נועה כוכבא ואריאל בר יוסף

נועה כוכבא: "זו סגירת מעגל להיות בצד התורם ולא בצד המקבל"

אין ספק שטייטל כמו "מלכת היופי של ישראל" מביא איתו לא מעט גלאם וזוהר. אבל כמו שאומרים – עם כוח גדול באה אחריות גדולה. רגע אחרי התחרויות, נועה כוכבא פשוט רוצה לעשות טוב בעולם

הדס משה
פורסם:
בין המסיבות, ההשקות והאירועים עמוסי הגלאם, אפשר למצוא בלו"ז של מלכת היופי לשנת 2021, נועה כוכבא, לא מעט פעילות חברתית הכוללת התנדבות ופעולות שכל מטרתן היא לעשות טוב לאחר. "החיוך של הילדים שווה הכל", היא מספרת בריאיון, לאחר שסיימה סבב התנדבויות עם ילדים הזקוקים לסיוע בתחומים שונים לכבוד חג הפורים. בקיצור, כוכבא מוכיחה שהיא אמנם יפה מאוד מבחוץ, אבל גם לא מעט מבפנים.
"אין התרגשות גדולה מזו - לראות עשרות ילדים שמבלים את רוב ימות השנה במיטות בתי החולים, מחויכים כל כך ושמחים כל כך. אנו מודים מקרב לב לכל מי שלקח חלק בהרמת האירוע הזה ומקווים להמשיך לעשות טוב עבור אותם ילדים מאושפזים ומשפחותיהם", סיפרה סיגל לוי, יו"ר עמותת "נותנים תקווה".
5 צפייה בגלריה
נועה כוכבא מתנדבת
נועה כוכבא מתנדבת
נועה כוכבא ושיראל דיין המאושפזת במחלקה וחגית שפיגל, מנהלנית בית החולים ספרא לילדים
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, כשהייתה כוכבא נערה היא התמודדה עם מחלה המטולוגית שבעקבותיה אושפזה במחלקת ילדים בתל השומר. מאז, היא רק מחפשת סיבות לחזור לשם, לתמוך במטופלים ולהעניק להם תקווה והשראה. הפעם היא הוסיפה לביקור אלמנט מתוק: סדנת קאפקייקס. "היה ממש כיף, הילדים ממש נהנו וגם ההורים. הבאתי עוגות מוכנות ומלא מלא קישוטים והילדים קישטו אותם. התרגשתי לחזור לבית החולים שאני הייתי בו בילדות, אבל בעיקר התרגשתי לקחת את המקום שאני נמצאת בו ולעשות טוב ולשמח".
חגית שפיגל, מנהלנית בית החולים ספרא לילדים הוסיפה: "כל בוקר אני מתרגשת להיות פה ולקדם את העשייה שלנו עבור הילדים, וברגעים כאלו בפרט. אנחנו עובדים לילות כימים לדאוג לבריאותם של הילדים ולא פחות חשוב מזה, לדאוג שהחוויה בבית החולים תהיה מחבקת ועוטפת ככל האפשר. אנחנו מודים לנועה על המחווה המקסימה שהעלתה חיוכים על פני רבים מהילדים אצלנו במחלקה השיקומית".
נועה, הייתה תגובה מאחד הילדים שריגשה אותך במיוחד?
"אחת המטופלות, בת 15 בערך, שאלה אותי מי ארגן את הפעילות ואמרתי לה שאני. היא מאוד התלהבה וזה ריגש אותי, כי אני זוכרת כילדה את כל האנשים שהגיעו לשמח אותנו במחלקה ותרמו, וזו פשוט סגירת מעגל להיות בצד השני, בצד התורם ולא בצד המקבל. בכללי היה מרגש לדבר איתם, לשמוע למה הם מתחפשים. צריך להבין שהם יבלו את פורים במחלקה וזה די מבאס. אז חשוב לי לעשות את מה שאני יכולה כדי לשמח".
5 צפייה בגלריה
נועה כוכבא מתנדבת
נועה כוכבא מתנדבת
"חשוב לי לעשות את מה שאני יכולה כדי לשמח"
(צילום: עוז מועלם)
ספרי לנו, מה עוד את עושה בימים אלה?
"אני עובדת במרץ על המיזם שלי, אפליקציה חברתית לעיצוב הבית. בנוסף, אני מתכוננת לנסיעה לארצות־הברית שבה אעשה משהו גדול שלא כל כך אפשר לשתף בו כרגע, אבל זה יהיה מדהים ומרגש. עד אז אני מנסה להתנדב ולתרום כמה שיותר ולנצל את הכוח שיש לי ולעשות דברים טובים".
השמועה מספרת שאת מתנדבת גם מחוץ למחלקה
"הייתי באירוע פורים של עמותת 'להושיט יד' שמעניקה תמיכה לילדים חולי סרטן. נועה קירל הופיעה שם וגם יובל המבולבל ואליעד נחום. היה אירוע ענק שעשה המון שמח. בנוסף, גם עשיתי צילומים עם נערה חולת סרטן אריאל בר יוסף. היא הייתה ממש מהממת. עמותת וראייטי חיברה אותי אליה ונפגשנו בבית שלה בצפון. פשוט יצאנו לשתות קפה ולאכול מלבי והתחברנו מאוד. אחרי זה היא שאלה אם אני מכירה צלם שיצלם אותה עם הקרחת, היא רצתה לתעד את זה".
5 צפייה בגלריה
נועה כוכבא ואריאל בר יוסף
נועה כוכבא ואריאל בר יוסף
"הייתה בינינו כימיה", נועה כוכבא ואריאל בר יוסף
(צילום: רונית לובצקי)
והצלחת להרים את זה?
"אמרתי לה שאני אארגן יום צילום וזה בהחלט קרה. הצטלמנו בסטודיו של רונית לובצקי באור־יהודה. זה היה ממש כיף והייתה בינינו כימיה ממש טובה. נהניתי מאוד והרגשתי שאני עם חברה שאני מכירה שנים".
שמענו שאת גם מסייעת לילדים באוקראינה לאור המצב הנוכחי.
"הייתי באירוע התרמה לבית יתומים לילדים יהודים שארגנה עמותת 'נותנים תקווה'. בגלל המלחמה פינו את בית היתומים למקלטים. יש סיפור על אחים שפיצלו ביניהם. הם פנו אליי באינסטגרם ושאלו אם אוכל לבוא כדי לקדם את ההתרמה, ומבחינתי לא היה ספק בכלל".
5 צפייה בגלריה
נועה כוכבא ואריאל בר יוסף
נועה כוכבא ואריאל בר יוסף
"היא רצתה לתעד את זה", נועה כוכבא ואריאל בר יוסף
(צילום: רונית לובצקי)
מה היה שם?
"הכנו להם קיר. כל אחד מהמשתתפים חתם וכתב להם משהו. בנוסף, הייתה כמובן תרומה כספית כדי לשלוח לבית היתומים עזרה כלכלית. היו באירוע אנשים שגדלו בבית היתומים הזה כשהיו ילדים ועשו עלייה. הם סיפרו שנשבר להם הלב שהבית שהם גדלו בו התפרק. זה מצב ממש עצוב, קשה לראות את כל הדברים שקורים שם וקשה לשמוע".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button