שינוי תודעתי

רוצים שינוי, עושים שינוי: כך תהפכו את 2022 לשנה שלכם

בבית או בעבודה, בגוף או בנפש - ואולי בכל התחומים גם יחד. איך נהפוך את שנת 2022 לשנת השינוי הגדולה שלנו? פנינו למאמנים אישיים, וחזרנו עם טיפים מנצחים

פורסם:

שמי מרדכי

מאסטר NLP, מאמן מנטלי לחיים
רשימת הפחד: שינוי יגיע בדרך כלל מתוך יציאה מהמוכר והרגיל, יציאה מאזור הנוחות שלנו. איך עושים את זה בפועל? מומלץ להכין לעצמנו רשימה של עשרה דברים שמפחידים אותנו, שנמנענו מלעשות עד כה. לאחר מכן, לצאת ולעשות אותם בזה אחר זה. הביטחון בעצמנו יעלה, והשינוי יקרה באופן כמעט מיידי.
פינצטה מוחית: באופן טבעי ואוטומטי המוח של רובנו עסוק במה שחסר לנו, במה שאין – בדברים השליליים. כדי לשנות זאת נתחיל לבחון כל מחשבה בפינצטה ולעקור את השליליות מביניהן. הרי לא היינו שותלים בגינה שלנו צמחים רעילים, אז למה כשזה קשור אלינו אנחנו מסכימים לשתול מחשבות שליליות?

עינת פולרסקי בן-נתן

M.A, מאמנת בכירה, מרצה ומנחת קבוצות
תמונת מציאות מנצחת: בשנות ה־20 שלי, כשחיפשתי עבודה, יצרתי רשימה של כל הקריטריונים שחשוב לי שיהיו במשרה ותיארתי אותה לפרטים. אז לא ידעתי שבעצם עזרתי לעצמי ליצור ולזהות את ההזדמנות המדויקת לי. וכן, המשרה לא איחרה לבוא. אני לא מיוחדת – מיליוני אנשים בכל העולם משתמשים בכלי העוצמתי הזה, וזה ממש פשוט להתחיל. מזמינה אותך ממש עכשיו לעצור ולכתוב לעצמך בצורה מדויקת וברורה – איך החיים המנצחים שלך נראים? איך את מרגישה בהם? מה את לובשת? מה מוגש בארוחת הבוקר? איך נראה חשבון הבנק? כמה שיותר פרטים (ברמת הקינמון על הקפה הפוך) יעזרו לך להתמקדות ולהגשמה.
ללמוד דווקא מהצלחות: כשהייתי קטנה כל הזמן אמרו לי, “את צריכה ללמוד מטעויות”, וזה נכון, אם כבר טעינו, לפחות שנלמד מזה משהו. אז אחרי שאני נותנת לעצמי רגע להיות אנושית ולהתבאס, אני עוצרת לחשוב, מה אני יכולה ללמוד מהאירוע על עצמי? מה ארצה לעשות אחרת בפעם הבאה? אפילו רושמת לי. על ההצלחות אף אחד לא אמר לי מילה. אבל גיליתי עם השנים, שבהצלחות שלנו נמצא המפתח להגשמה! ברגע שנדע לזהות מה איפשר לנו להצליח, נוכל לנסות לשחזר זאת בפעמים הבאות. אני יודעת שהכנה וידע, שיחה טובה עם חברה ושבירת קרח לפני שיחה קשה עוזרות לי, וזה כלי שמסייע לשחזר ולהצליח. אז מה עוזר לך להצליח?

דגנית אלישיב

עו”ד, מגשרת, מאמנת ומלווה זוגות בתהליכי שינוי ופרידה
לשחרר את אשליית השליטה: איך נכון להתמודד עם שינוי שנכפה עלינו? עלינו לשחרר את מחשבת השווא שיש לנו שליטה על הכל. חוסר ודאות הוא חלק מתהליך השינוי, והדרך לקבל את השינוי היא לסמוך על עצמנו ועל גורמים חיצוניים שייקחו חלק בתהליך גם בלי שאנחנו נשלוט בו. חוסר ודאות מביא עמו פחדים, אך הוא מביא עמו הפתעות נעימות, התרגשות והזדמנויות שלא חשבנו עליהן.
לראות בשינוי הזדמנות: אם נכפה עלייך שינוי, כי עזבו אותך או אולי פיטרו אותך, בדקי מה התגובה שלך. האם נבהלת? קפאת? או אולי נלחמת נגד השינוי? אם ענית על אחת השאלות בחיוב, את צריכה להבין שאלה תגובות טבעיות, אך מעכבות שינוי וצמיחה. המטרה שלך היא לבחון את השינוי שנכפה ולהסתכל לו בעיניים, לשנות את המחשבה שלך בנוגע לשינוי ולראות בו קרש קפיצה לשלב הבא. כי שינוי יכול להיות איום כשהוא נעשה לך, אבל הזדמנות גדולה כשהוא נעשה על ידייך.

דרורית גל פז

פסיכותרפיסטית CBT, יועצת זוגית ומשפחתית, מומחית לאימון מנטלי, להעצמה והתפתחות אישית, חברה בקהילת המטפלים Somebuddy
ליצור טקס ערב או לילה: בטקס יש לסרוק את הפעולות שנעשו במהלך היום, להבין במה צלחתם ואיפה טעיתם ולהבטיח הבטחה אחת לשיפור קטן שנבצע כבר מחר.
להמיר מחשבות טורדניות בחיוביות: לזהות מחשבות שאתם מזדהים איתן, שגורמות לחסימה ומחלישות אתכם. תכירו בהן, זו התחלה טובה. תנו לרגש שמתלווה למחשבה פשוט להיות, ותזהו את הרגש. צרו מחשבה חיובית מקדמת שאתם רוצים להאמין בה. כתבו אותה שוב ושוב, יום־יום, לפחות 20 פעם ביום. שימו לב לתחושות ולרגשות.

סמדר אורבך

מאמנת ויועצת קריירה לצעירים
החליטו: קודם כל, שימו לב מה הבטן אומרת. אם הכל היה אפשרי, מה הייתם רוצים לעצמכם? עכשיו ערכו שתי רשימות: רשמו לפניכם את כל הסיבות החיוביות – למה כן תצליחו להגיע לשינוי המיוחל. עכשיו רשמו לפניכם את כל סיבות ה”למה לא”, את כל הפחדים והספקות שעולים. עברו עליהן אחת אחת, ובדקו אם מדובר בפחד מבוסס, או שזה רק סיפור שאתם מספרים לעצמכם ואתם יכולים לוותר עליו. אם הפחד מבוסס, כיצד אפשר להתגבר עליו?
בצעו צעד צעד: סמנו משימה אחת קטנה ראשונה שתקדם אתכם לעבר השינוי שאתם רוצים, ובצעו רק אותה. אחר כך סמנו את המשימה הבאה ואת זו שאחריה. פתאום, לפני שתשימו לב, תיצרו שינוי בחיים שלכם.

צביה ברונשטיין

המוטיבטורית, מרצה למוטיבציה, יזמות ושיווק בעידן החדש
איפה ה”אבל”? זהירות! יש מילים שיש להן יותר השפעה מלאחרות. מהאקדמיה ללשון אנחנו למדים שהתפקיד של המילה “אבל” הוא למחוק את כל מה שנאמר לפניה. כשנאמר לנו בדייט: “אתה מקסים, אבל..”, או במקום העבודה: “את מוכשרת, אבל...”, אנחנו מתכווצים פנימה בתחושת כאב, כי אי אפשר לשמוע מחמאה אם אחריה מגיעה המילה “אבל”. אבל (וזה אבל גדול) יש דרך למנף את ה”אבל” לטובתנו. למשל, במקום לומר “אני רוצה לייצר מחזור כספי גבוה יותר, אבל כל הניסיונות שלי נכשלו עד כה”, נחליף בין שני חלקי המשפט, את החלק המאכזב נעביר להתחלה, ואת הרצון שלנו נעביר לסוף. כך נאמר: “כל הניסיונות שלי נכשלו עד כה, אבל אני רוצה לייצר מחזור כספי גבוה יותר”. קראו לעצמכם בקול את שני המשפטים והרגישו בגוף את ההבדל בתחושה. האחד מוריד ומדכדך, ואילו השני מרים לנו את הראש ומעלה בנו את הרצון למצוא איך להצליח.
ואיפה ה”עדיין”? גם למילה “עדיין” יש עלינו השפעה גדולה. מכירים את המשפט “עדיין לא הרמת את הבגדים מהרצפה?” שבא יחד עם הרמת גבה שיפוטית? אפשר להפוך את המשפט ולומר: “לא הרמת את הבגדים שלך מהרצפה, עדיין”, ופשוט לשהות שם בשקט, אולי אפילו לחייך. גם למשפט “עבדתי רבות על המהלך העסקי הזה ולא הצלחתי” נחבר את המילה ‘’עדיין’’, ונראה איך אנחנו שמחים להמשיך ולנסות. עם ההיפוכים האלה, והשימוש המחזק במילים, נכניס שמחה לתוך הבית, לתוך מערכות היחסים שלנו ובעיקר לתוך השיחה הכי חשובה שלנו: עם עצמנו!
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button