הכירו את הצבע Veri Peri, PANTONE 17-3938. צבע חדש לחלוטין "שנוכחותו האמיצה מעודדת כושר המצאה ויצירתיות אישית." אומרים בפנטון. "הוא מפגין ביטחון עצמי חסר דאגות וסקרנות נועזת, המחייה את הרוח היצירתית שלנו ועוזרת לנו לאמץ את נוף האפשרויות המשתנות. " הוא פותח אותנו לחזון חדש בזמן שאנו משכתבים את חיינו."
בפנטון מתייחסים לשינוי שהעולם עובר, גם בצבעים שהם בוחרים בשנתיים האחרונות, אבל גם בדרך הבחירה שלהם, ומשקפים דרך הצבע את רוח התקופה ואת הציפייה לעתיד "אנו חיים בזמנים משתנים והצבע הזה הוא סמל של רוח הזמן העולמית והשינויים שאנו עוברים" הם מסבירים. בזמן שהעולם יוצא מתקופה אינטנסיבית אחת ונכנס לתקופה בלתי ידועה אחרת הסטנדרטים שלנו משתנים, והחיים הפיזיים והדיגיטליים שלנו מתמזגים בדרכים שלא הכרנו. הבחירה שלהם השנה, לוקחת מאותו עולם דיגיטלי השראה ומתחברת אליו.
על פי פנטון, Very Peri לוקח את איכויות הכחולים ובו-זמנית משלב לתוכו תת גוון סגול-אדום, שיחד מציגים גישה מלאת שמחה ונוכחות דינמית, המעודדת יצירתיות אמיצה וביטוי מלא דמיון. הוא מושאל מעולם דיגיטלי שכולו טוב ועתיד בשנה הקרובה ללוות אותנו במעברים שבין הפיזי לווירטואלי ובחיים עצמם באופן כללי.
"עיצוב דיגיטלי עוזר לנו למתוח את גבולות המציאות, פותח את הדלת לעולם וירטואלי דינמי בו נוכל לחקור וליצור אפשרויות צבע חדשות. עם טרנדים בתחום המשחקים, הפופולריות המתרחבת של הקהילה האמנותית המטאברסית במרחב הדיגיטלי Very Peri ממחיש את המיזוג של החיים המודרניים, וכיצד מגמות צבע בעולם הדיגיטלי באות לידי ביטוי בעולם הפיזי ולהיפך."
"צבע השנה בפנטון משקף את המתרחש בתרבות הגלובלית שלנו, ומבטא את מה שאנשים מחפשים, שצבע אולי יכול לענות עליו." הוסיפה לורי פרסמן, סגנית נשיא מכון הצבע Pantone. "יצירת צבע חדש בפעם הראשונה בהיסטוריה של תוכנית הצבעים החינוכית של PANTONE, משקפת את החדשנות והטרנספורמציה העולמית המתרחשת. כשהחברה ממשיכה לזהות צבע כצורה קריטית של תקשורת, ודרך להביע ולהשפיע על רעיונות ורגשות ולהתחבר, המורכבות של הגוון הכחול האדום והסגול החדש הזה מדגישה את האפשרויות הרחבות שעומדות לפנינו".
תהליך בחירת צבע השנה של Pantone דורש שיקול דעת וניתוח מגמות. כדי להגיע לבחירה מדי שנה, מומחי הצבע של Pantone ב- Pantone Color Institute™ סורקים את העולם בחיפוש אחר השפעות צבע חדשות. אלה יכולים לכלול את תעשיית הבידור והסרטים שנמצאים בשלב ההפקה, אוספי אמנות נודדים ואמנים חדשים, אופנה, כל תחומי העיצוב, יעדי טיול פופולריים, כמו גם סגנונות חיים חדשים, סגנונות משחק ותנאים סוציו-אקונומיים. השפעות עשויות לנבוע גם מטכנולוגיות, חומרים, מרקמים ואפקטים חדשים המשפיעים על צבע, פלטפורמות מדיה חברתית רלוונטיות ואפילו אירועי ספורט קרובים שמושכים תשומת לב עולמית.
פורסם לראשונה: 16:04, 28.02.22