ניקול קידמן וזאק אפרון ב"פרשה משפחתית"

מה מקור האובססיה שלנו לקשר בין נשים בוגרות לגברים צעירים?

למה יש עיסוק אינטנסיבי כל כך בנושא הזה, מי בדרך כלל היוזם בקשר כזה,  והאם באמת מדובר תמיד בסקס מסעיר?

פורסם:
ד"ר דניאלה מזור (46), מטפלת ומדריכה מינית מוסמכת, מייסדת המרכז לטיפול מיני אמ"ה בחיפה (עם רחלי ראובני), בזוגיות ואמא לשניים, גרה בחיפה
לאחרונה יצאו שני סרטים שעוסקים ברומן בין אישה בוגרת לגבר צעיר - "פרשה משפחתית" בנטפליקס (עם ניקול קידמן) ו"הרעיון שהוא אתה" באמזון פריים (עם אן הת'אוויי). למה יש עיסוק אינטנסיבי כל כך בנושא הזה? ד"ר דניאלה מזור עונה.
מה כל כך מושך אותנו בנשים בוגרות וגברים צעירים?
"סקס בין נשים בוגרות וגברים צעירים נחשב כביכול מחוץ לנורמה. מערכת יחסים בין אישה בוגרת לגבר שצעיר ממנה באופן משמעותי, כמו למשל הזוגיות שהייתה בין השחקנית־במאית אוליביה ווילד לכוכב הפופ הארי סטיילס, היא יוצאת דופן, ואנחנו נמשכים למה שהוא חריג ושונה. בהקשר הקולנועי, זה מאפשר לצופים או לצופות שזו הפנטזיה שלהם לצפות בה על המסך. ראינו את זה, אגב, גם בסדרה 'סקס והעיר הגדולה', כשסמנתה ג'ונס ניהלה רומן עם דוגמן שצעיר ממנה בכמה עשורים".
מי בדרך כלל היוזם בקשר כזה?
"לפי מחקרים, במקרים רבים הנשים הן לא האקטיביות בסוג הקשר הזה - כלומר הן לא אלה שמחפשות אחר גבר צעיר, אלא הגבר הצעיר מחזר אחריהן, והן נענות".
מה מקור המשיכה הזו שלהם לנשים בוגרות?
"גברים צעירים תופסים אישה מבוגרת מהם כמנוסה יותר, כמי שמרגישה בנוח עם הגוף שלה, שיש בה פתיחות גדולה יותר מבחינה מינית וכפחות מתוסבכת לעומת נשים צעירות. יכול להיות גם שחלקם מתמודדים עם 'מאמי אישיוז', כלומר הם חוו בתור ילדים חסך בדמות אם, שאמא שלהם לא הייתה נוכחת או לא נתנה להם מספיק חום ואהבה, ועכשיו הם מחפשים תחליף. הסקס הזה מגשים להם את הפנטזיה של אישה מבוגרת שתשמור ותגן עליהם".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דניאלה מזור
ד"ר דניאלה מזור
ד"ר דניאלה מזור
(צילום: לייה רוז מגן)

ומבחינת הנשים?
"בלי להכליל, אפשר לומר שאישה ששוכבת עם גבר צעיר ממנה רוצה לטעום שוב את רוח הנעורים ולהרגיש צעירה יותר. יכול להיות שבגילאי ה־20 היא כבר נכנסה לקשר קבוע והייתה אמא, והיא מרגישה שהשנים האלה נעלמו לה. בנוסף, זה מחזק לה את הביטחון העצמי - אם גבר צעיר ממנה נמשך אליה זה מחמיא לה. מעבר לכך, בעיות בתפקוד המיני נפוצות יותר בקרב גברים מבוגרים, ויכול להיות שאישה תבחר לשכב עם גבר צעיר כדי לחוות סקס מספק יותר".
מבחינה מינית, מה מאפיין יחסים כאלה?
"בגלל שסקס כזה נתפס כפחות נורמטיבי ואינו עומד בסטנדרטים החברתיים, יש כאן עניין של משחק עם הגבולות - מה מותר ומה אסור. אני יכולה להניח שסקס כזה יתאפיין ביותר פתיחות מינית, יותר סקרנות ורצון להתנסות בדברים חדשים. יש לסקס כזה פוטנציאל להיות סקס טוב".
בסרטים שהזכרתי יש סצנות מיניות נועזות, ובכלל סקס כזה תמיד מוצג כמסעיר במיוחד.
"נכון, אבל חשוב לציין שהעובדה שהאישה מבוגרת יותר ומנוסה או שהגבר צעיר, לא בהכרח אומרת שהסקס יהיה טוב יותר. זה לא משנה עם כמה פרטנרים שכבתם, אלא עד כמה אתם מודעים לאזורים בגוף שנעימים לכם, קשובים לצרכים אחד של השנייה ומחוברים לפרטנר. זה עניין של בגרות והיא לא בהכרח תלויה בגיל".
מה הטיפ שלך לאישה ששוקלת סקס עם גבר צעיר ממנה?
"אם זה מה שהיא בוחרת וזה מה שמתאים לה, שתלך על זה, גם אם זה משהו שהוא לא מקובל חברתית. כל עוד שני הצדדים מגיעים לסקס הזה מרצון, שייהנו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button