לא למהר, לא להילחץ, לא להתפתות. לבדוק, לבדוק ושוב לבדוק

כשהזול יוצא יקר: איך תימנעו מטעויות יקרות בהזמנת חופשה 

בתי מלון שאינם קיימים, חברות תעופה בלי שירות לקוחות וסכומי עתק המבוזבזים לפתרון בעיות שמלכתחילה לא צריך היה להסתבך בהן. מרוב רצון להתאוורר ולחץ לראות עולם שפוי, לטייל וליהנות, שכחנו כמה מהכללים הבסיסיים להתנהלות בטוחה בג'ונגל האינטרנטי של הזמנת חופשות בחו"ל. רגע לפני חופשות החגים, אנחנו כאן כדי להזכיר

פורסם:
הנטייה הטבעית שלנו, בכל קנייה שהיא, היא לחפש את המחיר הטוב והנמוך ביותר שאפשר, ובדרך כלל טוב ונכון לעשות כך. אבל, כשמגיעים למוצר מורכב כמו חופשה בחו"ל, ובעיקר כשנמצאים בלחץ בעת ההזמנה מול מסך המחשב, כדאי לעצור ולבדוק: לפעמים, מה שנראה זול עלול לעלות ביוקר. איך לא טועים, איך נמנעים מליפול בפח?
בלי מתווכים, בלי קומבינות. עשו לעצמכן טובה והתרחקו מאתרי תיווך שמציעים קומבינות זולות. למעט אתרים ישראלים רציניים, שיש להם מוקד שירות לקוחות מתפקד, הזמנת טיסות באתרי המחיר הזול משולה להימור: פעמיים־שלוש זה מצליח, ובפעם הרביעית העסק משתבש, החופשה מתחרבשת והמחיר גבוה.
מה מומלץ? לקנות כרטיסי טיסה ישירות מהמקור, מאתרי חברות התעופה עצמן, לא ממתווכים. אולי תשלמו מעט יותר, אבל במקרים של תקלות ושיבושים, בדרך כלל תהיה להם ולכן כתובת לתקשורת. הם יוכלו להודיע על איחורים בטיסה (או על הקדמת ההמראה), על ביטולים ועל שינויים וגם להציע טיסות חלופיות והחזרי כספים, אתן תוכלו להגיב, לאשר או לחפש חלופות. נראה אתכן מקבלות את כל זה אם הזמנתן באתר עלום, או דרך קבוצת פייסבוק או טיקטוק. עם מי תדברו במקרה צרה? מי יעזור לכן?
4 צפייה בגלריה
מקום הלינה נראה מדליק, מבטיח וזול? אל תתעצלו, חפשו ביקורת מאנשים שביקרו בו
מקום הלינה נראה מדליק, מבטיח וזול? אל תתעצלו, חפשו ביקורת מאנשים שביקרו בו
מקום הלינה נראה מדליק, מבטיח וזול? אל תתעצלו, חפשו ביקורת מאנשים שביקרו בו
(אילוסטרציה: Shutterstock / SvetaZi)
בלי קונקשן. לא צריך לפחד מחניית ביניים בטיסה ארוכה, להפך. לפעמים דווקא נחמד לשבור את שגרת הטיסה המעייפת עם נחיתה קצרה, להכיר נמל תעופה חדש ולנוח רגע בקפה ומאפה בניחוח של חו"ל. אבל - חלק לא מבוטל מהתקלות מתרחשות בטיסות הכוללות חניית ביניים, והתסריט מוכר: הטיסה הראשונה התעכבה, נחתתן באיחור וטיסת ההמשך כבר יצאה לדרכה. איך מונעים את האפשרות שזה יקרה? הכי פשוט – לטוס ישיר, בלי החלפות בדרך.
ומה קורה כשטיסה ישירה אינה אפשרית? למשל, כשאין טיסות ישירות ליעד או שמחירן גבוה באופן שערורייתי? אם אין ברירה אלא לבצע חניית ביניים בדרך, הקפידו לרכוש את כל הטיסות באותה חברת תעופה או באותה ברית של חברות תעופה, שמכסות זו את זו במקרה של שיבוש (איך מוצאים את חברות התעופה הקשורות ביניהן בברית? בודקים באתרי האינטרנט הרלוונטיים: ברית "סטאר אלייאנס" ובה חברות לופטהאנזה, סוויס, אוסטריין, יונייטד, לוט, אתיופיאן, אייגי'אן ואחרות; ברית "וואן וורלד" ובה חברות בריטיש איירווייז, אמריקן איירליינס, איבריה, קתאי פסיפיק, קטאר איירווייז ואחרות; ברית "סקיי טים", ובה חברות אייר פראנס, דלתא, אייר אירופה, וירג'ין ואחרות).
שימו לב גם למשך חניית הביניים: זמן קצר מדי בין הנחיתה להמראה לא יאפשר מעבר שלכן בין המטוסים והעברה של המטען ממטוס למטוס. גם לא יהיה לכן טווח ביטחון, למקרה של איחורים.
מה לא לעשות? לא להזמין טיסות עם חניית ביניים עם כרטיסים שונים, בחברות נפרדות, שאין ביניהן שום קשר. זה יחייב אתכן לקחת את המטען מהטיסה הראשונה, ולבצע מחדש צ'ק־אין מלא לטיסה הבאה. בנוסף, במקרה של פספוס בגלל איחור, איש לא ידאג לכן או יפצה אתכן.

4 צפייה בגלריה
"10 דקות מהמרכז"? לא דקות, ולא ממש המרכז
"10 דקות מהמרכז"? לא דקות, ולא ממש המרכז
"10 דקות מהמרכז"? לא דקות, ולא ממש המרכז
(אילוסטרציה: Shutterstock / Roman Samborskyi)

בלי ליפול בפח

שיטות שיווק מתוחכמות ומתחכמות, נוכלויות קטנות או גדולות והנאות של ממש: רכש עצמאי של חופשה מורכבת עלול לסבך אתכן עם הצדדים הלא סימפטיים של הרשת:
זה לא האתר. בחיפוש בגוגל, פעמים רבות לצד התוצאה הראשונה ולפעמים גם השנייה והשלישית תמצאו, באותיות קטנות, את המילה "ממומן". זה לא האתר שחיפשתן, אלא קישור למשהו שרוצים למכור לכן ואתן לרוב לא צריכות. גוללו מטה את הדף, וחפשו את האתר הנכון והנקי מתוספות.
לא האחרון שנותר. האם כתוב באתר בתי המלון "החדר האחרון שפנוי"? לא להילחץ ולהזמין בלי לבדוק, כי מדובר בטריק שיווקי. בדרך כלל, גם אם יהיו במלון 100 חדרים פנויים, ייכתב ש"נותר אחד בלבד".
לא בדיוק "המרכז". לפני שמזמינים, נכנסים למפת "גוגל" ובודקים היכן באמת נמצא מקום הלינה ומה המרחק ממנו למרכז העיר או לתחבורה הציבורית. לא תמיד "10 דקות מהמרכז", כפי שמוצהר, זה באמת למרכז העיר. ייתכן שמדובר במרכז הקניות השכונתי הממוקם בפרבר נידח.
לא לשלם. הזמנתן מקום לינה והתקבלה הודעה בנוסח "כדי להבטיח את הזמנתכן העבירו סכום כזה וכזה לחשבון בנק"? התעלמו, מדובר בניסיון הונאה. במקרה שכזה, רצוי אף לבטל את ההזמנה ולחפש מקום לינה אחר.
לא לתת פרטים. קיבלתן הודעה מחברת תעופה או ממקום לינה שכוללת בקשה לפרטי כרטיס אשראי/ קוד סודי / מספר חשבון בנק וכדומה? לעולם אין לענות למסר ולא למסור פרטים מסוג זה, סביר להניח שמדובר ב"פישינג" - ניסיון להוצאת פרטים במרמה באמצעות מסר מתחזה. צרו ביוזמתכן קשר דרך האתר המקורי של החברה שפנתה אליכן, בררו במה מדובר וודאו שלא מדובר בהונאה לפני שמוסרים פרט כלשהו.
לא לחסוך בקטנה. שוכרות רכב? אל תחסכו בסעיפים "ביטול ההשתתפות העצמית" ו"כיסוי לצמיגים ולמראות". במקומות רבים יחייבו אתכן בסכומי עתק גם עבור שריטה קטנה או נקר בגלגל.
לא להסתכן. כאמור, הרשת מלאה וגדושה בנוכלויות, הונאות וזיופים. הנפוצים שבהם: אתרי הזמנות עם הבטחות למחירים נמוכים, שגובים תשלום מראש מבלי לספק תמורה; מקומות לינה שנראים מפתים אבל אינם קיימים; חברות להשכרת רכב שמתגלות כאדם בודד שמציע את מכוניתו הפרטית, וכדומה.
ההמלצה: לא להתפתות למחירים נמוכים, לבדוק שוב ושוב מה בדיוק מזמינים ומי מאחורי האתר שנראה מבטיח.
שימו לב, גם אם מקום הלינה שעליו נדלקתן מופיע באתרים מכובדים כמו booking.com או hotels.com, אל תתעצלו: אפילו אתרים גדולים ומכובדים עלולים ליפול בפח. חפשו ברשת את האתר המקורי של המקום, ודאו שהוא אכן קיים ופעיל, והאם קל למצוא ביקורות של אנשים שכבר לנו במקום. יותר מדי ישראלים הגיעו במהלך הקיץ האחרון למקום לינה שהזמינו, רק כדי לגלות שהוא לא קיים או ש"החדר עם הנוף לים" אינו אלא מרתף טחוב.

4 צפייה בגלריה
יותר מדי ישראלים הגיעו למלון שהזמינו רק כדי לגלות, שהוא אינו קיים
יותר מדי ישראלים הגיעו למלון שהזמינו רק כדי לגלות, שהוא אינו קיים
יותר מדי ישראלים הגיעו למלון שהזמינו רק כדי לגלות, שהוא אינו קיים
(אילוסטרציה: Shutterstock / Roman Samborskyi)

עם אופציה לביטול

האפשרות של ביטול ללא עלות להזמנה לטיסה, למלון או לרכב שכור, משולה לפוליסת ביטוח: היא עולה לכן בתוספת תשלום שלא יוחזר לכן. אבל, תמורת הסכום הנמוך יחסית שתוסיפו, תוכלו להבטיח את התשלום הגדול שלכן. זה טוב לטיסות - כי בלי ביטוח, אם חברת התעופה מבטלת – כספכן יוחזר לכם, אבל אם אתן מבטלות – לרוב הפסדתן את הכסף. זה גם טוב לבתי המלון, מאותן סיבות.
הזכרנו בתי מלון? למרות הפיתוי למחיר נמוך יותר, הימנעו מאתרי לינה שדורשים את כל התשלום מראש, גם אם הם מבטיחים ביטול חינם. כשגם הכסף וגם הסחורה בידיים שלהם – יהיה לכן קשה לקבל החזר.
טיפ: ביטוח נסיעות – רפואה ומטען – עושים מיד אחרי הזמנת כרטיס הטיסה, אין סיבה להמתין. כך תבטחו את עצמכן למקרה של ביטול ביוזמתכן, למשל, בגלל מחלה שלכן או של קרוב משפחה, מילואים או סיבה אחרת. אם בסופו של דבר לא תיסעו ולא תפעילו את הביטוח, תוכלו לבטל את הפוליסה ולבקש החזר כספי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button