מצננים לכם את הקיץ

המרענן הרשמי של הקיץ: אמנות מקרח

שרשרת מקרח, פסלים קפואים באמצע רחוב סואן ויצירת ענק בהר מושלג. הנה יצירות אמנות קפואות שימיסו אתכם

לי דניאל
עודכן:
1 צפייה בגלריה
מצננים לכם את הקיץ
מצננים לכם את הקיץ
מצננים לכם את הקיץ
(Unsplash)

תביטו בכוס השתייה שלכם, קוביות קרח קטנות צפות להן ברגע זה בכוס מקררות לכם את המשקה. בעיני רבים מאיתנו, זהו הייעוד של הקרח, אבל בעיני אמנים רבים ברחבי העולם הקרח הוא הרבה יותר מזה והוא יכול לשמש חומר גלם נהדר ליצירה. הם מפסלים איתו, רושמים על גביו, אפילו מעצבים אותו לידי תכשיט. במיוחד לקיץ הישראלי, ריכזנו לכם יצירות אמנות מפתיעות שיצננו לכם את הימים החמים.

את העבודות שלו אפשר לצלם רק דרך מזל"ט או רחפן, האמן דויד פופה, יוצר אמנות בקנה מידה גדול על גבי נופים מרהיבים. אמן אמריקאי שחי ועובד כיום מפינלנד ונמצא בחיפוש מתמיד אחר מיקומים מרוחקים שנחשפו למעט אנשים. רוב העבודות שלו הן זמניות, נשטפות בתוך מספר ימים בודדים ורק תיעודן נשאר איתנו. הוא משתמש בפיגמנטים טבעים ולא מזיקים; פחם, קונכיות טחונות ופיגמנטים מהאדמה, אותם חומרי גלם ששימשו לציורי מערות קדומים. אחת העבודות בשם 'שבר', ממוקמות על מצופי קרח בפינלנד. פרויקט שהחל בהשראת הסכסוך באוקרינה, שהדגיש את המצב השבור של האנושות; שם, רשם פופה פורטרט על שכבות הקרח שהלכו ונפרדו באופן בלתי צפוי ויצרו יופי טבעי מרתק.




גם את עבודותיו של היוצר הבריטי סיימן בק אפשר להעריך רק ממעוף הציפור. הוא נחשב לאמן השלג הראשון, קרטוגרף (מפאי) לשעבר, נוהג להשתמש במצפן כדי למדוד את צעדיו וליצור פאטרנים גיאומטריים מרשימים על גבי השלג הצחור. מעל לקילומטר ובמשך כעשר שעות הוא מתהלך ויוצר כל יצירה צעד אחרי צעד. בעזרת נעלי השלג, משאיר את עקבותיו והוא מותיר חותם וסימנים שמשלימים דפוסים מורכבים וגדולים בשדות פתוחים ולבנים בהרי האלפים הצרפתיים, שם הוא מתגורר.





כתבות קשורות:

הסטודיו הצרפתי 'Golem' עיצב שרשרת עשויה קרח שנמסה על הגוף ומקררת אותו. במקום יהלומים או תליון, השרשרת מעוטרת בקוביות קרח. הרעיון עלה במסיבה לוהטת בגרמניה, שבדיוק חוותה את אחד הקיצים החמים שידעה אי פעם, בה החוגגים עטו על עצמם קוביות קרח מהמקפיא כדי להצטנן מעט. כשהחום הכבד ממשיך להכות בנו והטמפרטורות ממשיכות לטפס מדי שנה, המים הופכים לסחורה יקרת ערך. השרשרת מציגה את המים כחומר גלם חיוני ונחשק, כמו אבני אבן של מים קפואים. השרשרת מגיעה בתבנית סיליקון אותה אפשר למלא ולהקפיא וניתן לענוד אותה גם לאחר שהקרח הפשיר ונמס.




אתם בטח זוכרים את פסלי הקרח הענקיים שהיה מקובל להציב פעם בחתונות ואירועים מיוחדים. קפואים במרכז הרחבה מקררים, מטפטפים ובאיטיות הולכים ונעלמים. מאז ועד היום הם הלכו והשתכללו ובעזרת עיבוד CNC וטכנולוגיות אחרות הם מצליחים לדייק ולהגיע לפרטים הקטנים. הקולקטיב הניו יורקי 'Okamoto Studio' מפיק פסלים עכשוויים ומופעי אמנותיים מקרח שקוף כקריסטל. מלבד הפסלים החגיגיים חברי הקולקטיב לקחו חלק בקמפיינים פרסומיים למגוון מותגים, מיצבים אורבניים גדולים, מיצגי אמנות אינטראקטיביים ועוד.





רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
פורסם לראשונה: 11:00, 12.09.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button