ליהי טולדנו. אמא שלי אוהבת את רחל, אבל עדיין רוצה לראות אותי עם גבר"

ליהי טולדנו: "לצאת מהארון כשאבא שלך הוא אבי טולדנו זה חתיכת עניין"

הזמרת והשחקנית מככבת בדוקו ריאליטי "מחוברים - החיים במלחמה" ומספרת על עזיבת הבית הדרמטית בעקבות היציאה מהארון כפאנסקסואלית,  על היחסים המורכבים עם אביה, ועל האהבה הגדולה לבת זוגה, המנהלת של עדן גולן 

פורסם:
לפני חודש, כשליהי טולדנו עמדה על הבמה ב"בארבי" ושרה את השיר "אבא", היא הסתכלה רק על בן אדם אחד באולם: אביה, הזמר אבי טולדנו. "לא רציתי להכעיס את אבא, אבא שלי, זמר השנה/ לא רציתי להכעיס את אבא, יש לי דעה משלי, אני הקטנה", היא שרה בעוד אביה המרוגש צופה בה. לאחר שירדה מהבמה הוא ניגש וחיבק אותה, ובכך באה לסיומה הסאגה סביב השיר הטעון, שבעקבות התנגדותו לא נכנס לאלבומה הראשון שיצא לפני חצי שנה.
"אבא לא אישר לי להוציא את השיר", היא מספרת. "נשבר לי הלב, אבל גנזתי אותו. אחרי שהאלבום יצא שיניתי קצת את המילים ושלחתי לו שוב. הפעם הוא הסכים, והשיר יוצא לרדיו בימים אלה".
צפו: ליהי טולדנו מתראיינת לשער לאשה
(כתבת וידאו: מלי זיידמן, צילום: ירון שרון)

למה הוא התנגד בהתחלה?
"'אבא' זה השיר הכי חשוף שלי, הוא מדבר על החיים שלי כילדה קטנה שנוטשת את אבא והולכת עם אמא, ובו אני מתנצלת בפניו ומבקשת סליחה על זה, כי הרבה שנים היו לי רגשות אשם. הוא כנראה לא הרגיש נוח עם המילים האלה".
איזה קשר היה ביניכם בשנים האלה?
"כל השנים יש בינינו קשר מזגזג. היו תקופות שלא היינו בתקשורת, וגם היום האינטראקציה בינינו מורכבת. עברתי תקופה מאוד קשה בעקבות הגירושים של ההורים שלי. לקחתי את הצד של אמא שלי, נלחמתי עליה וויתרתי עליו, והוא נתן לי להרגיש לא בסדר בגלל זה. זו אחריות מאוד גדולה לשים על ילדה קטנה. לא הייתי בשלה לשאת את המשקל הזה".
"רחל גילתה את עדן גולן והביאה אותה עד לאירוויזיון תוך שנה, זה מטורף. אם היא לא הייתה בת הזוג שלי הייתי גונבת אותה לנהל אותי"
התנהלות דומה אירעה גם במסגרת הדוקו־ריאליטי "מחוברים – החיים במלחמה" שבו טולדנו משתתפת בימים אלה (ימי ראשון-שלישי ב־22:00 ב־HOT3, ב־HOT VOD וב־NEXT TV). בתחילה הביע טולדנו האב הסכמה לצלם את השיחות והמפגשים שלו עם בתו, אבל כשהוזמן לצפות בחומרים הערוכים לא אהב את מה שראה, וביקש מההפקה לחתוך את הקטעים בהשתתפותו.
"אני לא יכולה לשפוט אותו", היא מגיבה כעת. "הוא לא היה שלם עם מה שראה וזה לגיטימי. להגיד שזה לא ביאס אותי? זה יהיה שקר. ברור שהתבאסתי, אפילו קצת נבהלתי בהתחלה. בעניין הזה של החשיפה אנחנו מאוד שונים, אבל אני דומה לו בכל כך הרבה דברים. אבא שלי הוא אחד האנשים שאני הכי מופעלת מהם".
6 צפייה בגלריה
עם אבא, אבי טולדנו. "יש בי הרבה ממנו"
עם אבא, אבי טולדנו. "יש בי הרבה ממנו"
עם אבא, אבי טולדנו. "יש בי הרבה ממנו"
(צילום: רפי דלויה)


יש לנו אהבה מטורפת

טולדנו (22) נולדה וגדלה בגן־יבנה, בתם האמצעית של אבי ואשתו השנייה חגית - אחותו של הזמר עופר לוי, שגם ניהלה אותו במשך עשור. מאז שהיא זוכרת את עצמה נמשכה לבמה. "בגיל שמונה השתתפתי בתחרות שירה לילדים, ובגיל 15 התחלתי ללמוד במגמת תיאטרון בתלמה ילין. הייתי קמה בחמש בבוקר כדי להגיע לבית הספר בזמן, לפעמים ישנתי בתל־אביב. חייתי תקופה אצל אחי אורי, הסתובבתי בין חברות".
"היה לי משבר זהות מטורף. בתל־אביב נחשבתי 'פרחה מגן־יבנה', ובגן־יבנה נחשבתי 'היפסטרית תל־אביבית'. לא מצאתי את עצמי בשום מקום. זה נחשב מאוד לא מגניב לדבר איתי. עד שהצלחתי לרכוש חברות, פתאום הן לא עונות לי במסדרון, זה משהו שלא חוויתי בחיים. עשו עליי סוג של חרם, וזה הכניס אותי לדיכאון מאוד עמוק. היה לי קשה לצאת מהמיטה. העליתי 15 קילו באותה תקופה, הייתה לי אכילה רגשית מטורפת, נראיתי מחריד".
איך החזקת מעמד?
"באמת כמעט התייאשתי, כי הייתי הרבה לבד. בהפסקות הייתי יושבת עם אב הבית, עד כדי כך. אבל יש משהו בדי־אן־איי שלי שיכול היה להחזיק את הסיטואציה הזאת. הרצון להצליח כל כך בער בי, שלא היה אכפת לי מכלום".
6 צפייה בגלריה
ליהי טולדנו
ליהי טולדנו
"אני מתאהבת בנשמות ולא אכפת לי מה המין שלהן"
(צילום: עדי אורני, סגנון: עומר יהב)

בגיל 17 טולדנו נחשפה לקהל הרחב במסגרת "הכוכב הבא לאירוויזיון" (כשהגעתי לתוכנית היה הייפ מטורף סביבי, אבל לא הייתי מחוברת לעצמי") ובצבא שירתה בלהקת חיל חינוך ובתיאטרון צה"ל. לאחר שחרורה שיחקה בסדרות "מיוחדת", "מי שמע על חוה ונאוה" ו"תלאתה". לפני חצי שנה, כאמור, הוציאה את אלבום הבכורה "מי אני חושבת שאני", במסגרת חברת יוניברסל מיוזיק הבינלאומית שבה היא חתומה. בימים אלה, בנוסף למופע האישי שהיא מריצה בכל הארץ (ההופעה הקרובה ב"בארבי" תל־אביב ב־23 בדצמבר), היא משתתפת במחזמר "מרי לו" של התיאטרון הארצי.
במקביל לפריצה המקצועית, חייה האישיים מושכים לא מעט תשומת לב. טולדנו מגדירה את עצמה פאנסקסואלית: "אני מתאהבת באנרגיות, זה משהו יותר רוחני", היא מסבירה. "אני לא רואה אנשים, לא גברים ולא נשים. אני מתאהבת בנשמות ולא אכפת לי מה המין שלהן".
"אחרי היציאה מהארון אמא שלי זרקה אותי מהבית. היא פשוט נטשה אותי. היא לא יכלה להסתכל לי בעיניים. נגעלתי מעצמי"
כשהשתתפה ב"הכוכב הבא" הכירה את אור עמרמי־ברוקמן, והשניים יצאו כשנה וחצי און אנד אוף. כשהתגייסה לצה"ל הכירה את השחקנית והסטנדאפיסטית טליה ברטפלד, והשתיים הפכו לזוג. אחרי שנפרדו הייתה בזוגיות יותר משנה עם בחור בשם יובל, המבוגר ממנה כמעט בעשור. בשנה וחצי האחרונות היא בת זוגה של רחל ברכה (31), המנהלת האישית של הזמרת עדן גולן ובתם של המוזיקאי שלומי ברכה (משינה) והשחקנית אביגיל אריאלי. "היה לי בן־בת־בן־בת, אז אם עכשיו אני עם בת, בטח הבא בתור יהיה בן", היא צוחקת.
"כשהכרתי את רחל הייתי עוד שבורה על איזה מישהו, הייתי ממש מרוסקת, ולא יכולתי להסתכל על שום דבר מסביב – לא גבר ולא אישה. המפיקה של 'מרי לו' הכירה בינינו. בהתחלה היינו סתם חברות. באיזשהו שלב היא התאהבה בי, אבל לא עשתה עם זה כלום, עד שלקחתי את המושכות והתחלתי איתה. יש לנו אהבה מטורפת, היא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים".
מתי גילית שאת אוהבת נשים?
"כשהייתי ילדה היו לי מחשבות על נשים, אבל זה היה מאוד מפחיד, לא באתי ממקום שמסמפט את זה. ב'תלמה' ראיתי לראשונה לסביות והרגשתי שזה מדבר אליי, אבל זה לא היה משהו שמימשתי עד שהכרתי את טליה בתיאטרון צה"ל".
איך ההורים שלך הגיבו להתפתחויות?
"ההורים שלי גילו את זה רק אחרי שמונה חודשים. אמא שלי גילתה וכתבה לי, 'אני כבר יודעת'. חששתי לספר להם, רעדו לי הביציות. כשיוצאים מהארון יש תמיד תחושה שזה הולך להיות סוף העולם, ואצלי זה באמת היה סוף העולם. באתי מבית מאוד חשוך בנושא הזה, הרגשתי שאני הולכת להטיל פצצה. עד היום אני חיה בתחושה שהרסתי את הבית. לצאת מהארון כשאבא שלך הוא אבי טולדנו ודוד שלך הוא עופר לוי, זה חתיכת עניין, אבל דווקא אבא שלי הפתיע אותי, הוא לא גרם לי להרגיש מקולקלת. לעומת זאת, אמא שלי ממש התחרפנה".
6 צפייה בגלריה
ב"מחוברים" עם בת הזוג, רחל ברכה
ב"מחוברים" עם בת הזוג, רחל ברכה
ב"מחוברים" עם בת הזוג, רחל ברכה
(צילום: באדיבות HOT וקודה תקשורת)
מה זה אומר?
"כשאת מחזיקה כל כך הרבה זמן כזה סוד, את מצפה לקבל תגובה מכילה, משהו כמו 'בטח היה לך קשה מאוד, למה לא באת אליי קודם?'. במקום זה היא זרקה אותי מהבית, לא הייתה בה טיפה של קבלה. היא פשוט נטשה אותי. אמרתי לאלוהים, 'למה עשית לי את זה? למה בראת אותי ככה?'. היא התקיפה אותי בהודעות, שאני העצב הכי גדול שלה ושהרסתי לה את המשפחה. היא לא יכלה להסתכל לי בעיניים. נגעלתי מעצמי".
איך הקשר עם אמא שלך היום?
"היא עברה תהליך ואני רואה את ההשתדלות, אבל זה לא מצליח למחוק לי את זה שתקופה לא קצרה הייתי לבד בעולם. גם כשפתחתי את זה מולה ב'מחוברים' היא לא התנצלה. ציפיתי שתגיד לי, 'לא הייתי צריכה להגיד לך את הדברים האלה כשהיית בת 18, הייתי צריכה להיות יותר אמא ולא לנטוש אותך ככה'. יצאתי מהשיחה הזאת נורא מבואסת. חיכיתי לסליחה, רציתי לדעת שהיא רואה אותי. אולי היא הרגישה את הכאב שלי, אבל היא לא מסוגלת להגיד את זה".
"בתלמה ילין עשו עליי סוג של חרם, וזה הכניס אותי לדיכאון עמוק. היה לי קשה לצאת מהמיטה. העליתי 15 קילו כתוצאה מאכילה רגשית, נראיתי מחריד"

דיברתן על זה אחרי שהפרק שודר?
"לא. כשהגעתי לקידוש הבנתי שכל המשפחה כבר ראתה את הפרק עם השיחה הזאת, אחריה הייתה לי סצנה שלמה שלי באוטו שאני בוכה על זה שהיא לא התנצלה. היא ראתה את זה ולא אמרה כלום. כנראה שאי־אפשר לשנות בן אדם בן 55, היא עוד צריכה לעבור דרך, ואני צריכה הרבה סבלנות".
מאיפה האומץ שלך להיחשף ככה?
"אני תמיד מחפשת את המקומות שאני מפחדת מהם או שלא נוח לי איתם, כי שם אני עושה מאתיים צעדים בצעד אחד. הפרויקט הזה הוא מתנה לאנשים כמוני, ואני גאה בעצמי שאני פותחת הכול מול כל המדינה. זאת מטרת־העל שלי: להיות כנה, למרות שגדלתי בבית בלי תקשורת, שפשוט לא מדברים בו ולא מתנצלים בו. אין אצלנו בבית דבר כזה סליחה, בכלל לא דיברו על רגשות".
6 צפייה בגלריה
ליהי טולדנו
ליהי טולדנו
"עדיין מוקדם מדי בשבילי לחשוב על ילדים"
(צילום: עדי אורני, סגנון: עומר יהב)

איך ההורים קיבלו את רחל?
"הם אוהבים אותה מאוד. רחל באה לקידוש אצל אמא שלי, ואמא אפילו עושה לה מסאז'. אבל שלא תטעי, היא עדיין רוצה לראות אותי עם גבר".
העובדה שגם את וגם רחל בנות של אמנים מפורסמים עוזרת לחיבור ביניכן?
"זה לא היה המכנה המשותף שלנו. אמנם שתינו בנות של אנשים שעשו פה דברים גדולים, אבל אנחנו לא מדברות על זה. דווקא העבודה שלה כמנהלת אמנים מאוד עוזרת, כי היא מאוד מבינה אותי. היא מוכשרת וחרוצה בטירוף, אחת בדור. רחל גילתה את עדן גולן והביאה אותה עד לאירוויזיון תוך שנה, זה מטורף. אם היא לא הייתה בת הזוג שלי הייתי גונבת אותה לנהל אותי".
הראיון המלא עם ליהי טולדנו מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, עכשיו בדוכנים
6 צפייה בגלריה
ליהי טולדנו
ליהי טולדנו
ליהי טולדנו על שער לאשה
(צילום: עדי אורני, סגנון: עומר יהב)

ע. צילום: עדן ברק איפור ושיער: אלכס סיבקוב במוצרי YSL Beauty ו־Armani Beauty טוטאל לוק: COS, H&M תכשיטים: ה.שטרן, נעליים: אוסף פרטי טופ: OUTRE by Yuval Alroey, ג׳ינס: בוטיק ורנר, רמת אביב, ת"א, נעליים: אוסף פרטי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button