יש נשים וגברים שהחליטו לצאת מהמשחק

רווקים חושפים: מה גרם לנו לנטוש את טינדר

גברים שנעלמים, נשים שממקבלות ותחושה כללית של שוק בשר: כולם מכירים את החסרונות של אפליקציות ההיכרויות, אבל איפה ניתן להכיר אם לא בהן? שלושה סינגלים שנמאס להם מספרים על ההחלטה להתנתק מהן ועל האתגר הלא פשוט: למצוא זוגיות בעולם שמחוץ לסמארטפון

פורסם:
8 שעות ביום. זה הזמן הממוצע שאבי צדקה הקדיש לאפליקציות היכרויות, לפני שהחליט להיגמל מהן. "התחלתי להשתמש באפליקציות לפני עשר שנים", הוא מספר. "הייתי מהראשונים שהשתמשו בטינדר ואוקיי קיופיד. פתחתי איתן את הבוקר, השתמשתי בהן בלילה, הייתי בהן בזמן שאכלתי, תוך כדי שיחות טלפון, אפילו בזמן הנהיגה הייתי עושה סווייפינג ימינה ושמאלה. זה היה טירוף. יש משהו מרגש בהתעסקות סביב זה. הייתי ממש מכור. זה שאב אותי ופגע לי בעבודה ובחיי היומיום".
צדקה (31), רווק מבת־ים, הוא איש שיווק ומומחה לרשת החברתית לינקדאין (ולכן מכונה "דוקטור לינקדאין"). "בשיא ההתמכרות שלי השתמשתי בשלוש אפליקציות במקביל – טינדר, אוקיי קיופיד ובאמבל", הוא מספר. "היו תקופות שכבר לא זכרתי עם איזו אישה דיברתי. למשל, קרה שחשבתי שאני מדבר עם מישהי שקוראים לה שלי ובכלל קראו לה ליסה. כדי למנוע אי־נעימות, התחלתי לפנות אליהן מבלי לציין את השם שלהן".
לפחות יצא מזה משהו מבחינה רומנטית?
"יצאתי להרבה מאוד דייטים, ואפילו הייתי בזוגיות במשך שנתיים עם מישהי שהכרתי דרך אוקיי קיופיד. אבל זה אחד למיליון. היו הרבה שיחות עם נשים שלא התקדמו לשום מקום. מרבית הדייטים שיצאתי אליהם דרך האפליקציות נגמרו במפגש אחד או שניים".
4 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
ישן ואוכל טוב יותר. אבי צדקה
(צילום: דנה קופל)

מתי החלטת להיגמל?
"הניסיון הראשון היה לפני שלוש שנים. היו שני אירועים שהביאו אותי להחלטה הזו: פעם אחת ממש התאכזבתי מהמראה החיצוני של הבחורה שיצאתי איתה. היא נראתה שונה לחלוטין מהתמונות באפליקציה, ממש בן אדם אחר. הרגשתי חוסר אמון. במקרה השני, יצאתי לדייט עם מישהי ותוך כדי הדייט - שזרם ממש טוב - קלטתי שהאפליקציה שלה פתוחה בטלפון. כעבור רגע היא הראתה לי איזה גבר שנמצא שם ושאלה מה דעתי עליו. כשאמרתי לה שזה מפריע לי, היא המשיכה לשלוח הודעה באפליקציה".
לא נעים.
"כשאני יצאתי עם מישהי מחקתי את האפליקציה כדי לתת הזדמנות אמיתית, אבל הנשים שיצאתי איתן היו ממקבלות. פעם יצאתי לדייט שהיה מדהים, ויום למחרת הבחורה אמרה שהיא הכירה מישהו אחר ורוצה לבדוק איתו את זה. בפעם אחרת יצאתי עם מישהי במשך כמה חודשים, אבל בזמן שאני מחקתי את האפליקציה, היא המשיכה להשתמש בה בטענה שזה עוזר לה להשיג עוקבים באינסטגרם. קשה מאוד למצוא משהו אמיתי באפליקציות היכרויות".
צדקה: "מאז שהפסקתי להשתמש באפליקציות יצאתי לדייטים עם עשר נשים שונות שהכרתי דרך חברים. אני מרגיש שהדייטים שאני יוצא אליהם אמיתיים יותר"
לאור כל אלה, מספר צדקה, "ניסיתי לצמצם את השימוש באפליקציות. עשיתי הפסקות של חודשיים־שלושה, אבל תמיד מצאתי את עצמי חוזר אליהן בסוף. עד שבשנה וחצי האחרונות הפסקתי לחלוטין להשתמש באפליקציות היכרויות. הרגשתי שאני כבר עייף, שזה מבזבז לי את הזמן ומוריד לי את המוטיבציה למצוא זוגיות".
ואיך החיים נראים בלעדיהן?
"אני אוכל טוב יותר, ישן בנחת ויש לי זמן לעבוד יותר, להתאמן ולצאת עם חברים".
יש רגעים שמדגדג לך לחזור?
"לפעמים יש רגעי שבירה. לא מחקתי את היוזר שלי באפליקציות, אז לפעמים אני מקבל מיילים עם התראות על נשים שצפו לי בכרטיס. בסופי שבוע שאין לי בהם תוכניות, אני חושב לחזור ואומר לעצמי שאולי הפעם זה יהיה אחרת. אבל אז אני נזכר בכל המקרים שהתאכזבתי ומבין שזה פשוט לא שווה את זה. ברגע שהחלטתי אז זה סופי".
עוד כתבות בלאשה:

עם יד על הלב, כמה רווקים או רווקות אתם מכירים שלא נמצאים באפליקציית היכרויות כלשהי? בעידן שבו נשים וגברים כבר כמעט לא מתחילים אחד עם השני מחוץ לגבולות הטלפון, נדמה לעתים שמדובר בדרך היחידה כיום למצוא אהבה – זאת למרות הבעייתיות של האפליקציות הללו, שהיא ידועה ומוכרת. אלא שיש נשים וגברים שממש הספיק להם מזה: הם החליטו לצאת מהמשחק ולהפסיק את המרדף אחרי המאץ' בטינדר. השאלה היא מה עושים עכשיו. הרי הרצון בזוגיות עדיין קיים, אבל האפליקציות נמחקו והטלפון ריק מהתראות. אז איך מחפשים את החצי השני?
צדקה מספר שהדרך המרכזית שבחר בה היא היכרויות דרך חברים. "ביקשתי מחברים להכיר לי נשים, והם מציעים לי. הזוגיות האחרונה שהייתה לי, שנמשכה שנה, התחילה דרך חבר. הוא אמר שיש לו מישהי להכיר לי והחלטתי לנסות".
ומה חוץ מהזוגיות הזו?
"מאז שהפסקתי להשתמש באפליקציות יצאתי לדייטים עם עשר נשים שונות שהכרתי דרך חברים. כשאני מקבל המלצה דרך חברים על מישהי, זה הרבה יותר אמין ממה שקורה באפליקציות. אני גם מחפש להכיר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם – אני פונה לנשים שיש לי איתן חברים משותפים, ויצא לי גם לקבל פניות מנשים".
מה לגבי לצאת למסיבות, לברים?
"אני יוצא למסיבות עם חברים, אמנם לא כדי להכיר, אבל אם זה יקרה, אשמח. יש לי אמנם פחות דייטים מאז שהפסקתי להשתמש באפליקציות, אבל אני מרגיש שהדייטים שאני יוצא אליהם אמיתיים יותר. אני חושב שאפשרי למצוא אהבה גם בלעדיהן".

ואז הגעתי לשדכנית

גם נועה עבדו (35), רווקה מחולון, מנהלת פיתוח עסקי בחברת פינטק, הייתה משתמשת קבועה באפליקציות היכרויות עד שהחליטה להתנתק מהן. "כשהייתי בת 26 פתחתי פרופיל בטינדר", היא מספרת. "זה היה עוד בחיתולים וסקרן אותי מאוד לגלות מה קורה שם. במהלך השנים היו לי כמה מערכות יחסים רציניות של כמה שנים, שהחלו באפליקציות ההיכרויות, ותמיד אחרי כל פרידה חזרתי אליהן. הזוגיות הרצינית האחרונה שלי נמשכה שלוש שנים והייתה עם בחור שהכרתי בפייסבוק. נפרדנו לפני חצי שנה ואז חזרתי לאפליקציות - אוקיי קיופיד, Hitch ובאמבל. בשלב מסוים הבנתי שאני לא אמצא שם את מה שאני מחפשת, ובשלושת החודשים האחרונים אני כבר לא באפליקציות".
4 צפייה בגלריה
נועה עבדו
נועה עבדו
"יש רגעים שאני מתפתה לחזור". נועה עבדו
(צילום: איל מרילוס)

מה קרה שגרם לך להתנתק?
"אני בשלב בחיים שבו אני מחפשת מערכת יחסים רצינית שתוביל להקמת משפחה, והרגשתי שיש שם פחות אנשים שבאמת מתאימים לי - אנשים איכותיים שאני יכולה לבנות איתם קשר אמיתי. כשאני מנהלת שיחות עם אנשים באפליקציות, הם פתאום נעלמים. רובם מחפשים סטוצים, וגם אם יש כאלה שרוצים להתחתן ולהקים משפחה, לא תמיד תהיה לי איתם התאמה. לפני עשור, כשעוד הייתה בתוליות באפליקציות, היה יותר סיכוי למצוא שם אהבה. אבל היום, עם כל השפע האינסופי, איך אפשר למצוא את האחד בין כל הגברים שיש בהן? כל הרווקים נמצאים שם, גם כאלה שלא באמת בשלים לזוגיות. חוץ מזה, האלגוריתם של טינדר בעייתי - כדי שהפרופיל שלך יוצג לכל המשתמשים את צריכה לשלם 300 שקל כל חודש. בכל פעם שנכנסתי לשם זה הציף בי תחושה לא טובה. הרגשתי שזה לא מקדם אותי. צריך ממש לעבוד בזה כדי למצוא מישהו רלוונטי".
אז מה קורה עכשיו? איך את מחפשת זוגיות?
"אני בת 35 ולא יוצאת למסיבות. ברחוב אנשים כבר פחות מתחילים ובעבודה נזהרים מלהתחיל איתך מאז עידן מי טו - וגם לא תמיד יש בעבודה אנשים בגיל המתאים. בימינו, אפליקציות היכרויות הן לצערי הדרך העיקרית להכיר".
נועה עבדו: "אני בת 35 ולא יוצאת למסיבות. ברחוב אנשים כבר פחות מתחילים, ובעבודה אנשים נזהרים מלהתחיל איתך מאז מי טו. חשבתי להשתתף ב'חתונה ממבט ראשון'"
אז מה עושים?
"חברה שלי המליצה לי ללכת לשדכנית, והגעתי לשדכנית ויועצת הדייטינג סיון קנטי אביטן. זה מיועד לכל המגזרים והייתי מוכנה לנסות. היא בודקת מה את מחפשת בבן זוג ומחפשת לך התאמה. בינתיים לא הצלחתי למצוא מישהו מתאים דרכה. אני מחפשת גם דרך חברים ומקבלת פניות ברשתות החברתיות, אבל לא מצאתי עד עכשיו. חשבתי להשתתף ב'חתונה ממבט ראשון'. הייתי השנה באודישן, אבל אבא שלי נפטר והחלטתי לא ללכת על זה בגלל שאני בשנת אבל. אם עדיין אהיה רווקה בשנה הבאה, אנסה לגשת שוב. אני חושבת שזאת דרך טובה להכיר, כי גם אם השידוך לא מתאים, מקבלים פרסום שבעזרתו אפשר לקבל פניות מבני זוג פוטנציאליים".
יש רגעים שמדגדג לך לחזור לאפליקציות?
"יש לפעמים רגעים שאני מתפתה לחזור, כשהרצון לזוגיות שוב מופיע. לפעמים, אחרי תקופה ארוכה שלא יצאתי או הכרתי מישהו בעולם האמיתי, מנקר בי החשש שאולי אני לא עושה מספיק. אבל אז אני נזכרת שהאפליקציות לא הובילו אותי למקום שאני רוצה ושזה לא מתאים לי".

תפציצו אותי עם הצעות!

אצל נטלי וויסמן (36), רווקה מתל־אביב, דיילת אוויר במטוס פרטי, הניתוק מאפליקציות טרי במיוחד: היא יצאה מהן לפני חודש. "התחלתי להשתמש באפליקציות בגיל 30", היא מספרת. "הייתי נכנסת אליהן מדי ערב אחרי העבודה. הצלחתי להשיג דרכן דייטים וגם קשרים, כשהקשר הרציני ביותר נמשך חצי שנה. אבל לפני חודש החלטתי למחוק את כל אפליקציות ההיכרויות שהיו לי בטלפון: אוקיי קיופיד, טינדר ובאמבל".
4 צפייה בגלריה
נטלי וויסמן
נטלי וויסמן
בזבוז זמן. נטלי וויסמן
(צילום: אלבום פרטי)

מה הוביל לצעד הזה?
"פשוט נמאס לי מזה. אני מרגישה שהאפליקציות סתם מבזבזות לי את הזמן. יש שם שוק בשר והגברים לא רציניים. את מכירה בחור ותוך יומיים הוא נעלם, או שאני נעלמת כי אין לי עניין. אם אני מתעניינת במישהו אני לא מדברת במקביל עם גברים אחרים, אבל יש הרבה שממקבלים. אפילו אם את מוצאת מישהו מתאים, אז יש לו את תסמונת הפומו שגורמת לו לחשוב שהוא ימצא משהו טוב יותר. גם לי הייתה ההרגשה הזו, שאני יכולה למצוא מישהו יותר חתיך ויותר מוצלח. יש יותר מדי שפע באפליקציות, אבל זה שפע לא אמיתי. כשהייתי שולחת הודעה למישהו והוא לא היה עונה, זה הכניס אותי לחרדות: למה הוא לא עונה לי? למה הוא לא מגיב? בשביל מה אני צריכה את החרדות האלה?".
נטלי וויסמן: "לא כל כך פשוט היום למצוא אהבה מחוץ לאפליקציות. ביקשתי מחברות להכיר לי, אבל הבעיה היא שיש נשים לא מפרגנות - הרבה פעמים הן רוצות את הגברים האלו לעצמן"
איך את מחפשת עכשיו זוגיות?
"לא כל כך פשוט היום למצוא אהבה מחוץ לאפליקציות. בחודש האחרון, מאז שאני לא משתמשת בהן, לא יצאתי לדייטים. אני מנסה להכיר דרך רשתות חברתיות כמו אינסטגרם – אם את עושה שלושה לייקים לבחור, זה סימן בשבילו שאת בעניין. אני גם מנסה להכיר דרך חברים משותפים. ביקשתי מחברות להכיר לי גברים, אבל הבעיה היא שיש נשים לא מפרגנות - הרבה פעמים הן רוצות את הגברים האלו לעצמן. אפילו פרסמתי סטורי באינסטגרם שאני מחפשת זוגיות. כתבתי: 'בשלה להיכרות! תפציצו אותי עם הצעות לשידוך מעניין עם איזה גבר נאה, חכם ומצחיק! רצוי שיהיה בן 39-34, גובה 1.76 מ' ומעלה'. קיבלתי פניות מגברים, אבל הם לא התאימו לי".
יש רגעי שבירה?
"בינתיים אני לא מרגישה שזה חסר לי. מצד שני, אמנם מחקתי את האפליקציות מהטלפון, אבל לא מחקתי את הפרופיל שלי בהן, כי תמיד יש מחשבה שאולי אני ארצה לחזור אליהן".

איך להכיר מחוץ לאפליקציות?

הטיפים של איריס סלומון, פסיכולוגית, מאמנת למציאת זוגיות ומנהלת ערבי ספיד דייט
  • בקשו שיכירו לכם. ספרו לחברים, שכנים, בני משפחה וכו' שאתם מעוניינים להכיר, ובקשו שישדכו לכם. כשבן הזוג הפוטנציאלי מגיע לדייט בעקבות המלצה, יש יותר אמון בו וגם יותר מחויבות להיפגש. אני מכירה זוגות רבים שהכירו כך, כאלו שבעל המכולת או הספר שידכו ביניהם. רבים אומרים לי 'פדיחות לומר שאני פנוי ורוצה שיעזרו לי'. ואני אומרת, להפך: זה משדר ביטחון עצמי ואהבה עצמית. אתם משדרים שמגיע לכם שיכירו לכם.
איריס סלומוןאיריס סלומוןצילום: אלבום פרטי

  • צאו למסיבה או למועדון. כשנמצאים באווירה קלילה של בילוי, נוצרת תחושה שיש זמן ואנרגיה להתחיל ולהכיר. רבים טוענים שזאת לא דרך ליצור קשר רציני, ואני תמיד אומרת: איפה שיש אנשים, דברים קורים. צאו, תיהנו, תהיו במיטבכם וגם אם לא תכירו - הרווחתם בילוי כיפי.
  • הוזמנתם לחתונה? פקחו עיניים. בחתונה יש אווירה רומנטית וחגיגית, יש ריקודים, אוכל טוב. אפשר להציע לו לרקוד, להציע לה קינוח ואפילו להצטלם ביחד למגנט.
  • גם בית קפה או מסעדה הם מרחב להיכרות. במקום להיצמד למסך הטלפון, חייכו והיו קשובים לסביבה ונגישים לשיחה. אם מישהו מצא חן בעיניכם, ניתן לבקש ממנו המלצה מהתפריט למשל.
  • הירשמו לקורסים, חוגים או סדנאות. פעילויות מהסוג הזה מרחיבות את המעגלים החברתיים. זאת הזדמנות להכיר אנשים חדשים ששותפים לתחום העניין שלכם, ואולי גם למצוא זוגיות.
  • ארגנו מפגשי חברים. למשל, הזמינו חברים לארוחה בבית ובקשו מהם להביא חברים פנויים.
  • עשו ספורט. ניתן להכיר בחדר הכושר, בחוגי ספורט שונים וגם בעת הליכה בפארק. כשאנחנו עושים ספורט יש תחושה של יותר אנרגיה בגוף, וזה יכול לתת לנו אומץ וכוח להתחיל עם מישהו. בהצלחה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button