כדאי שתשאלי את עצמך, האם המטפלת מבינה אותך

אני מתמידה עשרה חודשים, אבל הטיפול הפסיכולוגי תקוע

"אני מטופלת, אבל מרגישה שלא מתקדמת". מה עושים אם השיחות המקצועיות לא מתקדמות בהתאם לציפיות 

פורסם:
אני מטופלת כבר עשרה חודשים, מתמידה ובכל זאת מרגישה שהטיפול תקוע, לא מגשים את יעדיו. באתי עם מטרות מסוימות ואני לא מרגישה שאני מתקדמת לכיוונן. מה עושים?
ענבל דבורי לוי, פסיכותרפיסטית ועובדת סוציאלית, MSW: מהו פרק הזמן הסביר להשגת מטרות טיפוליות? זו שאלה שקשה לענות עליה, כמו שלאנדוקרינולוג למשל יהיה קשה לענות על שאלה כללית כמו – תוך כמה זמן אפשר לאזן סוכרת?
התשובה תלויה בגורמים רבים: הקשיים והאתגרים שלך, הכוחות והמשאבים שלך, נסיבות חייך כיום ובעבר, הגנטיקה, הסטנדרטים והמטרות שלך, מידת הגמישות שלך ועוד. זה תלוי גם במטפלת, במיומנויות ובניסיון המקצועי שלה וכמובן, בכימיה ובקשר שנרקם ביניכן. יש מטופלים שחשים בשינוי שחל בחייהם כמה חודשים אחרי תחילת הטיפול, ויש כאלה שייקח להם זמן רב יותר. לכל אחד קצב משלו.
כדי לבדוק אם הטיפול אכן תקוע, כדאי שתשאלי את עצמך, תוך התבוננות רחבה על כל תקופת הטיפול, את השאלות הבאות: האם המטפלת מבינה אותך ורואה גם את הטוב שבך, לצד הקשיים? האם את מתחילה להתבונן על עצמך ועל האתגרים שלך ולהבין אותם בצורה קצת אחרת? האם את מרגישה שינויים, גם קטנים, בחייך בעקבות דברים שעלו בטיפול? האם את לרוב רגועה ואופטימית יותר כשאת יוצאת מהמפגשים? אם ענית בחיוב על השאלות האלה, נראה שהמצב אינו סטטי והטיפול מקדם אותך. חשוב לזכור שלשינויים מעמיקים לוקח זמן להתרחש, ולרוב הם קורים בהדרגה.
בנוסף אני מציעה לשתף את המטפלת בהרגשתך. ייתכן שבעקבות השיתוף היא תוכל לשקף שינויים שחלו בך ואת לא הבחנת בהם, או שתפנה את תשומת לבך לקושי או להימנעות שלך לגעת בנושאים קשים בדרך למטרה, או שתראה לך שאת דווקא נמצאת בעבודת עומק משמעותית לצורך השגת המטרות, וזה פשוט לוקח זמן. אולי תבחרו יחד להתמקד במפגשים במטרה מסוימת שחשוב לך להשיג ופחות להתפזר על כל מיני נושאים.
טיפול הוא תהליך שדורש ממך כמטופלת משאבים, זמן וכסף, התמדה והשקעה רגשית. ולכן, אם עולה ספק, חשוב לוודא שהתהליך אכן מקרב אותך אל עבר המטרות שלך.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button