האמן דו הו סו מציג עבודות חדשות בתערוכה שנפתחה בשבוע שעבר בגלריה הניו יורקית 'Lehmann'. במקור מקוריאה, הו סו חי ועובד היום בלונדון. כאמן ופסל, הוא עובד במדיות שונות ונוגע ביצירותיו ברעיונות סביב הבית, הזיכרון והמרחב הנפשי. הו סו מזוהה בעיקר עם עבודות בקנה מידה גדול, פסלים המשכפלים חדרים ומסדרונות, חללים ובתים שונים בהם התגורר בעברו. עם סגנונו המובהק, הוא יוצר רפליקות עשויות בד פוליאסטר צבעוני ושקוף למחצה, בעבודות שמעוררות שאלות למושג 'בית' והקשר שלו לזיכרון.
גם הפעם הוא בוחר לעסוק בסובייקטיביות של הזיכרון, נושא שמלווה אותו כבר 25 שנה ובמרכז התערוכה, מיצב מרשים, עבודת קיר ענקית בשם 'ג'ט לג' שממשיכה את הטכניקה הייחודית שלו. היא מאגדת בתוכה יותר מ-400 אובייקטים, חפצי יום-יום; מתגים, ידיות, טלפונים ועוד. כל יצירה כזו מבוססת על חפץ ביתי שהאמן בא איתו במגע באופן תדיר, נמדד והועתק בבד. הצבעים הנועזים ורכותם מושכים את העין ונראים כמו שרטוטים של המוצרים על דף.
את פניהם של המבקרים בתערוכה הנוכחית מקבל פסל גדול שעוסק בתפקידן של האנדרטאות הציבוריות המוצבות ברחובות שלנו, אותם פסלים אנושיים שנותנים כבוד לישויות שונות בחיים שלנו. האנדרטה של הו סו היא דמות הפוכה בה הראש הוא הבסיס. זהו פסל עשוי חומר תרמו-פלסטי, סוג של פוליאסטר מיוחד שפותח במסגרת מחקר בשילוב טכניקות רובוטיות ואנלוגיות. עבודה שבאה להטיל ספק במה ואת מי אנחנו בוחרים לרומם ולהציג לראווה במרחבים האורבניים שמקיפים אותנו.
כתבות קשורות:
לצד הפסלים, מוצגים רישומים, צילומים וקטעי וידאו שנותנים תמונה כוללת של עיסוקו של האמן. ביניהם, סדרת צילומים עם נופי שמיים ממקומות שונים ומשמעותיים לו ותחתיהם מופיע קו אופקי שמרמז על המרחב הבנוי. בנוסף, סרטון שבוחן את היחסים בין ציבור לפרט, מתאר את אחד המבנים המודרניים של העיר הדרום קוריאנית 'Daegu' ומתעד בתים לפני הרס. לכל אורך התערוכה האמן מזמין את הקהל לבחון את מה שאנחנו כחברה וכפרט בוחרים להנציח ומדוע.
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם