קלאודיה פיאזריקו

חותמת איטלקית: נשיאת התאחדות יצרני התכשיטים האיטלקית בריאיון

היא מודאגת שהייצור הידני יעלם מהעולם, נלחמת על שימור הסיפור של התכשיט האיטלקי ובעצמה בקושי עונדת תכשיטים

פורסם:
לרגל ביקורה בארץ, פגשנו לריאיון את קלאודיה פיאזריקו, נשיאת התאחדות יצרני התכשיטים האיטלקית (federorafi) וגילינו אישה מרשימה עם תשוקה אדירה לענף ורצון לקחת אותו לצעד הבא. היא מבקרת בישראל לרגל שיתוף הפעולה החדש של נציבות הסחר האיטלקי עם רשת התכשיטים רויאלטי אשר מציגה תכשיטים שעוצבו ויוצרו בבירת האופנה העולמית.

ברוכה הבאה לישראל, איך הביקור שלך עד כה?
"ממבט ראשון נהדר, הגעתי רק אתמול ולזמן מאוד קצר אבל אני רוצה לחזור לטייל פה עם המשפחה. אני מאוד אוהבת ומתחברת לאנשים".

2 צפייה בגלריה
קלאודיה פיאזריקו
קלאודיה פיאזריקו
קלאודיה פיאזריקו
(באדיבות רויאלטי)

את דרכה היא התחילה בכלל בתחום המשפטים כי אביה שניהל מותג תכשיטים קטן, לא ראה המשכיות לעסק המשפחתי ורצה שתלמד תחום אחר. היא פגשה במקרה את מי שייצר את העיצובים הראשוניים של תכשיטי המשפחה, וביקשה ממנו להתחיל ולעצב בשבילה. יחד הם הוציאו קו של סיכות לדש הבגד בצורות של חיות ימיות שסחפו התלהבות ענקית בתערוכה בוינצ'נזה. מאז, קו התכשיטים בעיצובה נחל הצלחה בקרב סלבס כמו קייטי פרי וריהאנה ואפילו זיכה אותה באות הוקרה לכישרון צעיר מנשיא הרפובליקה. היום היא מנהלת מוצר בחברת התכשיטים FOPE שלה ושל אחיה שהפכה להיות בין המותגים המובילים במדינה.


מפה ועד להיות נשיאת התאחדות ייצרני התכשיטים האיטלקית?
"לפני 5 שנים נרשמתי להתאחדות התעשיינים ולקחתי על עצמי לא מעט מטלות והפכתי למאוד מעורבת. הקולגות שלי ראו את הדרייב שלי, את היכולת להתפתח ואת העדר הפחד מטכנולוגיה והחליטו לתת לי רוח גבית להציע את עצמי לתפקיד". ביולי 2021 היא נבחרה.

מה התפקיד כולל?
"יש אחריות כבדה על הכתפיים. מעבר לעזרה שההתאחדות מבקשת לתת לכל היצרנים כדי להצליח ולהתפתח בחו"ל, צריך לדעת לתמוך ולדחוף להכשרה של יצרנים חדשים שידעו לתקשר את המורשת ואת הידע האמנותי. היום, מעבר לצורף שיושב מאחורי שולחן העבודה, יש כניסה של טכנולוגיות חדשות שיש לקדם".

מהם האתגרים העומדים בפניך?
"הכשרה. הענף מתקדם ונהיה קשה למצוא ידיים עובדות ואיכותיות שיודעות את העבודה. כל הייצור הידני קיבל סטיגמה נחותה. להיות עובד במפעל זה לא פחות מללמוד באוניברסיטה".

2 צפייה בגלריה
נלחמת על ייצור בר קיימא
נלחמת על ייצור בר קיימא
נלחמת על ייצור בר קיימא
(באדיבות רויאלטי)
מה הייחוד של העיצוב האיטלקי בעיניך?
"התכשיט האיטלקי הוא לא רק חפץ אלא הוא נושא שנים של מורשת, ידע, היסטוריה ותרבות וכל זה הופך אותו למיוחד. תוסיפו על זה את תהליך הייצור שהופך יותר ויותר בר קיימא והוליסטי.

זו מגמה שאת צופה שתתרחב? איך זה משפיע על היצרנים?
"התכשיט הופך לחלק מכלכלה מעגלית רחבה שמשפיעה יותר, וזה מגיע מהצעירים. יצא מחקר לאחרונה שתוצאותיו מראות שצרכן בן 10-20 הולך לסופר ורוצה לקנות מוצר מסוים- הוא יקנה את המוצר ה"ירוק" יותר. היום לא חשוב רק המוצר עצמו אלא גם הסיפור שהוא מביא והערכים שהוא דוגל בהם. הצרכן ירצה לדעת אם כורים פחות זהב ושומרים על הפלנטה, אם המקום ממנו כרו הוא מקום ללא קונפליקטים, נשק או ניצול של כוח עבודה. החברות שכרגע יש להן את האישורים הן מעטות, ולמעשה ההתאחדות מלווה את החברות הקטנות יותר ונותנת להם את הכלים ואת ההנחיות לייצור בר קיימא.

מהם הטרנדים הבולטים שנראה בקרוב?
"אנחנו אחרי שנתיים של מגפה ובאמצע מלחמה". היא אומרת. "הדבר הראשון הוא מגמה של צבעוניות. אנשים כרגע רוצים לראות עולם צבעוני כדי לברוח מהמציאות הקשה. תהיה הרבה תשומת לב על בחירת אבנים משובצות והצבעים שלהן".


כשהיא נשאלת איזה תכשיטים נראה אותה עונדת, היא צוחקת ואומרת שיש משפט איטלקי שאומר: "הסנדלר הולך יחף". אני צוחקת ותוהה לעצמי איזו מדינה המציאה את הביטוי ראשון.
"אני עונדת מעט מאוד. ביום יום אני עונדת תכשיטים פרקטיים ואלגנטיים וחשובה לי מאוד הנוחות. אני גם אוהבת להתאים את התכשיט למצב הרוח".

יש איזה שינוי או השפעה שהיית רוצה לבסס בתפקיד?
"בארבע שנות הכהונה שלי אני והצוות נשמח להשאיר חותם בכל מה שקשור בקיימות, הכשרה ובסיפור של התכשיט האיטלקי. אני רוצה לשקם את השם של הענף בעולם וזה גם מה שבאתי לעשות בישראל. אני רוצה שכשאנשים ידברו על איכות איטלקית הם ידברו בגאווה, ושמחתי לראות את זה פה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button