ממעוף הציפור

מה שרואים מכאן לא רואים משם: העולם בעיניהם של צלמים אוויריים

כמעוף הציפור, הכירו 5 צלמים שממחישים את העולם המופלא שלנו מזווית חדשה ומרהיבה

פורסם:
1 צפייה בגלריה
ממעוף הציפור
ממעוף הציפור
ממעוף הציפור
(Unsplash)

תצלומים אוויריים מציעים פרספקטיבה חדשה, הזדמנות לראות נופים מוכרים מנקודת מבט לא שגרתית. בתצלומים האוויריים הראשוניים נעשו מכדור פורח, אפילו השתמשו ביונה שנשאה עליה מצלמה. מאז, נכנסו לתמונה מטוסים וכלי טיס שונים וכיום, הטכנולוגיה והרחפנים המתקדמים, ממשיכים להנגיש ולשכלל את התחום. תצלומי האוויר משמשים לרוב למטרות מיפוי, תצפית, מחקר ומודיעין. חמשת הצלמים הבאים מציעים מבט שונה על המוכר, מציגים את היופי של הטבע בתמונות שישאירו אתכם נפעמים אל מול הנופים המדהימים של כדור הארץ שלנו.

Bradscanvas
בראד וולס (Brad Walls) הוא לא צלם תצלומי האוויר המסורתי, יש לו סגנון אמנותי וייחודי. עם כמעט אובססיה לסימטריה ומשחקים עם חזרתיות, נגטיב והצללות, הוא מתעד תחומים שונים כמו שחייה אמנותית, התעמלות ובלט ממבט על. הוא מביים ומשתמש בגוף האדם כדי ליצור פאטרנים מסודרים ומסונכרנים, צורות חזותיות משגעות.






Tomhegen.de
נראה שאין מקום שהצלם הגרמני טום הגן (Tom Hegen) לא דרך ותיעד. בין קרחונים, הרי געש, מדבריות או דווקא אוטוסטרדות אורבניות, תצלומיו מתעדים את העקבות שלנו על פני כדור הארץ והיחסים בין האדם לסביבתו ומזווית הראייה הייחודית שלו, הנופים השונים מקבלים פרשנות מופשטת ומהפנטת.






כתבות קשורות:

noriegaphotography
צלם הטבע אלכס נוריאגה (Alex Noriega), החל את דרכו המקצועית בצילומי אדריכלות ודיוקנאות, אך בטיול תמים לחופי האוקיינוס השקט, הוא גילה את ההרים והמדבריות, הנופים המחוספסים האלה עוררו בו השראה. עד מהרה, החליף את חייו העירוניים בהרפתקאות נוודים מוקף בטבע. צילומיו מאבדים מהקשריהם, נראים כמו טקסטורות לא מזוהות, דרכם הוא שואף להעביר תחושות מסתורין ולעורר את דמיונו של הצופה.






phtrung0611
דרך עדשת המצלמה של פאם הוי טרונג (Pham Huy Trung), הנופים והמורשת של וייאטנם מקבלים פרספקטיבה מעניינת. לרוב הוא מתמקד בתיעוד התעשייה המקומית; תמונות מרהיבות של סירות העץ, רשתות הדייג הפרושות על פני הים, שדות האורז וקטיף של חקלאים עם כובעי הקש המסורתיים עובדים וממלאים את סליהם.






blangphoto
הצלם הגרמני ברנהרד לאנג (Bernhard Lang) לוכד בתצלומיו את היופי של כדור הארץ. דרך דלתות פתוחות של הליקופטרים או כלי טייס קטנים אחרים, בעשור האחרון הוא מתמקד בתצלומים אוויריים, תופס באמצעותם פאטרנים מהפנטים שמדגישים את השפעות האדם על הפלנטה שלנו והסביבה. באחת הסדרות שלו הוא מתעד שדות טוליפים, שממבט על נראים כמו דפוסים גיאומטרים צבעוניים יפייפים.






רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button