"להיפטר מהווסת זה יכול להיות עניין משחרר להרבה נשים". לי ראובני

"לא צריך לפחד מגיל המעבר, אלא לראות אותו בתור סוג של מתנה"

יש דרכים להתמודד עם ההשפעה של גיל המעבר על הסקס שלנו, ולעתים קרובות הן יכולות לפתוח בפנינו עולם חדש

פורסם:
לי ראובני (46), מדריכה ומטפלת מינית מוסמכת, מנהלת מרפאת "מנעד" במועצה אזורית מנשה, בפרק ב' + 2, גרה בקציר
היי לי, מה קורה בגוף שלנו עם הכניסה לגיל המעבר?
"התקופה המקדימה להפסקת הווסת (מנופאוזה) נקראת טרום־מנופאוזה או גיל המעבר, ולרוב היא מתרחשת בעשור שבין גיל 40 ל־50. היא כוללת ירידה חדה בייצור של הורמוני המין - אסטרוגן וגם טסטוסטרון, שהוא לכאורה הורמון זכרי אבל נמצא גם אצל נשים ומשפיע על החשק המיני שלנו ועל החיוניות. במהלך התקופה הזו יש אי־סדירות במחזור החודשי, עד למצב שהאישה לא מקבלת וסת במשך שנה רצוף, ואז אפשר לקבוע שהיא נכנסה באופן רשמי למנופאוזה".
איך השלב הזה משפיע עלינו מבחינה מינית?
"התופעות הפיזיולוגיות שהן תוצאה של הירידה בייצור הורמוני המין כוללות ירידה בלחות הנרתיקית, ירידה ברמות האנרגיה, קשיים בשינה, קשיים בריכוז, הפרעת קשב וירידה בחשק המיני של האישה, כלומר, ברצון שלה לקיים יחסים. לכל אלו יש השפעה על תפיסת העצמי וגם על היכולת שלנו ליהנות מחיי המין שהתרגלנו אליהם".
איך אפשר להתמודד עם ההשפעה של התסמינים האלה על הסקס שלנו?
"החדשות הטובות הן שהמודעות גבוהה היום יותר מאי פעם, ויש שלל אמצעים שיכולים לעזור ולסייע. למשל, בתופעה של יובש נרתיקי, שבעקבותיה אנחנו עלולות לסבול מכאבים בעת קיום יחסי מין. זה ממש לא אומר שצריך להפסיק לקיים יחסי מין בחדירה. אחד הפתרונות הוא שימוש באסטרוגן מקומי. מדובר בתכשיר שנספג נקודתית בתוך הנרתיק ועוזר לסיכוך שלו. הוא שונה מאוד מחומר סיכה שנמצא על המדף בחנויות הפארם והוא מצריך מרשם רפואי.
סגירת הבסטה מבחינת ילודה אומרת גם שחיי המין הופכים להיות נטו בשביל העונג וההנאה. המצב החדש אמנם מביא עמו אתגרים, אבל יש בו גם המון פוטנציאל"
"ההתמודדות של האישה צריכה להתמקד במודעות למצב החדש. עבור הרבה נשים, זה יכול להיות משחרר להיפטר מהווסת, שעבורן הייתה אירוע מכביד, מתסכל וכואב. מנגד, יש נשים שהיו מחוברות לווסת שלהן ועבורן האובדן שלה הוא דרמטי. בסוף מדובר בסיום של פרק, חוויה של סוף הפריון. יש הרבה אבל. ייתכן שאם ניקח את ה'ריק' שנוצר ונמלא אותו בתוכן אחר - חוג חדש, מעגל חברתי חדש, אהבה חדשה - זה יכול להיות מענג, נעים ומסקרן".
יש נשים שמספרות שהן הפסיקו לעשות סקס, לפעמים לתקופה של כמה שנים, בגלל התסמינים האלה.
"ההפסקה הזו יכולה לנבוע מסיבה נוספת: אם הקשר נשחק ולא מצליח להשתנות, אז ברגע שהילדים עוזבים את הקן ואין כבר תמריץ משפחתי להישאר במקום שלא מספק, יש רצון לפרק או לסגור את הבסטה מבחינה מינית. כלומר, יש הרבה מאוד נשים שמצהירות שאין להן רצון לקיים יחסי מין כלל, אבל בפועל, הן לא רוצות את הסקס שבן הזוג מציע להן, וייתכן שבקשר אחר הן היו רוצות מאוד מין או לגלות את עצמן.
"אז מצד אחד, מדובר בשלב בחיים שהוא מועד לפורענות מבחינת עלייה במקרי הגירושים. נשים שחוות ירידה באסטרוגן עלולות להיות פחות נינוחות, קצת יותר אסרטיביות ותוקפניות, ואז דברים שהן יכלו להכיל הרבה מאוד זמן – פתאום הן פחות סבלניות כלפיהם. מצד שני, סגירת הבסטה מבחינת ילודה אומרת גם שחיי המין הופכים להיות עכשיו נטו בשביל העונג וההנאה. יש הרבה זוגות שהקשר המיני שלהם הוזנח הרבה שנים, אז המצב החדש אמנם מביא עמו אתגרים, אבל יש בו גם המון פוטנציאל".
מקסים.
"אני באמת חושבת שלא צריך לפחד מגיל המעבר, צריך לראות אותו בתור סוג של מתנה".
סקס טיפ: "גיל המעבר הוא ההזדמנות שלך לשים את עצמך במרכז מבחינה מינית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button