית; מוטי (49), יועץ נדל״ן, נשוי ואב לשלושה; ניקי (46), שחקן וזמר, גרוש ואב לשניים (וכאמור, בזוגיות); ובני (38), רווק מושבע שהחליט לשנות פאזה, והוא כיום בזוגיות ואב לפעוטה. חוץ מחגית שגרה בפתח־תקווה, כולם גרים ברמת־השרון, סמוך להוריהם.
מדלן נולדה בעיר סופיה בבולגריה בשם מדלנה, ובגיל שמונה חודשים עלתה ארצה עם הוריה. המשפחה התיישבה ברמלה, אביה פתח מכולת בעיר, ולאחר 11 שנה העביר את משפחתו מדירת שיכון לעולים לדירה שקנה בתל־אביב. ב־1958 פתח את "מעדניית דניאל" בכיכר המדינה, שקיימת עד היום.
"ניקי אמר, ׳אמא, לא הרגשת שום דבר?׳. אמרתי שלא. אז מה אם אתה אוהב אירוויזיון? גם סבא וסבתא אהבו"
בגיל 12 ניגנה מדלן באקורדיון והשתתפה בקונצרטים בבית ציוני אמריקה והיכל התרבות. ״אהבתי את הבמה", היא אומרת, "ניקי לקח את החיידק ממני״. בצבא שירתה ביפו כמרכזנית (״וגם פקידה של איזה אלוף״). אחרי הצבא עבדה כפקידה בבנק, וזמן קצר לאחר מכן הכירה את אריה גולדשטיין. הם נפגשו כשיצאה מבילוי עם חברה בבאולינג של לונדון מיניסטור בתל־אביב, והשתיים התקשו למצוא מונית.
״אריה עצר עם הפג׳ו 404 שלו, אוטו חדש שהוא עשה לו הרצה״, היא נזכרת. ״הוא ראה אותנו עומדות קפואות, עצר ואמר, 'אפשר להציע לכן טרמפ?'. חשבתי שאני עם חברה שלי אז אין לי מה לפחד. אמרתי, ׳כן, ברצון רב'. השעה הייתה 11 וחצי בלילה. הוא לקח אותנו הביתה וכל הזמן אמרתי בלב, יואו, הלוואי שהוא יתחיל איתי ולא עם חברה שלי. הוא היה ממש חתיך. אחרי שהורדנו את חברתי נשארנו רק אני והוא. אריה אמר, ׳אפשר לדבר איתך כמה דקות?׳, ולזה חיכיתי. למחרת הוא קבע איתי שוב, ואז התחיל לבוא כל יום וגם עלה להורים שלי".
3 צפייה בגלריה
 מדלן, ניקי, מוטי, חגית ואמה של מדלן, ויקי
 מדלן, ניקי, מוטי, חגית ואמה של מדלן, ויקי
מדלן, ניקי, מוטי, חגית ואמה של מדלן, ויקי
(צילום: אלבום פרטי)
איך הוא הציע נישואים?
"כשאריה החליט שנתחתן הוא אמר, ׳אני אבוא בערב לדבר עם ההורים שלך׳. ההורים התלבשו יפה, אבא לבש ז׳קט וענב עניבה, ואמא לבשה בגדים של חגים. אריה הגיע בשמונה בערב, אבל כיוון שהיה ביישן, הוא דיבר על הכול חוץ מעל חתונה. כשאבא שלי ראה שהשעה 12 בלילה, הוא אמר לילה טוב והלך לישון. אריה אמר לי למחרת: ׳לא יצאו לי המילים׳. אחרי שבוע הוא הגיע לבקר עם אחיו הגדול, ואז קיבל אומץ ואמר להוריי: ׳אני רוצה להציע נישואים למדלן׳. אבא שלי פתח בקבוק וויסקי. לפני החתונה הפסקתי לעבוד בבנק ונכנסתי להיריון עם חגית״.
הצטערת על כך שהפסקת לעבוד.
"טעות חיי. בעלי אמר לי, ׳מדלן, תגדלי את הילדים, אני מרוויח טוב, אין צורך שתעבדי׳. גידלתי כל החיים את הילדים. בגיל 67 הזמינו אותי לביטוח לאומי, והפקיד אמר לי, 'את לא יכולה לקבל גמלה, אין לך אפילו חמש שנות עבודה, עבדת בסך הכול שנתיים בחיים שלך. רק מגיל 72 את יכולה לקבל'. באתי הביתה מאוכזבת, כי רציתי שיהיה לי כסף משלי לתת לנכדים״.
לפני כ־40 שנה עזבו בני הזוג לטורונטו, קנדה, למשך כמה שנים. ״במלחמת לבנון (הראשונה) אריה, שהיה מש״ק מובילי טנקים, היה מגויס הרבה זמן. יום אחד ראיתי פתאום ניידת צבאית עוצרת ליד הבית. קיבלתי התמוטטות עצבים כי חשבתי שמודיעים לי משהו על אריה. פתאום אני גם שומעת שמצלצלים אצלי באינטרקום ואני רואה את האנשים שיצאו מהניידת הצבאית אצלי על המסך (של הטלוויזיה במעגל הסגור, אמ"ר). בכיתי נורא. בסוף זה לא היה בשבילי. הם חיפשו את דירה 1 בבניין 42 א׳ ואנחנו היינו 42 ב׳״.
"אחרי הריאיון הייתי יוצאת מהבית עם מסכת קורונה ומשקפיים גדולים כדי שלא יזהו אותי. כל כך התביישתי. החברות שלי אמרו, ׳אז מה? הוא רוצח? אנס? גנב?'"
"זו הייתה טראומה נוראית. אבא שלי אמר, ׳עכשיו תעזבו הכול וסעו כמה שנים להתאוורר׳. גרנו בטורונטו בבית יפה מאוד, ואריה פתח גם שם מעדנייה. בני נולד שם. אחרי תקופה קיבלנו תעודת תושב, ואם היינו נשארים עוד חצי שנה היינו מקבלים אזרחות, אבל התגעגעתי מאוד".
איזה ילד ניקי היה?
"מנהיג. חברותי. הוא היה מוקף בחברים, כל התיכון הגיע לפה. לקראת גיל 16 היה לנו ריב רציני מאוד כי הוא רצה להוציא רישיון על אופנוע, ואני אמרתי, 'על גופתי המתה. אופנוע בחיים לא יהיה לך'. מה הוא עשה? לקח מורה לנהיגה בלי שאדע. יום אחד נסעתי באוטו ומישהו עובר לידי. אני מסתכלת ורואה את הבן שלי עם מורה לנהיגה על אופנוע. הפיוזים עלו לי למוח. צעקתי על ניקי ולמורה אמרתי, ׳אני אעשה לך המון בעיות שאתה מלמד ילד לפני גיל 16, ואני אקח עורך דין הכי גדול׳".
ובזה הסתיים נושא האופנוע?
"לא, זה לא עזר. ניקי המשיך ללמוד. ואז הוא היה צריך ייפוי כוח כדי לקבל רישיון. הוא הלך לעורך דין שהיה אבא של חברה שלו, ועורך הדין ביקש שאאשר את זה. ניקי חיקה אותי בטלפון שאני מסכימה שיהיה לו רישיון. היה כעס גדול מאוד".
"אני חושבת שבלי הקטע עם אייל, ניקי היה נשאר עם שירלי. הוא היה קורא לה 'עיניים'. עד היום הוא אוהב אותה"
היה לך ברור שהוא יהיה אמן מצליח?
"תמיד ידעתי שהוא יצליח בגדול. ראיתי כמה שהוא כישרוני עוד מילדות. קנינו לו אורגן, בעלי היה בא מהעבודה ונוסע איתו למורה לפיתוח קול, וגם ב׳רימון׳ הוא למד תקופה. השקענו בו הרבה".
בתוכנית רואים אותך יושבת בשורה הראשונה בהופעה ועושה פדיחות. זה משהו שקורה הרבה?
(צוחקת) "כן. כשאני נהנית או כשהוא פתאום שר איזה שיר שאני אוהבת, אני קמה ומתחילה לרקוד ועושה לו פדיחות. הרבה פעמים אני צורחת ׳בראבו׳ ועושה לו כפיים, והוא מבקש שאני אשב רחוק יותר. אני מתלהבת, מה לעשות? הוא עושה לי סימנים עם העיניים שאני ארגע. כשהוא שר את השיר ׳אמא׳, אני קמה ולא עושה חשבון לאף אחד. אני רוקדת והקהל מוחא לי כפיים".
עכשיו חגית רוצה להיות שחקנית. איך קיבלת את זה?
"היא נעלבה ממני כי אמרתי לה שלא תעז. אמרתי לה, ׳אחרי שלמדת ארבע שנים רוקחות, את רוצה לעשות סטנדאפ? השתגעת?׳. נרגעתי כשהבנתי שזה לא במקום רוקחות. ניקי העלה אותה פעם לבמה והיא הצליחה להצחיק יפה את הקהל. היא המציאה את עצמה מחדש. אולי עשיתי טעות שהעלבתי אותה. עכשיו אנחנו שוב חברות, אבל אנחנו רבות הרבה".

מדלן, אני אוהב אותך

"הגולדשטיינים" מציגה את ניקי ובני משפחתו על המריבות, הפיוסים והירידות ההדדיות, כשברקע הדרמה הגדולה בבית: גירושיו של ניקי והזוגיות עם אייל שלום. לאחרונה אייל אף כרע ברך והציע לניקי נישואים. מדלן שמעה על כך באיחור וכעסה. את מה שהיא חושבת על האירוסים האלה היא לא חוסכת גם מצופי התוכנית. ״אני מקווה מאוד שהם לא יתחתנו, ואת יכולה לכתוב את זה״, היא חורצת, ״גם ניקי וגם אייל יודעים שאני מתנגדת. הם לא ישאלו אותי כמובן".
מאיזה גיל את מכירה את אייל?
"מגיל צעיר. הם היו חברים לפני הצבא והיו באים לפה. אבל לא תיארתי לעצמי שיקרה דבר כזה ביניהם. כלום. יש כאלה שאת רואה שהם גייז לפי ההליכה או הדיבור, מראה הגוף שלהם. הבן שלי הולך ומתנהג כמו גבר. לכן אף פעם זה לא היה בראש שלי. האמת היא שניקי ואייל היו נוסעים לפעמים לחוץ לארץ, ולא התביישתי יום אחד ושאלתי, ׳אתם באותו חדר?׳. הוא אמר, ׳מה פתאום? השתגעת?'. כשהוא יצא מהארון, שאלתי שוב, והוא אמר: 'אמא, לכל אחד היה חדר משלו׳. ואני מאמינה לו.
"לניקי היו חברות גם לפני שירלי. יום אחד הוא בא ואמר לי, ׳אמא, הייתה לי פגישה בבית קפה וראיתי בחורה כזאת יפה, שירלי, שיושבת שם׳. באותו יום הוא אמר, ׳מצאתי את מי שאני רוצה להתחתן איתה׳. שירלי באמת יפהפייה. אם הוא הומו, אז למה הוא רצה להתחתן? עשינו להם חתונה בגני התערוכה, שלא הייתה כזאת. זה היה אירוע שאנשים בכו וחודשים דיברו עליו. אני חושבת שבלי הקטע עם אייל, ניקי היה נשאר עם שירלי. הוא היה קורא לה 'עיניים'. עד היום הוא אוהב אותה".
"אחרי החתונה הפסקתי לעבוד וזו טעות חיי. בגיל 67 הזמינו אותי לביטוח לאומי, והפקיד אמר לי, 'עבדת בסך הכול שנתיים בחיים'"

למה הסכמת להשתתף בסדרת ריאליטי חושפנית כל כך?
"כשניקי הציע לנו, אמרתי לו, ׳אני בת 75, אתה חושב שאמא שלך בת 40?׳. הוא אמר, ׳זו מזכרת לכל החיים. כשאת ואבא חס וחלילה לא תהיו, הנכדים של הילדים יראו אתכם'. החלטנו ללכת על זה. ניקי אמר, ׳את צריכה להגיד רק אמת, להיות אותנטית, לא לעשות רושם או לשקר׳".
3 צפייה בגלריה
 ניקי ובן הזוג אייל שלום. "בהתחלה לא אהבתי אותו כל כך, אבל התקרבנו"
 ניקי ובן הזוג אייל שלום. "בהתחלה לא אהבתי אותו כל כך, אבל התקרבנו"
ניקי ובן הזוג אייל שלום. "בהתחלה לא אהבתי אותו כל כך, אבל התקרבנו"
(צילום מסך: yes)
הצלחת?
"כן. כשהמפיקה הייתה שואלת בהתחלה את כולנו, 'אתם אוהבים את אייל?׳, הייתי אומרת ׳לא׳. היום זה השתנה, אבל בהתחלה לא אהבתי אותו כל כך. הרגשתי שהוא מקנא בניקי, שהוא רוצה להתפרסם על חשבונו. ניקי אמר לי, ׳זה לא נכון בכלל׳. לי זה נראה ככה. יכול להיות שטעיתי.
"בפרמיירה ראו על המסך שאמרתי את זה. החברות שלי שהוזמנו לאירוע, אמרו לי, ׳כשהגענו, אייל היה במצב רוח מעולה, אל תשאלי איך הוא נראה עכשיו'. ראיתי אותו עומד בצד, לא מחייך ועצוב מאוד. ניגשתי אליו וחיבקתי אותו. הסברתי לו שהיום אנחנו חושבים אחרת ושיבין שגם אני קיבלתי טראומה. הוא בכה. זה שבר לי את הלב. בזמנו מוטי ובני לא רצו לשבת איתו בשולחן. היום אנחנו כולנו יחד".
הזמן עושה את שלו?
"גם אין לך ברירה. לוותר על הבן שלי אני אף פעם לא אוותר, הוא העיניים שלי. איך אריה אמר? 'את רוצה לאבד את הבן שלך? תתחילי להתרגל למציאות, זה המצב ואין מה לעשות'״.
איזה יחסים יש לך היום עם אייל?
"בראש השנה הוא בא לפה עם מתנה ביד, חיבק אותי מכל הלב ואמר, ׳אין עלייך, מדלן, אני אוהב אותך. את אישה מהממת׳. גם את אריה הוא חיבק, עד היום הוא כותב לו, ׳אריה, אני אוהב אותך׳. כשאני מבקשת עזרה, הילדים שלי לא עוזרים לי, ואייל הכין בערב שבת שתי פשטידות וסלט. התקרבתי אליו. התחלתי לאהוב.
"תשמעי, ברור שאני לא תיארתי לעצמי שבגיל 75 אני אחווה דבר כזה ושידברו בערוץ 12 על הבן שלי. יש הפתעות בחיים. עדיף כאלה ולא משהו אחר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button