נועה כוכבא בטקס "מיס יוניברס". "צריך גם לדעת להפסיד בכבוד"

נועה כוכבא: "התאכזבתי כשלא עליתי לגמר מיס יוניברס. רציתי שיתגאו בי"

היא התעלפה בחזרות ויצרה סערה ברשת ("מהלחץ של לא לאכזב"), למדה להתמודד עם תגובות פוגעניות (" ניסיתי להתמקד בתגובות היפות"), וחושבת שחיקוי החתול של מיס הודו היה דווקא מפגן ביטחון ("לעשות 'מיאו' מול 600 מיליון איש, זה משהו שצריך לקנא בו"). מלכת היופי של ישראל פותחת את הלב ומספרת על הרגעים המיוחדים מאחורי הקלעים של התחרות

פורסם:
מלכת היופי של ישראל נועה כוכבא ייצגה אותנו בתחרות מיס יוניברס, שהתקיימה לראשונה מזה 70 שנה בישראל, בעיר אילת, ושודרה אל מול מאות מיליוני צופים. במשך שבועיים היא טיילה עם 79 המועמדות מכל העולם ברחבי הארץ; התעלפה על הבמה בחזרות ויצרה סערה ענקית ברשת; נפגעה שלא עלתה לגמר והרגישה שהיא מאכזבת מדינה שלמה; למדה איך להתמודד עם תגובות פוגעניות. אחרי שהיא התאוששה מהחוויה היא פותחת את הלב ומספרת על הרגעים המיוחדים מאחורי הקלעים של התחרות, שאותם לא יכולתם לראות בסטורי.

הרגע המרגש 1

"כשהיינו ביד ושם, שמתי לב שמיס פורטו־ריקו מתחילה לבכות, כי מתברר שסבא שלה נרצח בשואה. עמדנו והתחבקנו למשך רגעים ארוכים, היא התרגשה להיות שם והבינה פתאום מה עבר על המשפחה שלה. אחרי זה עמדתי מול כולן וסיפרתי את הסיפור של המשפחה שלי. סיפרתי על סבא שלי שהיה פרטיזן בהונגריה, על סבתא שלי שהייתה בגטו בטריפולי ועל סבתא שלי שהייתה באושוויץ עם שתי האחיות שלה. סיפרתי שיום אחד סבתא שלי חלתה והנאצים שלחו אותה לתור לתאי הגזים. אחותה, שהייתה העובדת הכי טובה, קפצה מהשורה וצעקה שאם היא הולכת, שתי האחיות מצטרפות. כנראה הנאצים לא רצו לוותר עליהן, אז הן הוציאו אותן מהתור ונתנו להן זמן להתאושש. אחרי זה את כל צעדת המוות הן עשו יחד. הן החזיקו אחת את השנייה בידיים. הבנות ישבו מולי ואני עמדתי באמצע וכל אחת קמה מהכיסא וחיבקה אותי, עשינו חיבוק קבוצתי".

הרגע המרגש 2

"היינו בירושלים בגן הבוטני ופתאום באמצע שום מקום ראיתי חייל שלי. הוא התקרב אליי וצעק לי 'המפקדת נועה'. המאבטחים לא נתנו לו להתקרב, והסברתי להם שהוא היה פקוד שלי בצבא. הבנות שאלו: 'מה זאת אומרת שהוא חייל שלך? את אישה', והסברתי להן שאצלנו בצבא יש גם נשים מפקדות, הבנות ממש התלהבו מזה, אמרו לי בטח היית 'באד אס'".
"התאכזבתי לא לשמוע את ההכרזה על מיס ישראל כחלק מ־16 המועמדות הסופיות. חשבתי שישמרו אותי לסוף, אבל השם האחרון הוקרא וזו לא הייתי אני"

האכזבה

"התאכזבתי לא לשמוע את ההכרזה על מיס ישראל כחלק מ־16 המועמדות הסופיות. רציתי לעורר גאווה בישראל, רציתי להוכיח את עצמי, להשיג משהו שלא הרבה משיגות, רציתי שיתגאו בי. חשבתי שישמרו אותי לסוף, אבל השם האחרון הוקרא וזו לא הייתי אני. לאורך כל הדרך הרגשתי שיש לי סיכוי כי הצוות של מיס יוניברס כל הזמן פרגן לי, אז כשלא עליתי האכזבה הייתה גדולה. אבל ההצגה חייבת להימשך, ויצאתי מזה מהר. מיס איטליה ומיס קנדה אמרו שהן לא מבינות איך לא עליתי ושהגיע לי רק בגלל שהייתי מארחת טובה. היום אני מודה על החוויה ומפרגנת לבנות שכן עלו. צריך גם לדעת להפסיד בכבוד. מה שכן שימח אותי הוא שחברות ממש טובות שלי עלו. שמחתי מאוד בשבילן, דבר ראשון שעשיתי כשירדנו מהבמה היה לחבק אותן".

ההתעלפות

"התרגשתי מאוד, אני לא רגילה למעמד כזה, אף פעם לא עמדתי על במה כזאת גדולה. אחרי הכל אני חדשה בתחום הזה, רק לפני חודש וחצי זכיתי בתחרות מלכת היופי ולפני כן לא עשיתי שום דבר שקשור לדוגמנות. למדתי קונדיטוריה, אני מפתחת אפליקציה, הכל היה לי חדש מאוד. עוד לא עיכלתי את הזכייה בתחרות וכבר הייתי על הבמה הכי גדולה בעולם. ההתרגשות, הלחץ והציפייה ובעיקר הרצון לא לאכזב, הכל ביחד יצר איזה חוסר איזון וכנראה הגוף היה צריך ריסטרט, וזה מה שקרה".

הסרטון הוויראלי

"אחרי שהתאוששתי הבנתי שהסרטון שלי מתעלפת על הבמה כבר רץ ברשת, גם זה היה לי חדש, שפתאום מתעדים אותי, שפתאום כל העולם רואה אותי מתעלפת. זה גם משהו שהיה לי קשה, שעכשיו כל העולם יודע ורואה אותי שרועה על הרצפה במצב כזה. זה מצב מאוד אישי ואינטימי. הסרטון עלה בעמודים בכל העולם, קיבלתי פתאום מאות הודעות ממעריצי התחרות - בסינית, בתאילנדית, בספרדית ובכל מיני שפות, תרגמתי הכל בגוגל טרנסלייט".

הדאגה

"אין ספק שדאגו לי מאוד, אנשים בכל העולם התעניינו במצבי ואיחלו לי החלמה מהירה. היו הרבה תגובות שבטח לא אכלתי וצמתי לקראת התחרות, אבל בפועל יום לפני כן אני ומיס בריטניה אכלנו לבד מגש פיצה עם צ'יפס. זה היה נטו מהתרגשות מטורפת ומהלחץ של לא לאכזב".

הרגע המצחיק

"כשעשיתי את הקידוש מול כולם, מרוב התרגשות התבלבלתי ושרתי את הברכה של חנוכה במקום של שבת, מזל שאף אחת לא הבינה. אני ממש צחקתי אחרי זה בחדר".

הניצחון של מיס הודו

"לא היה לי מוזר שהיא עשתה קולות של חתול על הבמה, זה באמת מי שהיא - היא אוהבת להצחיק, והעובדה שיש לה כזה ביטחון לעשות 'מיאו' מול 600 מיליון איש, זה משהו שצריך לקנא בו, לדעתי כל הכבוד לה על הביטחון הזה. זה היה מגניב ומצחיק והראה שמעבר לעובדה שהיא מדהימה, היא גם מגניבה. זה לא רציני כל כך כמו שאנשים עושים מזה. מהיום הראשון התחברנו מאוד. היא אמרה שהיא אוהבת מאוד את הישראלים, שהיא מכירה ישראלים כי הם באים לעשות טיול אחרי צבא בהודו, והיא אמרה שהיא מחוברת מאוד לאופי הישראלי ואוהבת את האנשים שאנחנו. היא גם אמרה לי שחשבה שיהיה לה קשה להיות כל כך הרבה זמן מחוץ לבית, אבל בסוף היא הרגישה פה כמו בבית".

התגובות

"אחרי שלב המוקדמות קיבלתי המון תגובות קשות ורעות. לא היה לי הרבה זמן להתכונן לתחרות, רק חודש, כשבדרך כלל יש לבנות כחצי שנה להתכונן. היו שם בנות שמתכוננות לזה מגיל שלוש בערך. מיס קנדה לדוגמה עשתה את תחרות מיס קנדה ארבע פעמים עד שזכתה להגיע למיס יוניברס, ואני באתי בלי שום ניסיון בדוגמנות. אני מרגישה שאם הייתי מתכוננת יותר, הייתי עושה עבודה טובה יותר. אחרי שלב המוקדמות התבאסתי וניסיתי להתעלם מהטוקבקים, אבל נשאבתי לתוכם. אני אוהבת שיש לי קימורים ואת הגוף שלי, כשעולים בבגד ים על במה כזאת צריכים להרגיש ביטחון, ואני ממש הרגשתי ביטחון על הבמה, אבל כשירדתי קראתי שמישהו כתב משהו בסגנון: 'איך אפשר להשוות בינה ובין הבנות מהעולם? יש לה ירכיים ממש גדולות והיא הולכת גרוע'. היה לי ממש קשה לקרוא את ההודעה הזו. מצד אחד אומרים שתחרויות יופי זה לא רלוונטי בˉ2021, ומצד שני כשאני גאה בגוף שלי, שהוא לא כמו של שאר הבנות, מבקרים אותו ואומרים שהוא לא רזה מספיק ולא מתאים למשבצת של תחרויות יופי.
4 צפייה בגלריה
נועה כוכבא
נועה כוכבא
"אוהבת שיש לי קימורים"
(צילום: Benjamin Askinas)

"מצד אחד אומרים שתחרויות יופי זה לא רלוונטי בˉ2021, ומצד שני כשאני גאה בגוף שלי, שהוא לא כמו של שאר הבנות, מבקרים אותו ואומרים שהוא לא רזה מספיק ולא מתאים למשבצת של תחרויות יופי"
"למה אני לוקחת את זה קשה? כי עדיין לא פיתחתי עור של פיל, אני עדיין לומדת איך להתמודד. כתבו הרבה שאני לא יפה כמו שאר המתמודדות, לא ברמה, שלא היו מסתכלים עליי ברחוב - הודעות מכוערות. לקבל תגובות כאלה במגרש הביתי שלך, כשאת כל היום מסתובבת עם אנשים מחו"ל ומשכנעת אותם כמה המדינה הזאת מדהימה והאנשים מדהימים, זה קשה. הרגשתי שאני לא רוצה לעלות שוב לבמה ולהיות חשופה לזה. שיתפתי את שאר הבנות בהרגשה שלי והן לימדו אותי איך לפתח עור של פיל. הן עזרו לי להבין שאנשים שאומרים את זה לא באמת מכירים אותי, שהם אומרים את זה על סמך תמונה אחת ולא ראו את המכלול שאני. מאותו רגע ניסיתי להתמקד בתגובות היפות והיו לא מעט כאלה, שאמרו שאני מייצגת את המדינה בכבוד ושאני מדברת יפה ומסבירה יפה וראויה למעמד.
"היד של אנשים ממש קלה על המקלדת והם שוכחים שזו יכולה להיות אחותם או אמא שלהם שתקבל כאלה תגובות. אנשים לא מבינים שלמה שהם כותבים יכולה להיות משמעות שהם לא מודעים אליה".
4 צפייה בגלריה
נועה כוכבא
נועה כוכבא
"עדיין לא פיתחתי עור של פיל"
(צילום: Benjamin Askinas)

החליפה של המנחה סטיב הארווי

"ממש יפה שהוא חשב לעשות מחווה לישראל ולבש חליפה שמתכתבת עם ישראל. מן הסתם באותו ערב לא שמתי לב לזה, אבל ראיתי אחרי כן וחשבתי שזה ממש מגניב. מאחורי הקלעים הוא הצחיק אותנו ועזר לנו לשמור על המורל. הוא אמר לנו שמבחינתו כולן הזוכות ושזכינו בשופטת הכי יפה, כי הבת שלו הייתה אחת השופטות. לי הוא אמר 'איזו מדינה יפה יש לך' ושהוא ממש מחכה לראות יותר ממנה. הוא היה ממש חמוד".
4 צפייה בגלריה
סטיב הארווי
סטיב הארווי
מחווה לישראל. סטיב הארווי בחליפה המדוברת
(צילום: Benjamin Askinas)

אינסטגרם

"לפני חודש וחצי, בסוף תחרות מלכת היופי, היו לי 16 אלף עוקבים. עכשיו יש לי קרוב לˉ40 אלף. ממש הפתיעה אותי הכמות ושמחתי שאנשים מתעניינים בי. כל פעם שפתחתי שרשור של שאלות ותשובות היו מאות שאלות. בתכלס, מגיע לי שירימו לי".

תחרויות יופי

"האם אלך לעוד תחרות יופי בינלאומית? אני מפתחת אפליקציה ומנסה להתקבל ללימודי רפואה, אז אני לא חושבת. אבל כן הייתי רוצה להשתתף שוב, רק כדי ללכת שוב על המסלול ולהראות שאני יכולה ללכת טוב יותר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button