ד"ר שני רופא

נשות עסקים מצליחות: עו"ד ד"ר שני רופא

עוסקת בדיני משפחה, סייבר ולשון הרע

מוגש מטעם עו"ד ד"ר שני רופא
פורסם:
"לי אין לי חלומות, לי יש יעדים" כך אומרת ד"ר שני רופא, עורכת דין ולוחמת צדק אמיתית. היא התחילה את דרכה כמומחית סייבר, אך ממש במקרה גילתה שעולם המשפט הוא ייעודה בחיים. כיום, בין היתר היא מסייעת לנשים קשות יום בתיקים מורכבים בדיני משפחה, ולעולם לא תייצג עבריינים שפגעו בנשותיהם בהליך הפלילי, ולא תשקוט נפשה עד לתוצאה הטובה ביותר.
"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אופן המחשבה שבו השתמשנו כשיצרנו אותן", הוא משפט מפורסם של אלברט איינשטיין שממוקם בראש האתר של עורכת הדין והמשפטנית, ד"ר שני רופא. כיום, היא עוסקת בתחום דיני המשפחה, לשון הרע ומשפט פלילי, וכמה מהתיקים המפורסמים שלה אף הובילו לפסקי דין והלכות משפטיות על שמה.
אך הרבה לפני שסיימה את לימודי הדוקטורט במשפטים בסוגיות אינוס וירטואלי, ניהלה ד"ר רופא חברת סטרט־אפ בין־לאומית שעסקה בזיהוי התנהגות משתמשי קזינו ומהמרים. כחלק מעבודתה בתחום הסייבר, מצאה את עצמה נותנת חוות דעת מקצועית בבית המשפט בניו־יורק ובישראל. דווקא בין כותלי ההיכל, גילתה ד"ר רופא על הקשר שנרקם בין טכנולוגיה ומשפט. ובמילים אחרות: היא מצאה את ייעודה בחיים.
אפשר לשאול מה משך אותך לתחום?
"אחרי שלושה תארים בתחומי מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ומנהל עסקים, דווקא בבית המשפט בניו־יורק, התחיל שלב בחיים המקצועיים שלי, שבו הבנתי שעולמות המשפט והטכנולוגיה מדברים בשתי שפות שונות לחלוטין. חוסר ההבנה ביניהם גרם לי להבין שאני חייבת ללמוד משפטים. אני יודעת שהיכולות האישיות והמקצועיות שלי מצליחות לבנות את הגשר החשוב שבין טכנולוגיה ומשפט. לכן העבודה שלי כעורכת דין עם רקע בסייבר, מאפשרת לי להביא את ההבנה והידע הזה אל תוך כותלי בית המשפט. זה הייעוד שלי".
ומה לגבי העיסוק בדיני משפחה?
"כיום עולם המשפט מצליח רק באופן עקרוני להבין את הנושא הזה, אבל השופטים לא מצליחים להבין לגמרי שגם במסגרת משפחה אסור לגבר או אישה נניח, לחדור לטלפונים אחד של השני או להתקין תוכנות ריגול ומעקב אחרי ילדים. גם אם נשואים, זה אסור. יש קו גבול מאוד ברור בכל מה שקשור לפרטיות ולריגול, ואלו בדיוק התיקים שמשלבים בין שני תחומי ההתמחות שלי".
מה הדבר שהכי מספק אותך בעבודתך?
"חמלה. העובדה שאני מביאה את מי שאני אל תוך עולם המשפט ויכולה לראות את כל הפנים האמיתיות של כולם יחד. והכי חשוב, להגיע לתוצאה משפטית הטובה ביותר עבור הלקוחות שלי. זה גורם לי לסיפוק רב כלפי העולם בכלל וכלפי בני אדם באשר הם".
יש תיק מיוחד שנכנס לך ללב?
"אישה שאני מייצגת אותה כבר במשך שנים רבות. הגרוש מעולם לא שילם עבור המזונות שהוא חייב לה. נצבר חוב בהוצאה לפועל של כחצי מיליון שקלים. רק אחרי מכלול הליכים משפטיים שלקחו תשע שנים, שמתי את ידי על דירה שלו ומכרתי אותה דרך כינוס נכסים. בקרוב מרשתי תקבל את הכסף שנגזל ממנה. זו הדוגמה הטובה ביותר עבורי למשפט 'צדק צדק תרדוף'. וככה אני מתנהלת יום־יום עבור הלקוחות שלי. מבחינתי, לעשות עבורם את הטוב ביותר".
האם תגדירי את עצמך כסופרוומן? "איני מייחלת לעצמי חיים קלים יותר – אני כן עושה הכל על מנת להיות חזקה יותר!"
מה לגבי משפט אזרחי?
"כשאנחנו מתעסקות בדיני משפחה, אני רוצה שהפוגעים ידעו שזו אופציה. לדוגמה, בן אדם שהורשע בפלילים אחרי שפגע באישה בכל סוג של אלימות, ייתכן וקיבל גזר דין ושילם את חובו לחברה. אך היום יש סברה שגם אחרי ריצוי העונש - תוגש תביעה אזרחית. כלומר, המשפט האזרחי בא ואומר שהרשעה בהליך פלילי זה בסדר, אבל הנפגעת והנפגעים רשאים לתבוע בתביעה נגזרת בהליך אזרחי. היתרון בהליך האזרחי הוא שרק צריך לקבוע את חומרת הפגיעה וגובה הפיצוי בהתאם".
את מאמינה שמערכת המשפט עדיין מקשה על נשים?
"רק הבוקר בדרך לבית המשפט בחיפה, שמעתי על דו"ח שפורסם ומתאר עלייה של כ־30% באירועי אלימות כלפי נשים ועוד. ומשכך, להבנתי הדרך עוד ארוכה עד לשינוי המיוחל".

ד"ר שני רופא ושות' - משרד עורכי דין ליטיגציה
www.shani-roffeh.info | shani@roffeh.com | 03-9080939 פקס: 03-9080934
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button