שתפי את המטפלת בצרכים שלך ובמה שאת זקוקה לו, ומה קשה לך בטיפול כעת

אני מדברת והפסיכולוגית רק מהנהנת

מה קורה כשהמטופלת מרגישה שהפידבק והפרשנות שהיא מקבלת בפגישות אינם תואמים את הציפיות שלה  | הפסיכולוגית שלי ואני 

פורסם:
הפסיכולוגית שלי נמנית עם סוג המטפלים "המהנהנים". חשבתי שכל המטפלים הם כאלה, לא ידעתי שיש אלטרנטיבה. לאחרונה, חברה שלי סיפרה לי שהמטפלת עוצרת אותה ונותנת פרשנות ופרספקטיבה מעניינת לדברים שהיא מספרת. אני מרגישה שהייתי רוצה גם סוג טיפול כזה, שאולי היה מקדם אותי יותר. האם אני צודקת?

ד"ר סיון שרגאי, פסיכולוגית קלינית וחינוכית, עונה: "טבעי מאוד לתהות לגבי סגנונות טיפול שונים ולבחון עם עצמך אם סוג טיפול אחר יכול להועיל לך יותר. חשוב לברר אם את במקום הנכון ואם המטפלת מתאימה לצרכים הספציפיים שלך.
"שאלות אלה הן חלק מתהליכים המשקפים אחריות אישית ודאגה עצמית ואני רואה בהן מהלך חיוני בביסוס אמון בתהליך הטיפולי.
"למטפלים יש גישות שונות שנובעות מהכשרות מקצועיות מגוונות, אופי המטפל וצרכיו של המטופל. באופן זה, שני אנשים יכולים להיות מטופלים אצל אותו מטפל אך סוג הטיפול יהיה שונה עבור כל אחד מהם.
"המטפלת שלך מהסוג 'המהנהן' משקפת גישה אשר שמה דגש על יצירת מרחב בטוח ותומך עבור אנשים לחקור את מחשבותיהם ורגשותיהם ללא שיפוטיות. דרך מודעות עצמית והתבוננות על תהליכים ומערכות יחסים לומד המטופל על דפוסים שמשפיעים על חייו ומאפשרים לו לפעול לשינוי.
"המטפלת שלך מהסוג 'המהנהן' משקפת גישה ששמה דגש על יצירת מרחב בטוח עבור המטופלים, לחקור את רגשותיהם ללא שיפוטיות"
"בגישה הנוספת שתיארת, המטפל לוקח על עצמו תפקיד פעיל ודירקטיבי, יש מטרות ממוקדות שעליהן עובדים תוך כדי שילוב טכניקות אקטיביות להפחתת מצוקה ובניית חוסן. לשתי הגישות יש את החוזקות שלהן. בטיפול מיטיב ומשמעותי, כפי שעולה ממחקרים רבים ומעבודה בשטח בתחום הפסיכותרפיה, המשתנה החשוב ביותר להצלחת הטיפול הוא הקשר הנוצר בין המטפל למטופל. באופן זה האמון והיכולת לדבר בפתיחות ולבטא את הצרכים והרצונות, הם משמעותיים ללא קשר לטכניקות הספציפיות שנוקט המטפל.
"לכן, אם את מרגישה שתפיקי תועלת מטיפול יותר מובנה ואקטיבי, שתפי את המטפלת שלך. יחד תוכלו לחשוב על הצרכים שלך, למה את זקוקה ומה קשה לך בטיפול כפי שהוא מתנהל כיום".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button