גל דרורי: "הייתי רוצה שכל רופא ייתן למטופלים מרשם לגראונדינג"

הולכים יחפים ומפחיתים לחצים: טרנד ה"גראונדינג"

זה חינם, זה קל, ואפשר לעשות זאת בכל רגע נתון. הכירו את טרנד ה"גראונדינג"

עודכן:
שאולה יאסינובי (41), מנהלת פרויקטים מחולון, אמא לשתיים, מרגישה עצבנית או מתוחה בעבודה - היא יוצאת לדשא וחולצת נעליים. "אחרי חצי שעה של גראונדינג, חיבור ישיר לטבע, אני מרגישה אחרת לגמרי ויכולה לחזור למשרד כמו חדשה", היא אומרת. ואכן, הטרנד החדש בעולם הניו־אייג', הגראונדינג, לא דורש כמעט כלום. כל מה שצריך זה רגליים יחפות, קרקע טבעית כלשהי (כמו אדמה, דשא או חוף ים), ואפשר לצאת לדרך.
"המגע הישיר עם הקרקע נותן כל כך הרבה, שאנחנו קוראים לו 'ויטמין G' (מלשון Grounding)", אומר גל דרורי מקיבוץ תל־קציר, מנחה הפודקאסט "פשוט לחיות בריא", בעל קליניקה לרפואה סינית ומנהל עמוד הפייסבוק "קהילת גראונדינג". לדבריו, "מעבר להשפעה המיטיבה שיש לשהייה בטבע, למגע ישיר בין הגוף לקרקע יש כוח מרפא בשל תהליכים פיזיולוגיים שמתרחשים בגוף בזמן החיבור לאדמה, כמו הארקה - איזון של המטען החשמלי בגוף".
יאסינובי הכירה את שיטת הגראונדינג לפני כשנה, כשהשתתפה בקורס תזונה. "נדלקתי על הרעיון", היא אומרת. "זה חינם, זה נגיש, זה קל. אפשר לעשות את זה בכל רגע נתון, וההשפעות מדהימות". יאסינובי, שכיום היא אחת המנהלות של עמוד הפייסבוק של הקהילה, משתדלת לבלות לפחות חצי שעה ביום על אדמה או על חול־ים, ולדבריה היא מרגישה הרבה יותר רגועה, קל לה יותר להתמודד עם מצבי לחץ, היא פחות עייפה, וכל מיני מיחושים שסבלה מהם נעלמו.

מוצרי קרקוע

גראונדינג הוא דבר שאפשר לעשות לבד, בכל מקום. לא חייבים ללכת לים או ליער, גם פארק עירוני או פיסת דשא בחצר של בית משותף יכולים להתאים. דרורי הכיר את הגראונדינג לפני שש שנים בהרצאה של רן כליף, מטפל בריפוי טבעי, ומאז הוא חי את הרעיון. הוא כותב בלוג בנושא, פתח את קבוצת הפייסבוק, משלב גראונדינג בטיפולים שלו בקליניקה, וגם משתדל להיות יחף כמה שיותר ולהוציא את ילדיו יחפים החוצה ככל האפשר. "השנה הקהילה גדלה מאוד", אומר דרורי, "וגם בעולם יש התעוררות גדולה, עם הרבה קבוצות וסרטונים ברשתות החברתיות". בחודשים האחרונים התקיימו גם כמה מפגשים של קהילת הגראונדינג בארץ. "במפגשים היו הסברים והדרכה על הגראונדינג. הנוכחות הקבוצתית מגבירה את האפקט", הוא אומר.
מעבר למגע הפיזי עם האדמה, למתקדמים מוצעים "מוצרי קרקוע" שיכולים להגביר את האפקט, כמו סדינים, שטיחים וציפות בעלי כבל למוט הארקה שמתחבר לקרקע. "מהניסיון שלי עם מטופלים, וגם מהניסיון שלי על עצמי, לחיבור הזה יש השפעות חיוביות מאוד", אומר דרורי, "פחות בעיות שינה, שיפור במחלות, פחות מדדי דלקת. הקרקע היא נוגד חמצון טבעי שעשוי לעזור לכל אחד עם הבעיה שלו. הייתי רוצה שכל רופא ייתן למטופלים שלו מרשם לחצי שעה של גראונדינג ארבע פעמים בשבוע".
מה בעצם עושים בזמן הגראונדינג?
"אפשר ללכת יחפים, לשכב על הקרקע, לעבוד בגינה, להיכנס למקורות מים, במיוחד מומלץ לשלב מים וסלעים או חול. כל מגע עם הטבע הוא גראונדינג. אם רוצים להגביר את האפקט אפשר לנסות להתכוונן, לשמוע מוזיקה מרגיעה או לעשות מדיטציה".
יש פרק זמן מומלץ לגראונדינג במהלך היום?
"כמה שיותר. אין הגבלה, הרי אלה הוראות היצרן - בעבר האדם שהה בטבע כל הזמן. היום אנחנו צריכים להגיע אליו באופן יזום. גם אנחנו כשהיינו ילדים היינו הרבה יותר בטבע. אני גדלתי במושב והיינו הולכים יחפים, אבל עם השנים שכחנו את זה. אנחנו חיים ומתנהלים בתוך מבנים, נועלים נעליים. המגע הישיר עם האדמה כמעט לא קיים".

2 צפייה בגלריה
יחפים
יחפים
"המגע הישיר עם האדמה כמעט לא קיים"
(צילום: Shutterstock)
את בסדר?
בקבוצת הפייסבוק של הקהילה, שמונה כ־11 אלף חברים, עולים פוסטים של שיתוף וגם התייעצויות ושאלות סביב הנושא. "יש פה עוד מישהו שמגיע לעבודה יותר מוקדם בשביל להתקרקע קצת לפני העבודה?", שאלה לפני כמה שבועות אחת המשתתפות בקבוצה. "אהבה ממבט ראשון", כתב אחד המשתתפים בקבוצה ליד תמונה שלו מחבק עץ. "תיעוד מזירת הפשע", כתב משתתף אחר לצד תמונה של אדמה עם סימנים של טביעות רגליים. "אנשים טובים פוגשים אותי מדי פעם כשאני יושבת על הדשא בשלווה שלי בשקט ושואלים אם אני בסדר. זה מקסים בפני עצמו ומרגש שיש אנשים כאלה רגישים לאחר, אבל מה זה אומר עלינו, שכל כך מוזר לנו לראות אנשים בוגרים יושבים על הדשא? כמה התרחקנו מהטבע? הרי אם הייתי מטיילת לבדי בקניון, אף אחד לא היה שואל אם הכול בסדר, אם אני צריכה עזרה", סיפרה משתתפת אחרת.
דיאנה קרסיק (41) מחיפה, אמא לשתיים, גילתה את העולם האלטרנטיבי לפני כמה שנים, בזמן שעבדה בהייטק. כיום היא מטפלת בפרחי באך, ובין שאר התחומים שהיא מתעניינת בהם גילתה גם את הגראונדינג. "זה נשמע לי הגיוני", היא אומרת, "אבל לא האמנתי שזה עד כדי כך אפקטיבי". דעתה השתנתה לאחר שסבלה ממיגרנות קשות ומהתעוררויות רבות בזמן השינה, והחליטה לנסות את הגראונדינג כדי לעזור לעצמה. "שמעתי כל מיני פודקאסטים בנושא ואמרתי לעצמי שלא יזיק לנסות", היא אומרת. "בסך הכול זה לא דורש הרבה. כשיצאתי עם הכלב הייתי יושבת חצי שעה יחפה על הדשא, והלכתי יותר לים ברגליים יחפות. אחרי כמה שבועות התחלתי להרגיש טוב יותר, ועדיין לא שייכתי את השיפור לגראונדינג. כששמעתי שיש כל מיני מזרנים ומוצרים שאפשר לישון איתם בלילה החלטתי לנסות גם אותם, ואז באמת הייתי בהלם מהתוצאה. שבועיים אחרי שהתחלתי להשתמש במשטח שמתחבר להארקה גיליתי שאני ישנה כמו בלוק, בלי להתעורר אפילו פעם אחת, גם כאבי הראש נעלמו. בעלי סקפטי מאוד בדברים מהסוג הזה, אבל קניתי גם לו משטח כזה, ומהר מאוד הוא התחיל לישון טוב יותר והנזלת הכרונית שהייתה לו נעלמה".

להתקרקע עם סוסים

"כשאנחנו ליד סוסים זה כמו להתחבר לענן", אומרת אתי יעקובי (65) ממושב תל־עדשים, מרפאה בעזרת אנרגיה של סוסים. יעקובי, ביולוגית בעברה, משתמשת בתהליך הגראונדינג בטיפולים שהיא עושה. "תמיד אהבתי סוסים והיו לי סוסים. באמצע החיים החלטתי לעשות שינוי, ונסעתי ללמוד תרפיה עם סוסים בארצות־הברית, אבל לא מהכיוון של רכיבה טיפולית אלא מהכיוון האנרגטי", היא אומרת. "הרעיון הוא שלסוס יש שדה אלקטרומגנטי עוצמתי מאוד, וכשאדם נמצא ליד סוס קורה משהו מרפא בחיבור בין השדה המגנטי שלו לשדה המגנטי של הסוס. עם השנים חיברתי גם את נושא הגראונדינג לטיפול, וראיתי שהתוצאות יפות מאוד. אחרי הטיפול אנשים פורקים אנרגיה שלילית ונטענים מחדש באנרגיה חיובית, כמו טלפון, והכול קל להם יותר, הכאבים הרגשיים והפיזיים פוחתים והם רגועים יותר".
איך מתנהל הגראונדינג ליד הסוס?
"הטיפול הוא לא ברכיבה אלא בשהייה עם הסוס ובהולכה של הסוס. בשלב של הגראונדינג, המטופל עומד ליד הסוס יחף, אבל מאחורי גדר, כי הסוס כבד. וזה פשוט קורה. אנשים מדווחים על הקלה בכל בעיה שיש להם".
פורסם לראשונה: 07:23, 05.08.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button