הסמיילי הצהוב, האייקון הגרפי עם אין-ספור וריאציות, השתלט על העולם עם מסריו החיוביים. מקורו מיוחס למעצב הגרפי האמריקאי הארווי בל. במהלך שנות השבעים, העיתונאי הצרפתי פרנקלין לופרני, רשם אותו כסימן רשום ועיטר איתו את טור החדשות הטובות בעיתון FRANCE SOIR. בשנות השבעים, הלוגו האופטימי הפך לפופולרי בקרב ילדי הפרחים הצעירים עם מסריו מלאי תקווה. עם השנים, הוא אומץ על ידי אמנים ויוצרים רבים, החל מהלהקה האמריקאית TALKING HEADS, שהציגה אותו על הסינגל המפורסם שלה PSICO KILLER בשנת 1977 ועד ימינו, כשהוא ממשיך לקבל פנים חדשות בידי אמני תרבות הפופ ברחבי הגלובוס, כמו אמן הרחוב והאקטיביסט בנקסי או טאקשי מורקמי היפני ופרחיו הצבעוניים והמחייכים.
את דרכו לעולם הדיגיטלי עשה הסמיילי באמצעות האמוטיקונים, הפרצופים הצהובים שהפכו לשפה ומבטאים את הרגשות שלנו בהודעות הטקסט שאנחנו שולחים. אותם, הגה בנו של פרנקלין, ניקולס לופרני ב-1996 על בסיס הסמיילי המוכר וכיום ביליוני משתמשים בהם בשגרת היומיום. ב-2017 המשיך לופרני להתרחב ויצר לו קהילה ייחודית, ללא מטרות רווח, ששואפת להפוך את העולם למאושר יותר ולהוביל בו שינוים חיוביים.
השנה, הסמיילי ממשיך להפיץ שמחה ומציין חמישה עשורים תחת הסלוגן 'קח את הזמן לחייך'. לכבוד החגיגות, האמן אנדרה סראייבה, חידש את האייקון הידוע עם פרשנות משלו. על בסיסו, אצרה שרה אנדלמן, מבעלי חנות הקונספט הפריזאית המפורסמת קולט, מעל חמישים שיתופי פעולה יצירתיים ומרתקים עם מותגים גדולים, כמו בית האופנה קרל לגרפלד, חברת הספורט וההנעלה ריבוק, מעצב האופנה הבלגי רף סימונס, סאלטי, הוויאנס ועוד טובים אחרים. תוצריהם הייחודיים יימכרו במתחמי קניות שונים בעולם, ביניהם גלרי לפאייט הפריזאיות, Nordstrom Special Project בארה"ב ורשתות אורבן אאוטפיטרס ברחבי אירופה. כל זאת, לצד ספר חדש שיוצא לאור בשם Smiley: 50 Years of Good News ומסכם את סיפורו של הסמיילי והפרשנויות האמנותיות השונות במהלך השנים.
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה חדשה? עקבו אחרינו באינסטגרם
פורסם לראשונה: 09:03, 04.04.22