חלום לילדים. לגולנד דובאי

משמר המפרץ: חופשת קיץ משפחתית בדובאי

פארק המגלשות, מסלולי הסקי, ליטוף לכריש, נשיקה מדולפין וספארי בחולות. אינספור דברים נהדרים שאפשר לעשות בדובאי גם עם הילדים, במהלך הקיץ ובחגי תשרי

פורסם:
כמו ישראלים רבים אחרי הסכם השלום עם איחוד האמירויות, פנטזתי גם אני לתת קפיצה לדובאי. כי איך אפשר שלא? מספיק להציץ בתמונות כדי להבין שיש להם ארץ טרופית יפה, קו רקיע עירוני שלא מבייש את מנהטן או הונג־קונג, בתי מלון מפוארים, חופי ים ציוריים, אינספור אטרקציות ואפילו פארק מים עצום. וכן, נכון. אמנם כבר עברתי את גיל 40 (ולא חשוב מתי), אבל עדיין, ועד כמה שזה יישמע מביך, יש לי חולשה עצומה למגלשות ולבריכות.
רק שלא כמו ישראלים רבים, לא מיהרתי לארוז מזוודה ולהמריא למפרץ. רציתי לבקר שם יחד עם בתי רומי, בת התשע, ואני מודה: קצת חששתי. בכל זאת, רק נחתם הסכם, והם הרי רחוקים אצבע וקצת מאיראן הלא ידידותית. אז המתנתי בסבלנות, ורק כעת, בתחילת הקיץ, העזתי. ומה אומר? מדהים!
מיד אחלוק כאן 10 אטרקציות נהדרות המתאימות למשפחות עם ילדים, אבל לפני כן – טיפים הכרחיים:
מתי לבקר? דובאי, כמו אזור המפרץ הפרסי כולו, היא אזור מדברי מהלוהטים בעולם. החל מחודש אפריל מתחילות הטמפרטורות לטפס מעלה, וביולי־אוגוסט כלל לא נדיר לראות על הצג 50 מעלות ויותר. לפיכך, העונה הקלאסית לביקור בדובאי היא משלהי הסתיו, באוקטובר, ועד ראשית האביב, במרץ. עם זאת, אם מכניסים למשוואה את העניין הכלכלי, הרי שלעתים משתלם לנפוש בה מחוץ לעונה, משום שהחל מסוף אפריל מחירי מלונות הפאר והאטרקציות יורדים באופן ניכר. תכלס, שילמנו כחצי ממה שמבקשים בעבור המלון בשיא העונה, וגם הטיסות נמכרו במחיר נוח יותר.
האם זול שם? חד־משמעית לא. המטבע המקומי בדובאי הוא דירהם, ששערו כעת הוא מעט פחות משקל, וליתר דיוק - כ־93 אגורות. זה הופך את השוואת המחירים לקלה למדי. המחירים בדובאי דומים לאלה שבישראל. בקניונים אין מציאות, במסעדות תשלמו כמו אצלנו, ומסעדות יוקרה בבתי מלון יוקרתיים יהיו יקרות.
האטרקציות לילדים? יש שעולות יותר, יש שפחות. העניין תלוי גם במועד הנסיעה וגם במקום רכישת הכרטיסים.
מה עושים בשעות החום? כל עוד שוהים לצד הבריכה או הים, מרגישים פחות את להט השמש. חשוב לציין שבשעות הערב הטמפרטורות נעשות נוחות יותר ולכן, אם מחליטים לטוס בחודשים החמים, אפשר לבחור לשעות היום אטרקציות שכוללות מים או מקומות ממוזגים, ובערבים לבקר באתרים שבחוץ.
קוד הלבוש? גם במקומות ציבוריים כמו קניונים אפשר להתהלך בגופייה ובשורטס, ובשפת הבריכה והים אין בעיה עם ביקיני. בכניסה למלון יבקשו מכן ללבוש משהו מעל בגד הים.

10 רעיונות נהדרים לבילוי עם הילדים


פארק מים
8 צפייה בגלריה
יש מקום לכולם. פארק המים
יש מקום לכולם. פארק המים
יש מקום לכולם. פארק המים
(צילום: יפעת מנהרדט)

אמנם מכנים את המקום "פארק מים", אבל ה"אקווה ונצ'ר" הוא פארק שעשועים של מגלשות מים השייך למלון "אטלנטיס" ונחשב לאחד מפארקי המים הגדולים במזרח התיכון ואולי אף בעולם.
הפארק כולל יותר מ־100 מתקנים, וקשה לבחור במה ומהיכן להתחיל. כדאי לבקש בכניסה את מפת האטרקציות כדי לתכנן בילוי יעיל. המקום מתאים לכל הגילים. יש מתחם לפעוטות, מתחם לילדים גדולים, מתחם אקסטרים ועוד. בין המתקנים השונים יש שירות הסעה ברכב באגי.
בפארק חמישה מתחמי מגלשות, כל מתחם בעל מאפיינים משלו. נפרט אותם כאן, בעיקר כדי לעשות לכן חשק:
Splashers Island & Mountain. ממוקם בכניסה לפארק ומיועד לילדים קטנים, אבל גם בתי בת התשע נהנתה כאן בטירוף. במקום יש מגוון מגלשות מים קלאסיות ומתקני טיפוס עם זרמים ומפלים.
Splashers Lagoon & Cove. ממוקם בלב הפארק ומיועד גם הוא לילדים, אבל גדולים יותר. במקום יש מגלשות קלאסיות אבל גדולות וארוכות.
Neptune Tower. במתחם זה תמצאו את המגלשה המפורסמת Shark Attack, שמתחילה כמו מגלשת מים קלאסית שבה גולשים עם אבוב, אך בשלב מסוים המסלול הופך לחשוך ומתגלים כרישים ששוחים ממש מעל.
במתחם פועלת גם המגלשה הסופר־מפחידה Leap of Faith שבה גולשים בצורה אנכית ובהמשך נזרקים לצינור שקוף וסגור באורך 27.5 מטר, שגם הוא מוקף בכרישים (למזלנו, השימוש במתקן מחייב משקל מינימלי של 55 קילו, אז קיבלנו פטור).
Poseidon Tower. מכיל את מגלשות האקסטרים, או כפי שאני מעדיפה לכנות: "מגלשות הלונה פארק". בין השאר, ה־Aquanda
וה־Zoomerango, שבהן יושבים על אבוב ענק יחד עם עוד 5-4 אנשים, והאבוב עולה ויורד כמו רכבת הרים. הילדה נהנתה מאוד, אני נזקקתי אחר כך לכדור נגד בחילה. עוד במתחם זה: מגלשת Poseidon's Revenge ובה נכנסים לתא שקוף שמשגר מטה במהירות של 60 קמ"ש היישר לתוך הבריכה (מובן שלא ניסינו).
ואחרונה חביבה: Slitherine, שעבורי הייתה הנהדרת מכולן: מגלשה מהירה וארוכה מאוד, שגולשים בה רק כלפי מטה, בלי הפתעות.
Trident Tower. מתחם המכיל מגוון מגלשות "לונה פארק" כמו Medusa’s Lair, שהיא מפותלת, עוברת דרך מערות חשוכות, עולה ויורדת, ובין לבין משפריצה מים על היושבים בה, או Odyssey of Terror ו־Shockwave שהן בעלות עקרונות פעילות דומים.
בנוסף תמצאו את Hydar Racer - מתקן בעל ארבע מגלשות, שבהן גולשים עם מזרן כשהראש כלפי מטה ואפשר להתחרות - מי מגיע ראשון.
פתוח: כל יום, בכל חודשי השנה.
כניסה: המחירים משתנים בהתאם למועד הביקור המבוקש, סוג הכרטיס ומגוון האופציות הכלולות בו. בדקו באתר הפארק: atlantis.com/dubai
הערה: הכניסה למתארחים במלון "אטלנטיס" שהפארק שייך לו היא בחינם.

ספורט בים
8 צפייה בגלריה
חוויות משותפות. בקיאק צבעוני, במפרץ כחול
חוויות משותפות. בקיאק צבעוני, במפרץ כחול
חוויות משותפות. בקיאק צבעוני, במפרץ כחול
(צילום: יפעת מנהרדט)

דובאי נהנית מחופי ים יפהפיים, חלקם טבעיים וחלקם מלאכותיים, שנוצרו כחלק מבניית איים מלאכותיים. בין החופים המומלצים: JBR הידוע גם בשם "חוף המרינה", "אום סוקיים" הידוע כ"חוף השקיעה" וחוף "לה מר" הנחשב לאחד היפים בדובאי.
בחופים אלה וכן במגוון חופים פרטיים השייכים לבתי מלון נחשבים, ניתן ליהנות מספורט ימי מגוון, כולל אטרקציות קלאסיות כמו אופנועי ים, סאפ, בננה, סירות פדלים, ולצידן אפשרויות מגוונות ואקזוטיות כמו למשל "סי בריצ'ר" – שילוב בין אופנוע ים לצוללת בצורת כריש. בתי ואני העדפנו להסתפק בחתירה מהנה בקיאק.
פתוח: בכל יום, כל השנה. מחירים לדוגמה: קיאק לחצי שעה, כ־60 דירהם; בננה ל־15 דקות, כ־150 דירהם.

שחייה עם דולפינים
8 צפייה בגלריה
סיפור אהבה. הדולפין ואני
סיפור אהבה. הדולפין ואני
סיפור אהבה. הדולפין ורומי
(צילום: יפעת מנהרדט)
שחייה לצד אריות ים או דולפינים היא חוויה מיוחדת שאפשר לחוות למשל בפארק המים "אקווה־ונצ'ר". התשלום לאטרקציה זו יקר מאוד ואינו נכלל בכרטיס הכניסה, ובכל זאת, בעבורנו זו הייתה החוויה שממנה הכי נהנינו בטיול.
הפעילות נמשכת כשעה: צופים בסרט קצר שמסביר על הדולפינים, נכנסים למים, פוגשים את הדולפינים, לומדים מהמדריכים את שפת הסימנים שעמה מתקשרים איתם, ובהמשך זוכים גם ללטף אותם, לבקש מהם לבצע פעולות נוספות, ואפילו לקבל מהם נשיקה.
חשוב לציין שהאקווריום בפארק נושא בתעודה AZA שמבטיחה שהוא עומד בסטנדרט הבינלאומי לטיפול בבעלי חיים, ואכן, הדולפינים ואריות הים חיים שם במין נהר עצום, ועושה רושם שהם זוכים לטיפול מסור.
פתוח: בכל יום, כל השנה.
מחיר: החל מ־675 דירהם. אורחי מלון אטלנטיס זכאים להנחה. מי שאינו אורח, מקבל כניסה חינם לפארק המים בהזמנת אטרקציית הדולפינים.

ספארי בחולות
8 צפייה בגלריה
הרפתקה במדבר. בג'יפ על דיונה
הרפתקה במדבר. בג'יפ על דיונה
הרפתקה במדבר. בג'יפ על דיונה
(צילום: Shutterstock)

לצד חופי הים היפים, דובאי היא בעיקר מדבר. אחת האטרקציות הפופולריות היא טיול ג'יפים בדיונות הסובבות את העיר. מסלול הטיול הקלאסי יכלול בדרך כלל איסוף מבית המלון ואז נסיעת שטח. קיימות אפשרויות למסעות דומים על טרקטורונים ואפילו ברכיבה על גמלים.
הילדים ייהנו במיוחד מ"סקי חולות": יושבים על מזחלת וגולשים במורד דיונה. האטרקציה מסתיימת באירוח בדואי מסורתי, הכולל בדרך כלל מאכלים מסורתיים, מוזיקה ומופע של רקדנית בטן.
מתי פעיל? כל יום, כל השנה. עם זאת, ביולי ובאוגוסט לא הכי מומלץ לצאת לסיור שכזה באמצע היום.
מחיר: מ־120 דירהם לאדם, תלוי בעונה ובפעילויות שבוחרים.

סקי וגלישה
עד כמה שזה יישמע מוזר, גם במדינה מדברית לוהטת כמו דובאי אפשר ליהנות מסקי. שוב מתברר שבכסף קונים ועושים כמעט הכל.
בדובאי מדובר במתחם סגור הממוקם ב"קניון האמירויות" (לא להתבלבל עם "קניון דובאי"), שיש בו אגף המדמה אתר סקי וכולל חמישה מסלולי גלישה בדרגות קושי שונות. אורך המסלול - 400 מטר. וכמו בכל אתר סקי, יש גם מזחלות ורכבל, וכבונוס גם קיר טיפוס מקרח ומפגש והאכלת פינגווינים.
פתוח: כל יום, כל השנה.
מחיר: 500-100 דירהם לאדם, תלוי בפעילות. אתר: skidxb.com
כדאי לדעת: באתר ניתן לשכור ציוד מתאים, כולל חליפות וכפפות.

דגים וכרישים
"החדרים האבודים" (The Lost Chambers) הוא אקווריום ענקי המכיל, כך מעדכנים במקום, כ־65 אלף יצורים ימיים - מכרישים גדולים ועד סוסוני ים זעירים. המקום מעוצב בהשראת העיר האגדית אטלנטיס ומחולק לשלל חדרים מעוצבים. לאורחי מלון "אטלנטיס" הכניסה בחינם, ומבקרי פארק המים יכולים להוסיף את האטרקציה הזו בדיל משתלם.
אם פסחתם על פארק המים או שאתם ממש בעניין של אקווריומים, מומלץ לתת קפיצה ל"אקווריום דובאי" שממוקם בתוך "קניון דובאי" (הכניסה אליו מקומת הקרקע). אקווריום זה, שנחשב לאחד הגדולים בעולם, עם מכל מים המכיל כ־10 מיליון ליטרים, כולל בין היתר הליכה במנהרה מוקפת מים שמעליה שוחים יצורי הים, שיט בסירה בעלת רצפת זכוכית, גן חיות שיש בו גם סוסי ים ופינגווינים, ואף האכלת כרישים וצלילה חופשית.
פתוח: כל יום, כל השנה.
מחיר: החל מ־149 דירהם, תלוי במסלול הנבחר.

גן הפרחים
8 צפייה בגלריה
אלף עיצובים, מיליון פרחים. הפארק הפורח
אלף עיצובים, מיליון פרחים. הפארק הפורח
אלף עיצובים, מיליון פרחים. הפארק הפורח
(צילום: Shutterstock)

בדובאי הרי אוהבים לעשות הכל בגדול. גם גן הפרחים של העיר, Dubai Miracle Garden, מחזיק בשיא גינס, כגן הפרחים הטבעי הגדול ביותר בעולם.
מדובר בפארק עצום בשטחו, מרהיב ביופיו, שיש בו לפי המוצהר כ־150 מיליון פרחים (אבל לא ספרנו במדויק) המעוצבים בצורות ייחודיות: מיקי מאוס, טירות ענק ואפילו מטוס. צמוד אליו נמצא גם גן הפרפרים של דובאי, שהכניסה אליו בתשלום נפרד.
פתוח: רק בין אוקטובר לאפריל, כך שכעת, בקיץ, סגור. תרשמו לעצמכם למקרה שתבקרו שוב, בעונה המתאימה.
מחיר: כרגיל, תלוי בגיל.

עיר הילדים
שבעתם מאטרקציות מוטרפות ואתם מבקשים להעניק לילדים מעט ערך מוסף? ה"קידזניה" (KidZania) הוא המקום בשבילכם (ובשבילם).
מדובר ב"עיר ילדים", או למעשה בפארק שעשועים חינוכי, שבו הילדים זוכים לפעול כמבוגרים לכל דבר. הם יכולים לבחור מקצוע שהם רוצים ללמוד ולהתנסות בו (בין אם זה רפואה ובין אם משהו מענף הבידור), לעלות על אוטובוס כדי להגיע ליעדים שונים ואפילו ללמוד נהיגה ולנהוג לבדם, לעבוד בתחומים שונים (למשל, בענף המסעדנות, כולל להכין פיצות או המבורגרים), ובדיוק כמו מבוגרים, גם להרוויח כסף על עבודתם: השכר כאן הוא במטבע העיר, "קידזוס", שעמו הם יכולים להשתמש עבור פעילויות ופריטים בעיר. המתחם ממוקם בקומה השנייה של קניון דובאי. פארקים דומים תמצאו גם בלונדון, איסטנבול ודאלאס.
פתוח: כל יום, כל השנה.
מחיר: מ־80 דירהם למבוגר ועד 260 דירהם לבני נוער, תלוי בגיל ובסוג הכרטיס. יש דילים למשפחות.

הפארק המקורה
8 צפייה בגלריה
גן שעשועים. על "גלשן" מדומה
גן שעשועים. על "גלשן" מדומה
גן שעשועים. על "גלשן" מדומה
(צילום: יפעת מנהרדט)

בדומה לרוב האטרקציות בדובאי שעליהן כתבנו, גם פארק השעשועים IMG מקורה, מה שאומר שאפשר לבלות בו בכל שעות היום, גם כשהכי חם בחוץ. וכן, גם הוא משתרע על פני שטח ענק, שמזכה אותו בתואר "פארק השעשועים המקורה הכי גדול בעולם".
הפארק מחולק למתחמים שונים, שביניהם אחד שנבנה ברוח גיבורי הקומיקס של מארוול ואחר שהוא ברוח גיבורי הסדרות של Cartoon Network, וכולל מגוון מתקנים, כמו למשל רכבת הרים באורך 400 מטר, בית רדוף רוחות, סרטי תלת־ממד ועוד.
פתוח: כל יום, כל השנה.
מחיר: משתנה, בהתאם לגיל, לגובה הילד ולסוג הכרטיסים.

חגיגה בלגו
8 צפייה בגלריה
חלום לילדים. לגולנד
חלום לילדים. לגולנד
חלום לילדים. לגולנד
(צילום: Shutterstock)

חובבי לגו ייהנו לבקר בפארק הזה, שרשמית מיועד לבני 12-3 ומעשית לכולם. הפארק מורכב משישה מתחמים שבהם פעילויות שונות: מתחם מפעל שבו רואים איך מייצרים קוביות וחלקי לגו; מתחם ממלכה; מתחם הרפתקה שמלא במתקני שעשועים ועוד. בסמוך פועל פארק מים נחמד בשם "פארק המים של לגולנד". התשלום והכניסה לשני הפארקים בנפרד, אך ניתן לרכוש כרטיס משולב במחיר נמוך יותר.
פתוח: כל יום, כל השנה.
מחיר: חינם עד גיל 3, מעבר לכך החל מ־240 דירהם.
כדאי לדעת: חלק משטחי הפארק נמצאים מחוץ לאזור מקורה, ולכן בעונה החמה מומלץ להגיע לקראת הערב. בקיץ שעות הסגירה מתאחרות, כדאי לברר באתר הפארק: legoland.com/dubai, מתי פתוח ובהתאם להגיע. 8

לא לוותר: בורג' חליפה
יעד חובה כשמגיעים לדובאי, עם או בלי ילדים, הוא בורג' חליפה - גורד השחקים הגבוה בעולם.
גובהו 828 מטר, הוא משתרע על 163 קומות, ובהן כמה נקודות תצפית: מקומות 124 ו־125, ומקומה 148 (שאליה המחירים יקרים יותר). מומלץ לבקר בבניין בשעות הערב, אז אפשר ליהנות מהתצפית ומתאורת העיר וגם ממופע "המזרקות המרקדות", הפועלות למרגלות המגדל. כדאי לרכוש כרטיסים מראש, באתר המגדל, כדי להימנע מתורים.
פתוח: בכל יום, כל השנה.
מחיר: מ־150 דירהם לאדם.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button