פרס התחרות שעוצב ע"י נעם טננבאום

"דור ה- Z רוצה אמת וצורך מוצרים שממותגים בגובה העיניים"

איך עלו מותגי הנישה לנגוס בשוק הגדול? כמה נדרש היום מממתג? ואיך מדברים לדור הצרכנים החדש? יריב עמית עונה לנו על כל השאלות

פורסם:

3 צפייה בגלריה
פרס התחרות שעוצב ע"י נועם טננבאום
פרס התחרות שעוצב ע"י נועם טננבאום
פרס התחרות שעוצב ע"י נעם טננבאום
(יח"צ)

לכבוד תחרות המיתוג הראשונה בישראל ה- 'ISRAEL BRAND AWARD' שיזם יריב עמית, ישבנו איתו לשיחה מרתקת על משמעות המושג "מיתוג" והבנו מחדש כמה המיתוג מקיף אותנו ונמצא כמעט בכל תחום בחיינו.

יריב עמית הוא בוגר תואר שני במנהל עסקים בדגש על שיווק ופרסום. לאחר 24 שנות ניסיון בתחום, הוא עבר לתחום האקדמי לפני כמה שנים, התחיל לחקור מגמות ומותגים ואף הוציא כמה ספרים בנושא. "הנושא הזה מרתק כי אתה בעצם לוקח מוצר, שירות או חברה מסוימת מאפס, ממציא סיפור ואריזה ומשפיע על אנשים להעדיף לרכוש את הדבר עצמו על פני דברים אחרים. יש כאן שילוב של עיצוב, חשיבה ואמנות ממש. זה מה שמושך אותי לתחום".

3 צפייה בגלריה
חוקר מותגים
חוקר מותגים
חוקר מותגים
(באדיבות יח"צ)

מה הביא אותך לתחום האקדמי אחרי שנים של קריירה מצליחה?
"ראיתי מה הקולגות שלנו ב- 'FUTURE LONDON ACADEMY' עושים. זו פלטפורמה שנותנת לך לפגוש את טובי המעצבים באנגליה ובעולם בקורסים דיגיטליים מדהימים ורציתי לעשות דבר כזה בארץ. אני אוהב ללמד ולתת לאנשים השראה. השינוי הגיע אליי בקורונה שהשפיעה עליי כמו על רבים אחרים; הצעתי שיעור חינמי חד פעמי שהשתתפו בו מנהלי ומנהלות שיווק והוא הפך להצלחה אדירה. לימדתי וחקרתי מותגים שלא הכירו בכלל בעשור האחרון. כשהסתיים השיעור אמרתי "יאללה אני עושה קורס" וכך הגעתי להקים את ה- 'Brand Academy'. הנושא לא מקבל את הכבוד המגיע לו ואת המקום הנכון. אני שומע הרבה לקוחות שרוצים הכל אינסטנט ולהשיג כמה שיותר מהר עוד לידים, זה לא עובד ככה".

מה לדעתך היה השינוי המהותי האחרון?
"השינוי הכי מהותי שמדברים עליו אבל התחיל לפני שנים הוא המעבר לאון ליין. היום תהליך בניית המותג הוא הפוך; קודם אתה בונה את עצמך באון ליין ורק אחר כך, אם אתה מצליח אתה מתפשט לחנויות פיזיות. המשמעות היא עלייתן של מותגי הנישה, המותגים הקטנים. כשאתה עובד ברשת התקציבים מאפשרים לך לייצר מותג ולהרוויח ממנו יפה והיכולת של המותגים האלה להצליח ולהיות חלק משמעותי מהשוק היא אפשרית יותר מבעבר. אפשר לקחת לדוגמה את 'עדיקה' שגדלה באון ליין או 'ליברה', חברת הביטוח. אמנם היא לא גדולה כמו חברות הביטוח הענקיות אבל היא כבר שווה 400 מיליון ₪. כל מותגי הקוסמטיקה החדשים שצומחים בדיגיטל על ידי משפעניות ומשפיענים הם גם דוגמאות לכך".


מה המותגים צריכים לעשות על מנת למשוך אליהם את דור הצרכנים החדש?
"לרדת לגובה העיניים ולדבר אמת. היום דור הצרכנים לא קונה את הסיסמאות הפומפוזיות והזוהרות של המותגים הגדולים והם לאט מאבדים את השוק. מותג שהוא קליל, יצירתי, לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, מבדל את עצמו ואומר בדיוק מה היתרונות ובמפתיע, גם מה החסרונות שלו, הוא המותג שמצליח. ב-2014 שוק המזרנים היה שווה 14 מיליארד דולר והיה שוק משעמם, כבד ויקר. 'קספר', מותג חדש זיהה את פוטנציאל השוק ואמר "אנחנו יכולים למכור מזרן במחיר, טוב, איכותי ובלי חנויות". הפרסום היה דרך איורים קלילים ומצחיקים ותוך כמה שנים הם היו 15 אחוזים מאותו שוק. המותגים היום חוזרים לבסיס" הוא מציין. "אל תמכור את מה שאתה לא ואפילו תודה אם טעית. הקהל יעריך את זה".



יחד עם התפתחות הטכנולוגיה, מפותחות לא מעט פלטפורמות וכלים כמו של 'Tailor Brands' או 'Placeit' שאולי מתחילים לאיים על תפקיד המעצב. "הם פוגעים בשוליים" מסביר עמית. "היום זה כבר לא מספיק לעצב לוגו, צריך לבנות גם חווית מותג, ולחשוב איפה במסע הלקוח אני יכול להפתיע אותו ולגרום לו לדבר עליי". לעיצוב יש כוח חזק אבל הוא לא יכול להחליף קונספט ואסטרטגיה ולכן היום כבר אי אפשר להיות רק מעצב".
"לאחרונה נפגשתי עם חברת מיתוג שמתמחה בקולינריה ואפשר ממש לראות איך היא מלווה מסעדה מעבר לעיצוב הגרפי אלא גם מייעצת איזה מוצרים למכור, איך המלצרים צריכים לדבר ואיך לייצר את ההפתעה ללקוח כדי שיגיע למסעדה וירצה להעלות את החוויה שלו לרשת החברתית וליצור ויראליות".

כתבות קשורות:

"היום הכל ממותג. אפילו אמנות עובדת על פי הערכים של מיתוג. קוסאמה בידלה את עצמה עם האמנות שלה שזה מהלך מיתוגי לחלוטין. מיסמס החליט ללכת על קו אחד של כיתוב קריאטיבי שחור על גבי לבן מנוקד ויצר לעצמו מיתוג משלו. התחום הזה נמצא בכל דבר כמעט שאנחנו פוגשים".



במה מתמחה ה- 'Brand Academy'?
"ה- 'Brand Academy' היא לא אקדמיה אלא מרכז למיתוג. אנחנו נותנים כלים לחברות, מעצבים ומנהלי שיווק, מעניקים העשרה והשראה לייצר דברים יוצאי דופן. יש לנו קורסים עם טובי הממתגים, המאמרים הכי עדכניים ואת הרצון למצב את תחום במקום הכי גבוה".

מאיפה נולד הרעיון לתחרות המיתוג הראשונה בישראל?
"הרעיון הגיע מתחרויות דומות בחו"ל. שמתי לב שהקהל הרחב יכול למנות אולי 5 חברות מיתוג שהוא מכיר אבל בפועל יש לנו באזור ה-40. אין מספיק הכרה לתחום בארץ והגיע הזמן לשנות את זה".

3 צפייה בגלריה
אנחנו חיים בעולם בו הכל ממותג
אנחנו חיים בעולם בו הכל ממותג
אנחנו חיים בעולם בו הכל ממותג
(באדיבות יח"צ)

מה היית מייעץ למעצב או ממתג צעיר בתחילת דרכו?
"לדעת שזה מקצוע לא פשוט. אורך חיי המדף של מעצב הוא 45 ואז צריך להתחיל מחדש. ברור שלמעצב צריך שתהיה תשוקה חזקה ושליטה בתחום הדיגיטלי. לדעת שאתה הולך לקחת משהו, להרוס אותו, לבנות אותו וליצור משהו חדש זו חוויה ואושר גדול. טיפ אחרון, מי שיודע שהוא מוכשר, לא למכור את עצמך בזול. הערך שאתה נותן ללקוח הוא גבוה ושווה המון כסף".

מגזין לג'יט, מעניק חסות לתחרות המיתוג של ישראל לשנת 2022 , 'ISRAEL BRAND AWARD', כחלק מהרצון שלנו לקדם את תרבות העיצוב בישראל. התחרות תתקיים ב 14.7.22 וניתן להגיש מועמדות לקטגוריות השונות עד ה – 31.5.22. התחרות פתוחה למנהלי מותגים, חברות מיתוג, מעצבים ויועצים, חברות דיגיטל ו- UX וכמובן עצמאים ועצמאיות.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button