ליפז נוי. "חשוב ליצור מרחב בטוח"

היוש, את יוניקורן?

אם אתם שוקלים סקס בשלישייה, תבדקו קודם אם אתם בכלל בשלים לזה  

פורסם:
ליפז נוי (32), מנחה למיניות אלטרנטיבית, עובדת סוציאלית ובוגרת לימודי טיפול ושיקום מיני, רווקה, גרה בפרדס־חנה

היי ליפז, ראיתי באינסטגרם שלך שאת עורכת סדנאות בנושא סקס בשלישייה. מה בדיוק הן כוללות?
"אלה סדנאות חווייתיות בשם The Threesome Experience. במהלך הסדנה המשתתפים רוכשים כלים ולומדים איך לתקשר בשלישייה, איך לשים גבולות, איך מתקשרים באופן לא מילולי. בסדנה אפשר לחקור ארוטיקה ומגע מיני, אבל לא מקיימים יחסי מין מלאים".
מה בעצם חשוב לדעת על מין בשלישייה לפני שקופצים למים?
"קודם כול, מומלץ לבדוק יחד עם הפרטנר שלנו אם אנחנו בשלים לזה. סקס בשלישייה עלול להציף קנאה, דחייה ותחושת חוסר שייכות - במיוחד אם רק אחד מבני הזוג באמת מעוניין לעשות את זה. צריך לדבר על איך זה יהיה עבורכם להכניס מישהו למרחב האישי והאינטימי שלכם. סקס בשלישייה יכול להתאים לבני זוג שמרגישים ביטחון לגבי הזוגיות שלהם ומבינים את הצרכים אחד של השנייה. אל תגיעו לזה ממקום של רצון לפצות ולמלא את החסר במיניות, אלא ממקום שבו רוצים להתנסות במשהו חדש, להרחיב את גבולות האהבה, לאתגר זה את זו".
מה עוד צריך לדעת?
"אם אתם זוג הטרוסקסואלי ואתם רוצים לצרף אישה למיטה, כדאי שלאישה תהיה משיכה כלשהי לנשים. אם אין שום משיכה כזאת, אז אין בכלל טעם להיכנס לזה. בנוסף, צריך להביא בחשבון שלא תמיד תהיה התאמה ומשיכה בין השלושה. למשל, ייתכן שהפרטנר שאתם מצרפים יימשך לבן הזוג שלכם יותר מאשר אליכם. זה יכול לגרום לתחושה של דחייה, אבל חשוב שתדעו שזה לא בגלל שאתם לא יפים או מושכים. דבר נוסף: הרבה זוגות חושבים שהצלע השלישית היא איזה חפץ שנועד רק לשעשוע, אבל צריך להתחשב גם ברגשות שלו או שלה".
ראיתי שאת משתמשת הרבה במילה "יוניקורן" בהקשר של שלישייה. מה זה אומר?
"אישה שמצטרפת לזוג נקראת יוניקורן, כי כמו חד־קרן, גם היא נדירה וקשה להשגה. גבר שמצטרף לזוג נקרא קרנף. יש הרבה יותר קרנפים שמחפשים זוגות מאשר זוגות שמחפשים קרנפים".
איך מוצאים יוניקורן או קרנף מתאימים?
"אני ממליצה לעשות את זה דרך חברים משותפים. בגלל שזאת סיטואציה לא שוויונית, עדיף שיהיה איזשהו בסיס של היכרות כדי שהיוניקורן או הקרנף יסכימו להיכנס למרחב האינטימי של הזוג. דרך נוספת היא לחפש בקבוצות פייסבוק פרטיות שאפשר להיכנס אליהן דרך היכרות עם מנהלי הקבוצה, או דרך אפליקציות כמו Feeld שמיועדות למטרה הזאת. גם בסדנאות שלי אני עושה התאמה ומצוותת בין הזוגות ליוניקורן או קרנף".
מה הטיפים שלך לסקס מוצלח בשלישייה?
"חשוב ליצור מרחב בטוח שבו נוכל להרגיש בנוח להגיד אם משהו לא מתאים לנו, וליצור סימנים מוסכמים למקרה שמרגישים שצריך להאט או לעצור. חשוב שכל מי שמשתתף בחוויה ירגיש חלק ממנה ולא להשאיר מישהו בצד. זה בסדר אם אחד מהשלישייה ישב רגע ויצפה בזוג, אבל לא בגלל שהוא נעלב או נדחה".
צריך לקבל את זה שאתם עלולים לחוש קנאה כשבן הזוג יתענג מהיוניקורן או הקרנף. נסו לפרגן לו וליהנות מכך שהוא נהנה"
"יש נטייה לחשוב שסקס בשלישייה זה כמו שאנחנו רואים בפורנו –מין חדור מטרה עם כמה שיותר תנוחות. אני ממליצה לשחרר את המטרה. זה לא מרוץ. במקום להכניס לחץ למיטה, תנו לדברים לקרות בנינוחות ובטבעיות. תפקידי מגדר עלולים להעיב על החוויה – למשל, יש סטריאוטיפ שאם אתה גבר אתה חייב להוביל את הסקס, או שאם את אישה את צריכה לחכות בצד להוראות. דווקא הסקס בשלישייה הוא הזדמנות מצוינת להתחבר לכל מיני צדדים שיש בנו – השולטים והנשלטים. בנוסף, צריך לקבל את זה שאתם עלולים לחוש קנאה כשבן הזוג יתענג מהיוניקורן או מהקרנף. נסו לפרגן לבן הזוג שלכם וליהנות מכך שהוא נהנה. אם הקנאה מביאה אתכם למצב של חוסר אונים, אז צריך לתקשר את זה".
האם סקס בשלישייה עלול להרוס את הזוגיות?
"הוא הורס את הזוגיות רק אם מגיעים לא בשלים לחוויה הזאת, ובמקרה שבו אחד הצדדים עושה זאת כדי לרצות את הצד השני. חשוב לערוך לפני כן שיחת תיאום ציפיות, להגיע בשלים לחוויה ולתקשר כל הזמן את מה שמרגישים במהלך הסקס. אם הזוגיות במשבר, עדיף לדחות את העיסוק בנושא, אבל אם הזוגיות חזקה, אין סיבה שסקס בשלישייה ישבור אותה".
סקס טיפ: "בסקס בשלישייה הכול יכול לקרות, אבל שום דבר לא חייב לקרות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button