פרספקטיבה חדשה על אובייקט מוכר

אובייקט(יבים): מחדדים את המושג 'כלי משרד'

נחבא אל הכלים, קטן ממדים, עם עיצוב לרוב טכני למדיי, המחדד הצנוע עובר לקדמת הבמה

לי דניאל
עודכן:
1 צפייה בגלריה
פרספקטיבה חדשה על אובייקט מוכר
פרספקטיבה חדשה על אובייקט מוכר
פרספקטיבה חדשה על אובייקט מוכר
(Unsplash)

הם נמצאים בכל בית, מתחפרים במגירות ומסתגרים בקלמרים. היום, אנחנו מאירות אור זרקור על כלי העבודה המשרדיים שלנו, אבל לא כאלו שתמצאו בכל חנות. אספנו את העיצובים שלוקחים את החפצים שמקיפים ומשמשים אותנו בעבודה ובלימודים ויוצרים מופע חדש. עיצובים שמציעים פרשנות מרעננת לאובייקטים אייקונים, שכמעט ולא השתנו לאורך ההיסטוריה ומוסיפים להם טוויסט קטן. המחדד, שנולד כתוצר לווי של העיפרון וכל מטרתו לחדד את קצהו, מקבל היום את הכבוד הראוי לו.


חלקכם פה עוד זוכרים איך הסליל של הקסטות היה יוצא ומשתחרר ואיך היינו מסובבים בעזרת האצבע או העיפרון כל הדרך ומלפפים אותו למקום. המעצב הטאיוואני, שון חן (Shane Chen), לקח את אותו מנהג ישן והלביש לו פונקציה יומיומית פרקטית. כשמו, הוא מחזיר אותנו אל אותם ימים, מעלה בנו תחושות נעימות של נוסטלגיה וגעגוע.


עוד עיצוב שמתמקד בדימוי מתוק במיוחד הוא המחדד השולחני החדש 'Lollypop' של המעצב המקומי אביחי תדמור לחברת 'מאנקי ביזנס'. כשלא בשימוש הוא משמש כמחזיק עיפרון וכמו הצעצוע 'נחום-תקום' המוכר, מתנדנד ונישאר עומד על שולחן העבודה. זוהי למעשה וריאציה חדשה למחדד 'Geppeto's' בעל אותו מבנה, עם משחק בין העיפרון לאף של בובת העץ 'פינוקיו', שכמו בסיפור, הולך ומתקצר עם כל חידוד נוסף.


כולנו מכירים את זה; בין חידוד לחידוד, אט-אט העיפרון הולך ונשחק ולבסוף אנחנו נשארים תמיד עם קצה קטן, כזה שמקשה מאוד לתפוס אותו בין האצבעות. המחדד הזה מציע פתרון פשוט וקל לבעיה. איך? מחדדים צד אחד ומקבלים חור. חידוד שני בצד האחר, ייצור את הבליטה המשלימה. מחברים אותם יחד כמו חלקי פאזל, מוסיפים טיפה דבק במידת הצורך ויש לכם עיפרון חדש. כל פרט מטופל וכדי להקל עליכם, הוא גם מגיע עם דיסקית קטנה שמתלבשת על קצה העיפרון המשומש ומסייע בסיבוב.


כתבות קשורות:

המחדד משאיר אחריו לכלוך, חידודים ושאריות גרפיט שנותרים מאחור אחרי כל פעולה. בעיצוב הבא, כמו קערה מינימליסטית שמציגה לראווה את החידודים הצבעוניים, הפסולת והבלגן נופלים הישר לתוכה, ונאספים ושומרים על שולחן העבודה נקי ומסודר.




אחרונה חביבה, שמותחת את גבולות הגדרת המוצר, המעצבת היפנית נאנקו קומה (Nanako Kume) מדגישה את יופיים של חידודי העץ ויוצרת מהם גופי תאורה מיוחדים. תהליך העבודה המרתק מאחורי החידודים המרשימים כולל יצירת מעין עיפרון ללא גרפיט, חתיכת עץ מוארכת בעלת שש פאות אותה היא צובעת וממש מחדדת במחדד ענקי מעשה ידיה.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
פורסם לראשונה: 09:37, 02.10.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button