מעניין מה הסטטוס הזוגי שלי באיטליה

ואז התברר לי שאני עדיין נשואה

הייתי בטוחה שאני גרושה, אפילו גרושה עם ותק. אבל מתברר שהמציאות שונה,  לפחות בגרמניה

פורסם:
טוב, אז מתברר שטעיתי. הייתי בטוחה שאני גרושה, אפילו גרושה עם ותק. אבל מתברר שאני עדיין נשואה. לפחות בגרמניה... כן, כך התברר בזמן שאני והאקס קפצנו לפני כמה ימים לשגרירות גרמניה כדי להסדיר את האזרחות עבור בתנו. הפקידה הגרמנייה שעברה על המסמכים אמרה לנו במפתיע מבעד לאשנב, שבגרמניה מכירים בנישואים שנערכו בישראל, אבל לא בגירושים, גם אם יש להם חותמת רבנית כחול־לבן. זה אומר ששם אנחנו עדיין נחשבים לזוג נשוי לכל דבר.
אני די בטוחה שבשלב הזה הגרוש שלי (בעצם למה גרוש? בעלי!) התחיל לגמגם. קשה לי להגיד בוודאות כי בזמן הזה אני לא הפסקתי לצחוק. פשוט דמיינתי מה אני עושה בפעם הבאה שהוא יטוס לגרמניה. איך אתן לו רשימה ארוכה של כל מיני דברים לקנות לי משם (אני תמיד נותנת לו רשימה, אבל הפעם לא ארגיש שום רגשות אשם או אי־נוחות. בכל זאת, בעלי, לא?). איך אוכל להתקשר אליו בחצות, לנזוף בו על כך שלא ענה לי לטלפון כבר שעתיים ולשאול אותו בעצבים "מה עשית? עם מי היית?", ועל הדרך גם להתלונן שהוא באמת בחר לעצמו זמן לטוס בדיוק כשהכלב חולה, כשצריך להעביר טסט לרכב ועוד לפני שהספיק לתקן את המדף בארון.
צחוק בצד, כשהגרוש/ הבעל בגרמניה חזר לדבר בצורה שוטפת, הוא שאל את הפקידה מה זה אומר בדיוק. היא הסבירה לו שאם הוא יחליט להינשא למישהי אחרת, אז בגרמניה הוא ייחשב לביגמיסט. מובן שמיהרתי לשאול מה זה אומר לגביי, ומתברר שאני לגמרי הרווחתי: מאחר שהגרוש/ הבעל בגרמניה נחשב לאזרח גרמני עוד בשלב החתונה שלנו (בניגוד אליי שרק עכשיו נמצאת בהליכים סופיים לקבלת אזרחות), אז התסבוכת הזו תקפה רק לגביו.
מיותר לציין שברגע שהגרוש/ הבעל בגרמניה שמע שאני יכולה להמשיך הלאה בכיף עם הנריך, וולפגנג או כל מי שאחפוץ, בעוד שעבורו יהיה הרבה יותר מסובך לבנות עתיד משותף עם הלנה או גרטה - הוא ממש לא היה מרוצה ואמר לי שהוא רוצה שנתגרש שוב. כאשת איש מסורה שאני החלטתי ללכת לקראתו. בערך. התקשרתי לעורך דין המתמחה בעניינים האלה כדי לקבל קצת פרטים.
"אני די בטוחה שבשלב הזה הגרוש שלי (בעצם למה גרוש? בעלי!) התחיל לגמגם. קשה לי לומר בוודאות כי לא הפסקתי לצחוק, דמיינתי מה אני עושה בפעם הבאה שהוא טס לגרמניה"
"בגדול, ברוב מדינות העולם יש לבצע הליך פרוצדורלי כדי להכיר בגירושין שבוצעו בישראל", הסביר לי עו"ד טל טאוב. "בכל מדינה ההליך קצת שונה, אבל זה נכון לארצות־הברית ולמדינות שונות באירופה כגון גרמניה, צרפת, בריטניה ועוד. זה רלוונטי כמובן רק למי שיש לו תושבות או אזרחות לאותה מדינת יעד, כי אחרת הסטטוס מתבסס על מה שמצוין בדרכון הישראלי. הליך רישום הגירושין עצמו אינו מסובך, אבל עשוי לארוך כמה חודשים ומחייב הצגת מסמכים כגון פסק דין של בית הדין הרבני לעניין הגירושין בשפת המדינה האמורה, תעודת גירושין רשמית, אישור אפוסטיל של המדינה והסכם גירושין חתום על ידי שני הצדדים".
אז הנה, כל מי שמחזיק אזרחות כפולה, התגרש בארץ ומעוניין לנשום לרווחה בידיעה שהוא גרוש בכל יבשת - זה מה שעליו לעשות. במקרה שלי אני עדיין לא בטוחה כיצד אנהג. אחרי הכול, קצת מוצא חן בעיניי שיש מדינה מסוימת שבה אוכל לדמיין שעוד יש לי בעל שאפשר מדי פעם לשחרר עליו קיטור.
אבל גרוש/ בעל בגרמניה - אל תדאג. אני מבטיחה: אם תתאהב בהלנה או בגרטה, או אפילו סתם באיזו נורית שהעניין הפעוט הזה לא בא לה טוב - אני האחרונה שאעמוד ביניכם. מיד אתן לך Geschieden.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button