הדייט הראשון שלהם היה במקום הכי פחות רומנטי שאפשר לחשוב עליו: תא לחץ, שבו שהו במשך שעה ודיברו על מה שהם אוהבים בחיים. לקיילה בארנס, ביו־האקרית מובילה בת 33 מקליבלנד, היה מובן מאליו שלכאן תביא את בן הזוג הפוטנציאלי שלה. לוורן לנץ, מנהל שיווק ומייסד סוכנות טאלנטים בן 36, שטס אליה מלוס-אנג'לס, זה היה המשך טבעי לתחקיר המקדים והמקיף שעבר על מצב בריאותו, כולל תוצאות בדיקות מכל הסוגים וחשיפה מדוקדקת של אורחות חייו. שם, בתא הקטן מלא החמצן, בלי נרות או מוזיקה רומנטית ברקע, הם התחילו לבסס את מערכת היחסים ביניהם שהגיעה לשיאה בנישואים.
עוד כתבות למנויים:
קיילה בארנס נעשתה בשנים האחרונות דמות בולטת בשוק הביו-האקינג ההולך וצובר תאוצה, שבמסגרתו אנשים מנסים להביא את בריאותם למצב אופטימלי ובכך להאריך את חייהם תוך שימור הבריאות לאורך זמן. הביו־האקינג, שהפופולריות שלו עלתה במקביל לטרנדים של אנטי־אייג'ינג ואריכות ימים (Longevity), משלב בתוכו שני תחומים: ביולוגיה והאקינג, ובבסיסו עומד הרעיון של פיצוח "קוד ההפעלה" של הגוף, בדומה לפיצוח קוד ההפעלה של מערכות מחשבים על ידי האקרים טכנולוגיים. המטרה האולטימטיבית היא לאסוף את מרב הנתונים האפשריים על המערכות השונות בגופנו, במטרה לפתח ולשפר אותן ולהגיע לגרסה המיטבית של עצמנו.
5 צפייה בגלריה
התזונאית קיילה בארנס ובן זוגה וורן לנץ
התזונאית קיילה בארנס ובן זוגה וורן לנץ
אורח חיים בריא באופן קיצוני
(צילום: קיילה בארנס)
בארנס, שמכונה לעתים בריאן ג'ונסון הנשית, בהשראת המיליארדר האמריקאי שמשקיע מיליוני דולרים בניסיון להצעיר את עצמו - היא בין הנשים היחידות שקפצו עמוק למים ומנסות את הפיתוחים החדשים בתחום על גופה. במקביל היא מעדכנת בקביעות את 370 אלף עוקביה באינסטגרם בהכוונה מאוד מדויקת של הבדיקות, המדדים וההרגלים שכדאי לאמץ במטרה להאריך את שנות חיי הבריאות שלנו. עם רקע של לימודי תזונה ולימודי "אימון מוח" אצל הפסיכיאטר וחוקר המוח האמריקני ד"ר דניאל אמן, יש לבארנס קליניקה מצליחה בתחום בקליבלנד - LYV Wellness Space - וגם פודקאסט בשם Longevity Optimization, והיא מגדירה את המסע שלה כניסיון "להפוך לגרסה הכי טובה של עצמה".
אורח החיים שלה נוקשה מאוד, אבל לצד זאת היא מתמקדת במדיה החברתית גם בשינויים הקטנים יותר שאפשר להכניס לאורח החיים, כמו שיפור השינה, הפחתת סטרס וניקוי הסביבה הביתית מרעלנים. אז נכון, כבעלת קליניקה יש לה גישה נוחה יותר גם למכשור רפואי מתקדם ותרפיות "הצערה" יקרות, אבל הדגש שלה הוא גם על מה שכל אחד יכול, תיאורטית, להכניס לחייו.
היא מדגישה גם את חשיבות ההתייחסות השונה לבריאות הנשית והתבטאה בראיונות ש"יש בוודאי מדעניות ורופאות נהדרות שמרחיבות את הדיון סביב אריכות חיים, אבל עדיין אין לנו פרוטוקול נשי". לצד כל זאת, היא כאמור חלוצה גם בתחום הדייטינג הביו־האקרי ובכך היא רואה את הצלחתה הגדולה.
את בעלה לנץ היא פגשה לראשונה באפליקציית ההיכרויות Raya, ולפני הדייט הראשון שלהם היא ביקשה את תוצאות בדיקות המעבדה העדכניות שלו, כולל מדדים לבריאות המעי, רמות מתכות כבדות ורעלנים סביבתיים בגוף וגם הערכות של רמות רכיבים תזונתיים, דלקתיות ועוד. הוא עבר את כל הבדיקות בקליניקה מקומית בקליפורניה ללא היסוס. "הוא עשה את כל הבדיקות האלה בלי שום שאלה", היא סיפרה בכתבה שפורסמה לאחרונה במגזין "פורצ'ן", "מבחינתי זה היה חיוני שיהיה לי פרטנר שמעריך ומעודד את דרך החיים שלי".
5 צפייה בגלריה
התזונאית קיילה בארנס מטופלת במכשיר BALLANCER PRO, מערכת ממוחשבת לביצוע ניקוז לימפתי יעיל במיוחד
התזונאית קיילה בארנס מטופלת במכשיר BALLANCER PRO, מערכת ממוחשבת לביצוע ניקוז לימפתי יעיל במיוחד
קיילה מטופלת במכשיר BALLANCER PRO, מערכת ממוחשבת לביצוע ניקוז לימפתי יעיל במיוחד
(צילום: Magdalena Wosinska)
תוצאות הבדיקות, למרבה המזל, היו טובות, עם קצת מקום לשיפור בבריאות המעי שלו. הוא גם עבר מבחנים אחרים שהציבה לו, כולל בדיקת התזונה שלו (הוא אוכל מזון אורגני כמוה) וגם בחינת חשבון האינסטגרם שלו כדי לראות אם הוא עוקב אחרי מספר מתאים של משפיעני בריאות (הוא כן). "מעולם לא שאלו אותי על תוצאות הבדיקות שלי בקונטקסט של דייטינג", סיפר לנץ ל"פורצ'ן", "אבל אהבתי את הביטחון שלה לגבי עד כמה זה חשוב".
אחרי חודש של מערכת יחסים מרחוק, עם הרבה דקות של פייס־טיים, לנץ טס אליה לקליבלנד. היא קיבלה את פניו בשדה התעופה ולקחה אותו מיד לביתה, שבו קשה היה לפספס את שלל מכשירי הבריאות - סאונה בשווי 7,000 דולר בחדר השינה, "כלוב פאראדיי" (מתקן שמונע משדות חשמליים מלחדור לתוכו), מתקן PEMF - Pulsed Electro Magnetic Fields (בשווי 45 אלף דולר) לצמצום עייפות השרירים אחרי אימון ופנלים של אור אדום במחיר 2,000 דולר להפחתת הזדקנות. במקרר הוא מצא מזרקים של פפטידים (רצף חומצות אמינו) - גם הם להצערת העור. ואם כל זה לא מספיק, היא גם לקחה אותו לסיור בקליניקה שלה, כשגולת הכותרת, כאמור, הייתה הטיפול הזוגי בתא הלחץ (שמחירו כמה מאות אלפי דולרים).
הכימיה ביניהם נוצרה מיד. "היינו מאוד מכוונים לאותו דבר", מספר לנץ, שמודה שהמודעות הבריאותית שלו לא הייתה אז ברמה של רעייתו. "לאנשים אחרים הדייט שלנו אולי לא נשמע סוּפר־רומנטי, אבל זה היה כל כך מרגש עבורנו. זה היה מה שחיכינו לו".
5 צפייה בגלריה
התזונאית קיילה בארנס מנטרת את רמות הסוכר בדם ביום חתונתה
התזונאית קיילה בארנס מנטרת את רמות הסוכר בדם ביום חתונתה
בדרך לחתונה בודקים את רמת הסוכר בדם
(צילום: Magdalena Wosinska)
שלושה חודשים בלבד לאחר הדייט הם התארסו, ופחות משישה חודשים לאחר מכן כבר נישאו בחתונה צנועה עם 150 אורחים, שנהנו או השלימו עם ארוחת בריאות שכללה מרק עצם, בשר אורגני ועוגת קיטו אורגנית. כיום הם גרים בלוס־אנג'לס ומנהלים יחד אורח חיים ביו־האקרי על פי עקרונותיה של בארנס.
לנץ מכנה אותה "מנהלת הבריאות הראשית" של המשפחה. החלק שהיה לו הכי קשה להסתגל אליו היה ההליכה המוקדמת לישון (ב־20:45 כבר במיטה) והגבלת הנאות אסורות כמו דיאט קולה. "נאלצתי לוותר. קיילה כולה בתוך זה, 10 מתוך 10, היא האדם הבריא ביותר שפגשתי מימיי. לעשות פעילות של אריכות ימים כזוג זה דבר ייחודי, כי תמיד יש אחד שאולי משקיע יותר מהאחר".
את מדדי הבריאות הפיזית והמנטלית שלהם הם מודדים באופן יומיומי כמעט, אבל יש להם גם פגישת אופטימיזציה חודשית. "זה יצר מרחב עבורה להגיד לי, 'היי, כשאתה אוכל אחרי שמונה בערב, זה לא מתסכל אותי אבל זה גורם לי להיות עצובה כי אני רוצה אותך במיטבך". בפגישה הם גם מקפידים לחלוק מחמאות אחד לשני, ומסכימים שזה מחזק את הקשר הרגשי ביניהם.
לזוגיות הביו־האקרית יש גם מחירים, למשל, הימנעות מתוכניות חברתיות מאוחר בערב. כשהם כן יוצאים בערב, הם דואגים לאכול קודם לכן. "הפכתי למישהו כמו קיילה, שלא נהנה לאכול בחוץ משהו לא אורגני. אני מעדיף סודה עם קצת לימון על פני קוקטייל", אומר לנץ.
בארנס לקחה את הזוגיות הזאת והוסיפה גם אותה כמתכון ביו־האקרי לחיים טובים ובריאים. "תמיד ידעתי שאני צריכה למצוא מישהו מיוחד שיתאים לכל מה שאני מחפשת. אבל להיות נשואה זה אחד מהביו־האקים הכי גדולים שעשיתי מעולם. אני רוצה לחיות הרבה שנים ושגם בעלי יחיה אותן שנים איתי. זה אומר שאני צריכה לקחת את כל המשאבים, הידע והיכולות שלי כדי להביא את הבריאות שלו למצב אופטימלי. לנישואים אופטימליים, שנינו צריכים לרוץ באותה מהירות".
לזוג יש גם תוכניות לדור ההמשך ורצון להביא לעולם לפחות חמישה ילדים "הכי בריאים שאפשר". האם זה אומר שיהיו להם בעתיד גם ילדים ביו־האקרים? אולי. בארנס אומרת שהיא תדחוף אותם לאופטימיזציה של בריאות אבל גם תאפשר להם למצוא את הדרך הייחודית שלהם. לנץ, מצידו, בטוח שהאווירה בבית תנתב גם את הילדים לכיוון הבריאותני. "קיילה דוחפת אותי לכיוון הנכון ויכולה לעשות את זה גם עבור הילדים. היא תהיה לא רק רעיה נהדרת, אלא גם אמא מדהימה".